Vliegtuigen vlak over de Dam

De baan in gebruik is de Buitenveldertbaan, dus dan heb je inderdaad dat er incidenteel kisten over de stad worden gevectored om daarna de approach te maken op baan 27.

AT5 is gewoon een beetje aandacht aan het trekken volgens mij.
 
Last edited:
Wat heeft dit met economisch gewin te maken? Die man heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
 
Als ik op de foto`s kijk vind ik de lage hoogte eerlijk gezegd nogwel meevallen! Ze doen net alsof het wachten is op een crash.
 
Wat een gezeur, zo laag zitten ze geen eens.
Degene die die foto ingestuurd heeft en die beurscommentator mogen wat mij betreft gelijk op een zwarte lijst gezet worden. Die gaan in het vervolg maar lekker met de boot op vakantie naar de States.
 
De baan in gebruik is de Buitenveldertbaan, dus dan heb je inderdaad dat er incidenteel kisten over de stad worden gevectored om daarna de approach te maken op baan 27.

AT5 is gewoon een beetje aandacht aan het trekken volgens mij.

Sterker nog, het gebeurd alleen bij baan 22 zoals gisteren met de harde wind. Op baan 27 kom je niet eens over de Dam. Dus komt inderdaad incidenteel voor (afgezien van zakenjets). Maar ja, mensen kunnen tegenwoordig over van alles zeiken, als er maar wat te zeiken valt.
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=UyU9OLqQ8XA[/YOUTUBE]

Die hebben toch ook niet lopen zeiken.

Wat nou geluidsoverlast ;).
 
Ah 22 inderdaad, was even in de war, 27 zou natuurlijk teveel wind van opzij opleveren.

ehamilsr22.png
 
Gespot door Jip Cohen: Supereng: door het slechte weer en de harde wind moet Schiphol alle vliegtuigen dwars over Amsterdam laten aanvliegen. Op beperkte hoogte. Het is wachten tot de eerste kist neerstort in de stad. RTLZ-beurscommentator Hans de Geus is boos dat het economisch gewin van Schiphol boven dat van de veiligheid en de leefbaarheid van de stad gaat. Vanavond ook in het AT5 Nieuws.
Nou, AT5, superspotter Jip Cohen en beursgokker Hans de Geus hebben groot gelijk! Het is een inderdaad een grove SCHANDE dat die vieze stinkende vliegtuigen niet eens milieu-en omwonervriendelijk op 04, 06 en 18 landen met een knoopje of 30-40 aan tailwind c.q. crosswind!

Landen op 22, 24 en/of 27 is gewoon gekkenwerk uit puur winsbejag en vragen om ongelukken, dat hebben die Jip (broertje van Job?) en Hans (broertje van Grietje?) prima begrepen! :rolleyes:

Neeeeeeext! :biertje:
 
Even enkele reacties noteren die onder dit wereldschokkende (haha!) bericht stonden:

Als Hans de Geus aandelen KLM had gehad had ie waarschijnlijk anders gesproken...

Laatst nog met een private jet van Malaga naar Amsterdam gevlogen. recht over het centrum. Je kon bijna de Westertoren aanraken. Wat een geweldige ervaring!!! Met deze wind vliegen de lijnvluchten ook over de stad. Niets mis mee in mijn opinie. Goed voor de passagiers en crew die veilig aankomt op Schiphol. Mensen die dit willen verbieden moeten op last van de veiligheid met pek en veren naar de Veluwe verbannen worden!

Ook deze wil ik jullie niet onthouden :eek: :stapelge:

Laagvliegende vliegtuigen over het centrum is onverantwoord. Dat geldt voor alle dichtbevolkte centra vanwege de te grote risico's voor de bevolking, maar daar komt voor de binnenstad nog bij dat de binnenstad Unesco-Werelderfgoed is. Dat betekent dat de overheid deze dient te beschermen. Wat zal de Unesco vinden van een aanvliegroute over het zojuist aan de Werelderfgoed toegevoegde stadscentrum van Amsterdam? Toen Egypte destijds een snelweg wilde aanleggen langs de piramiden was de Unesco onaangenaam getroffen en dreigde de piramiden van de lijst te halen. Wij gaan de Unesco maar eens vragen of zij het goed vinden als er elke 5 minuten een vliegtuig laag over het Werelderfgoed vliegt.

Binnen dat kader is deze wel weer grappig:

wat een onzin zeg, ik zou me drukker maken over die duiven met allerhande ziektes
 
Aandelen KLM, ja je moet gek zijn als je aandelen in de luchtvaart hebt. Gewoon een bodemloze put.

Verbannen naar de veluwe? Ben je gek? Willen ze dat Terlet gesloten wordt omdat de zwevers teveel lawaai maken en te laag overkomen. Laten we het over de oefenende militaire helicopters maar niet hebben. Is er geen zandplaat in de Noordzee?

