Baggage kwijt.

A

a$x

Guest
Vorige week vloog ik weer terug uit Amerika, ik had al een vermoeden dat de reis niet soepel ging lopen.

Inchecken in Dallas was al een ramp, waarom heeft heel Delta slechts een (1!!) check-in open? Nou daar een uur staan te wachten en uiteindelijk mocht ik door. Ik vloog naar Detroit, dat was het plan in elk geval. Vanuit Detroit zou ik een vlucht naar Amsterdam pakken en had 1 uur van landing tot het beginnen van boarden. Mijn vlucht was 2 uur vertraagd. Na hard rennen kwam ik aan om 17:56 ipv 17:55 (no kidding!) en de vlucht was al vertrokken. Delta gebeld, 'U moet op het vliegveld in de terminal blijven slapen.' Dat ging sowieso niet gebeuren. Ik nog een keer gebeld en deze meneer deed al wat meer moeite. Nee ik heb niets. Nog maar eens gebeld (ik ken dit soort grapjes) en deze meneer bood me zelfs 2 mogelijkheden aan!

Via CDG kon ik dan weer naar Amsterdam, prima! Na een vlucht vol schreeuwende kinderen kwam ik aan in parijs waar mij werd verteld dat ze niet konden zien waar mijn baggage was en dat ik beter de eerste vlucht naar Ams kon pakken. Zo gezegd zo gedaan en een prima vlucht naar Amsterdam gehad. Daar een baggageraport opgemaakt, mijn baggage zou met KL1234 (mooi nummer trouwens!) naar Amsterdam komen 2 uur later. Ik moest echter snel in Maastricht zijn en ben weggereden. Vandaag zou ik mijn koffer kunnen komen halen. In de auto naar Schiphol, daar aangekomen wist ineens niemand waar mijn koffer was. Van het kastje naar de muur gestuurd, van de muur weer naar het kastje, en dat een aantal keren. Tussen alle 1000 koffers gekeken en uiteraard stond het er niet bij. Er was nog zeker 5 a 10 keer zo veel maar dat was nog niet gesorteerd.
Mij werd verteld dat ik gewoon maar moest wachten, jammer dat ik spullen eruit gewoon echt nodig had maar daar is wel een oplossing voor te vinden.

Kan ik ergens checken of de KL1234 uit CDG van 22-12-2010 gecancelled is? Wellicht zijn er verder nog tips.

(19-12-2008 exact hetzelfde gehad, koffer nooit meer teruggezien.)
 
Hmm dit voegt niks toe maar dit is denk ik een van de slechtste momenten ooit om je koffer kwijt te zijn op Schiphol.
 
Daar ben ik ook bang voor.. Blijf potdomme nieuwe kleren kopen, je krijgt natuurlijk nooit vergoed wat erin zat dus dan blijf je bezig..

Als je trouwens de Air France baggagelijn belt krijg je een kiestoon en dan wordt de verbinding verbroken. Toen ik vandaag vroeg waardoor dat kwam werd er verteld: 'Dat is omdat iedereen aan de balies zit om te helpen, dat hebben we gedaan om die capaciteit te vergroten.'

Gisteren werd mij verteld: 'Als U dit nummer belt dan kunnen ze u precies vertellen hoe laat uw baggage waar is!'

Mooi vandaag op de radio: KLM probeert morgen alle bij de passagiers thuis te hebben, yeah sure. Ik hoop dat er morgen een G550 onder de boom staat, volgens mij heb ik nog een grotere kans.
 
Dit is wat ik kreeg via flightstats:

KL 1234 Flight Status
Flight: (KL) KLM 1234
Departure Date: Wed Dec 22, 2010
Status: Landed 32 minutes late

Hoe betrouwbaar dit is mag je zelf bedenken ;)

Als ik deze week in t OCC had gezeten had ik je wel ff kunnen helpen, helaas...

Succes ermee!
 
Lost Baggage

Lost Baggage

naudjuh,

Your story doesn't say how your bags were labelled - I'm assuming that you checked them in all the way to AMS?

You should have baggage receipts - call the airline who gave you those and get them to start searching. It is possible your bags never left the US.

Good luck.
 
Naudjuh,

Je bagage was waarschijnlijk gelabelled Dallas-Detroit-Amsterdam. Omdat je de vlucht Detroit-Amsterdam niet hebt gehaald is je bagage hoogst waarschijnlijk in Detroit van de vlucht afgehaald omdat passagiers en bagage vanwege security reden samen moeten reizen.

In jouw geval zal je bagage een paar dagen later van Detroit naar Amsterdam gestuurd zijn, gewoon ff Delta bellen met de info op je labels.

Dat jij via CDG naar AMS bent gegaan zegt niet dat je bagage daar aan boord was, met redelijke zekerheid kun je dit aannemen.

Succes!

GF.
 
19 of 77, mijn baggage was inderdaad DFW-DTW-AMS ingechecked. Toen ik in Amsterdam aankwam via CDG werd mij verteld dat de baggage in Parijs was en het later naar Amsterdam gestuurd zou worden. Wil het best gaan halen in parijs want dat is slechts 50 km verder rijden voor mij.

Hij had gewoon een papieren label en dan nog een Lufthansa Silver en American Airlines Exec Platinum kaart eraan hangen, jammer dat die allebei niet Skyteam zijn dus daar heb ik nu niets aan.

Ik heb geprobeerd het nummer te bellen wat ik heb gekregen maar daar word de verbinding automatisch verbroken na 2 minuten. Dat werkt dus niet echt.

