Gezocht: instructeur SEP met aftekenbevoegdheid / Curacao

LtW

New member
Goedemiddag,

In 2009 ben ik afgestudeerd aan de KLS. Inmiddels vlieg ik als FO op de ATR42 in Curacao. Schitterende eerste vliegervaringen...

Echter, ik wil graag ook mijn SEP brevet houden. Op het eiland zijn er geen instructeurs met aftekenbevoegdheid (profcheck SEP) op mijn Europeesche brevet. Het IVW (KIWA) heeft mij geadviseerd om op zoek te gaan naar een KLM instructeur MET DIE AFTEKENBEVOEGDHEID... De KLM vliegt immers op Curacao. Een speld in een hooiberg lijkt me, maar goed... het proberen waard!

Ik weet het... niet direct een 'KLM bericht', maar wel de grootste kans op 'succes'. Thanks anyway!

Groeten!
 
Last edited:
Als het helemaal niet anders kan... Florida is dichterbij dan NL, en daar zijn allerlei JAA scholen en examinatoren met aftekenbevoegdheid.
 
Thanks voor de reacties... VNV is inderdaad een goede optie. Ik ben lid en zal daar ook eens navraag doen...

@ NazgulAir. Bedankt voor de reactie. Heb ik ook aan gedacht, maar neemt meer 'rompslomp' met zich mee. Heb nog tot september en zie het niet gebeuren dat ik in mijn vrije tijd aan 12uurtjes SEP ga komen. Ik ga voorlopig nog even voor de 'Europeesche instructeur'... Thanks!
 
Voor de goede orde, als je geen 12 uur SEP hebt, moet het een examinator zijn! Alleen zij kunnen je brevet aftekenen.
Een instructeur kun je alleen gebruiken voor een SEP-trainingflight(na het vliegen van de 12 uurtjes). Ook dan moet er nog een handtekening van een examinator volgen.
 
Als je je SEP nu al nauwelijks gebruikt kun je hem ook laten verlopen. Je brevet blijft geldig vanwege je ATR Rating en als je terugkomt in NL en weer eens SEP wil gaan vliegen hoef je nog steeds maar 1 profcheck te doen, ook al is het honderd miljoen miljard jaar geleden.
 
Als je je SEP nu al nauwelijks gebruikt kun je hem ook laten verlopen. Je brevet blijft geldig vanwege je ATR Rating en als je terugkomt in NL en weer eens SEP wil gaan vliegen hoef je nog steeds maar 1 profcheck te doen, ook al is het honderd miljoen miljard jaar geleden.

En zo'n check moet je toch doen anders krijg je geen vliegtuig mee. Kun je dus redelijk goed combineren lijkt me.
 
Back
Top