Als vliegtuigen over de stad gevaarlijk zijn dan moet ik maar snel verhuizen. Prototypes van nieuwe vliegtuigen zoals de 787 en 747-8, dan B747's, A330, A340, B777, B737, DHC8, DHC2, DHC3, SA227, B99's en allerlei sportvliegtuigen die op 2000ft (en lager) over mijn huis komen. Gelukkig geen duizenden bromfietsen, fietsen auto's, trams e.d. die me van de sokken rijden, laat staan dat constante lawaai en getoeter.
 
Waarschijnlijk is mijn oplossing een teken des tijds, maar zou het niet een keer tijd worden om een lijst aan te leggen van dit soort figuren. Wanneer ze zich komen melden aan de balie voor een vliegreis (zakelijk of privé) ze terug worden gestuurd en op zoek moeten naar een ander transportmiddel. Gewoon weigeren en vertellen waarom ze worden geweigerd.

Zal wel weer juridische consequenties hebben en niet kunnen, maar het moet toch eens afgelopen zijn met die zielige azijnpissers. Hoe zielig ben je als je een fotootje maakt van een overvliegend vliegtuig waarvan je nog net kan zien aan het silhouet en de richting waarheen het vliegt dat het hier om een passagierstoestel gaat. Wel eens bij stilgestaan dat het bestaan van dit soort mensen al een hele verdraagzaamheid op zich is? En dan gaat het niet alleen om mensen die zeuren om de luchtvaart, maar die überhaupt altijd te zeiken hebben. Get a life!

(zo, effe m'n gram gehaald)
 
Ik heb wat reakties gekregen dat "men" mijn "weldoordachte" meningen mist.
Hier daarom een reaktie van mijn kant naar dhr. de Geus: "You're a cunt!"
Voor degenen die mijn reakties ook misten, maar dan als kiespijn: "Get f%^&ed. Ook op deze TV zit een knop."
 
Te midden van al dat tumult omdat er enkele passagiersvliegtuigen over het centrum van de hoofdstad vlogen, moest ik denken aan die mooie bijdrage van Art naar aanleiding van een 737-200 die al weer bijna twee jaar geleden richting NL kwam. Ik breng hem graag in herinnering :cool:
Misschien toch eens een vertaalslag maken voor mijn bekrompen stadsgenoten?

Moeten we dit nu serieus nemen??

ROTTERDAM - De Milieudienst Rijnmond waarschuwt omwonenden van Rotterdam Airport dat er zondag (6 april) een nogal lawaaiig toestel zou kunnen overkomen. Dit weekend brengt namelijk een oude Boeing 737-200 van de Braziliaanse overheid een bezoek aan de luchthaven.

Lieve hemel, een 732, alle hens aan dek, zandzakken voor de deur, moeders houden hun dochters binnen, brandweer paraat, JPB houdt spoed beraad, wegen rondom EHRD afgezet, gemeenteraad deelt gratis oordopjes uit en trauma team is standby. Zorgverleners en opvang psychologen zijn opgeroepen. Niets wordt aan het toeval overgelaten. er komt een 737-200 naar RTM. Holy crap. What next, een Boeing 707, nee toch, sluiten met die hap. Dit kan toch zomaar niet, een 732, op RTM, Feyenoord stadion gesloten, Brienenoord brug dicht en uitgaansverbod op de Coolsingel.
Een 732 naar RTM, waar is J.de H. S, om dit in Nato verband aan te kaarten. Putin lacht zich te barsten, dat krijg je nu met die raket schilden in oost Europa, 732's zijn de vergelding voor dit lichtzinnige gedrag om Ukraine in te lijven.

Binnen blijven morgen is het devies aan alle inwoners van RTM en omstreken, de volksgezondheid staat op het spel, er komt een 737-200. Waar is de Koninklijke Lucht Macht nu we ze nodig hebben? Heren en dames van de Quick Reaction Alert op Leeuwarden en Volkel, ga vroeg naar bed, Zondag wordt het spannend.

Een 737-200, dat kan toch helemaal niet, welke idioot bij Dutch Mil of Eurocontrol heeft daar toestemming voor gegeven? Of zijn hier duistere machten aan het werk?

Maar, wees gerust, ongetwijfeld zal de KLPD ter plaatse zijn om boetes op te leggen vanwege een flagrante schending van de Zondagsrust.
En zo hoort het ook, een 737-200, het moet niet gekker worden.
Dat die Brazilianen bij PSV een keepertje hebben gestald kan toch geen vrijbrief zijn om zomaar met een 737-200 lawaai te komen schoppen?

De Braziliaanse ambassadeur ontbieden en alle Braziliaanse producten boycotten. We kunnen toch niet alles zomaar over ons heen laten gaan, toch?

Rijnmond forever. W.V Hanegem for president.

Cheers
Art
(die zich kostelijk vermaakt)
 
Denk dat niemand die in het centrum van Amsterdam woont daar zit omdat het zo lekker rustig is.

En het woord "supereng" is gewoon triest :(
 
Back
Top