DLR GU/BU CLH

Hey rickjames,

Ik heb nog geen datum voor mijn BU maar het zal waarschijnlijk eind april/begin mei zijn(voor het sponsored program, ik bijna identiek aan de GU behalve dat ik geen ATPL vragen zal krijgen hehe), ik ben me al dik een maand aan het voorbereiden enover het algemeen kan ik je dit forum aanraden om even heel grondig door te spitten: www.pilotenboard.de

Succes ermee!
 
Hee q10

Dank voor je antwoord en succes met de voorbereiding.

Voor de rest niemand meer die recentelijk of binnenkort daar naar toe gaat?

RJ
 
:biertje:

Sehr geehrter Herr Rick James,

herzlichen Glückwunsch zur ersten bestandenen Untersuchung (DLR GU) auf Ihrem Weg ins Cockpit bei Lufthansa CityLine.

Wir freuen uns, Sie damit zum nächsten Schritt in unserem Bewerbungsprozess - dem Simulator Screening - einladen zu dürfen. Bitte setzen Sie sich dafür zwecks Terminabsprache mit unserem Büro in Köln in Verbindung.

Gern können Sie uns auch per Email mitteilen, wann wir Sie am besten erreichen können: birgit.klein@dlh.de

Mit freundlichen Grüßen

Birgit Klein

Lufthansa CityLine GmbH
Pilot Recruitment
Flughafen Köln/Bonn
Waldstraße 247
51147 Köln

Tel.: +49 (2203) 596-527
Fax: +49 (2203) 596-525
E-Mail: birgit.klein@dlh.de


Iedereen die tips heeft gegeven via PM. DANK!!!!!!!!!!!!!!:biertje:
Iemand nog tips voor de SIM?
 
Goed uitgerust er naar toe, power en pitch settings uit je kop kennen en de jepessen-kaartjes goed doornemen, alles wat je van te voren kan bedenken (nav-setup bijvoorbeeld) van te voren uitwerken en goed in het koppie hebben zitten. Heb drie keer een go-around gemaakt (self-induced: 1 keer door het niet zetten van de qnh, 1 keer in de war geraakt door de ndb voor de baan en de laatste weet ik niet meer) en was toch door. M.a.w.: als je laat zien dat je weet waar je mee bezig bent, dan lukt het je wel :)
 
Heb drie keer een go-around gemaakt (self-induced: 1 keer door het niet zetten van de qnh, 1 keer in de war geraakt door de ndb voor de baan en de laatste weet ik niet meer) en was toch door. M.a.w.: als je laat zien dat je weet waar je mee bezig bent, dan lukt het je wel

Hahaha, 3 keer opkloten : "als je laat zien dat je weet waar je mee bezig bent, dan lukt het je wel". Moet ik wel ff om lachen hoor, neem het me niet kwalijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt:biertje:
 
Hahaha, 3 keer opkloten : "als je laat zien dat je weet waar je mee bezig bent, dan lukt het je wel". Moet ik wel ff om lachen hoor, neem het me niet kwalijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt:biertje:

Was ook de bedoeling :grijns:, opkloten mag, zolang je het veilig doet ;)
 
Gefeliciteerd dat je het eerste deel van de DLR gehaald hebt!! Heb je je voorbereid aan de hand v.d. info die je van Lufthansa ontvangen hebt? Of nog meer gedaan?
 
Aan de hand van info van Lufthansa, en, niet om te slijmen, door de zelfdiscipline opgelopen bij de vliegschool waar ik zat. Daar kwam je het vliegtuig niet meer in als je niet alles duidelijk had voorbereid. Bedenk van te voren wat je kan doen, werk alles uit en doe dat dan ook, denken doe je op de grond, vliegen in de lucht :grijns:
 
Back
Top