Ghostflyer, bedankt voor je bericht. Begrijp dat de baggage nog in Detroit zou staan, dat dacht ik namelijk ook alleen werd me toen ineens verteld dat mijn baggage alsnog in parijs zou staan. Eenmaal aangekomen op Schiphol om het op te halen wist ineens niemand meer waar het was..
 
Ik was mijn bagage ook al 4 dagen kwijt. Verloren gegaan op MUC-AMS met LH.
Kan niet zo'n probleem zijn dacht ik nog. Na 24 uur niks en na 2 dagen nog steeds niks. Ik moest alweer op tour en toen ik vanmorgen weer langs lost & found liep ben ik weer even gaan vragen: " Nee meneer we hebben nog geen melding uit MUC gekregen..." Toen ben ik maar eens langs die honderden koffers gelopen die naast de band stonden. En ja hoor, daar stond ook mijn koffer tussen. Misschien het proberen waard om even op SPL te gaan kijken?
 
Paar weken terug, kom Amerikaanse vriendin ophalen vanuit AMS.

Route: Indianapolis > Newark > Amsterdam

Maar ivm slecht weer in Newark was de vlucht vanuit Indianapolis vertraagd en was het niet duidelijk of ze haar verbinding nog zou halen. Aangekomen in Newark bleek dat niet te lukken en werd ze razendsnel op een vlucht naar Frankfurt gezet, om via FRA alsnog naar AMS te vliegen.

Zo gezegd zo gedaan, maar de baggage was vanwege de last minute aanpassing van de route kennelijk kwijt geraakt.

Volgende dag zouden ze bellen er over. We horen niets dus bellen zelf maar eens, maar geen antwoord. Via internet zouden we het ook kunnen bekijken stond er op een formulier, maar die site had geen informatie (en er stond ook nog eens dat ze uit Minneapolis kwam... bijna hetzelfde) Volgende dag nog een keer proberen, en toen wel antwoord: Oh ja die koffers zijn ondertussen hier!

Wij naar Amsterdam om ze op te halen. 30 min nadat we de koffers hebben opgehaald zitten we in een restaurantje op Schiphol, gaat de telefoon: Uw koffers zijn gearriveerd!
 
Ook ooit een keer m'n bagage kwijt geweest. Kreeg het pas na 7 dagen. Maar als je het na 5 dagen niet hebt, krijg je wel een paar honderd euro van de maatschappij :) Leuk kunnen shoppen. En in de koffer zaten alleen maar handdoeken.
 
Naudjah, even via DL proberen. Grote kans dat je koffers op DTW staan. Heb dat zelf ook gehad een paar jaar geleden.

Iedereen denkt dat zijn koffer de belangrijkste is. Met bagagebergen overal op de vliegvelden zal echt niemand harder lopen om jouw koffer te zoeken. Als het echt belangrijk was, dan had je het in je carry-on moeten stoppen. Als aviation professional had je zoiets moeten weten. Het is een wonder dat in deze drukke tijden met alle vertragingen, annuleringen en re-routes nog 1 stuk bagage op de juiste plaats en tijd arriveert.
 
The Flyer, ben gisteren al vanuit Maastricht naar Schiphol gereden, ga het volgende week ook weer proberen.

Metro, zal DL inderdaad eens proberen. Ik denk niet dat mijn koffer het belangrijkste is, en al het echte belangrijke als logboeken etc heb ik zeker in mijn handbaggage. Moest voor DFW-DTW mijn handbaggage afgeven en zelfs toen heb ik mijn logboeken en licenses eruitgehaald. Ik heb er ondertussen wel ervaring mee maar kan moeilijk al mijn kleren en schoenen in de handbaggage doen.

Alien, krijg je echt geld van de maatschappij? Ook als je gewoon thuis bent?
 
Naudjuh, dat laatste weet ik niet. Ik was in Zuid Frankrijk, maar na een aantal dagen kregen we toestemming om inkopen te doen, en dat mochten we achteraf declareren.
 
Boeing 747, nog niet. Hopelijk morgen. Ben afgelopen zondag weer tussen de koffers gaan zoeken en kreeg vanochtend een Smsje dat de baggage opgedoken was in Parijs en ik het vandaag op mag halen op Schiphol, dat ga ik morgen dus doen. Dit heb ik al eerder gehoord dus ik ben benieuwd..
 
@ Superpilot, ik heb de verzekering gebeld en mocht inderdaad voor 150e gaan winkelen ivm de vertraagde baggage. Dit puur om de noodzakelijke spullen te kopen die je nodig hebt.
 
Aaahhh, heerlijk om te horen!
Het eerste wat ik tussen de regels lees is "job security"
Ik kan geen genoeg krijgen van lange rijen om in te checken, security, vertragingen, gillende kinderen, bagage die kwijt is en weet ik al niet meer. Heerlijk!!!

Allemaal hartelijk dank, ook namens Mevr. T&G en de kinderen!!

PS. Naudjuh, wel ontzettend k*t, heb het zelf al iets teveel zelf meegemaakt.
 
Zal ik dan maar niets zeggen over die maatschappij met oranje staarten, die mijn koffer 7 maanden kwijt waren?

Uiteindelijk bleek ie, in plaats van Gatwick - Amsterdam, Gatwick - ergens in Spanje - Duitsland - Engeland - Polen - Stansted te hebben gedaan...
 
Dan heb ik ook nog wel een leuke. Op vakantie naar Zuid Spanje. Geland op Malaga. Al spoedig bleek dat van een echtpaar een van hun twee koffers niet in het vliegtuig was meegereisd. Het was de koffer van de man. De vrouw pislink: “Daar zitten al mijn schoenen in! Nu moet ik deze rode die ik nu aanheb ook aan bij mijn geel met roze gebloemde jurk en bij mijn turkooizen rok! Zo kan ik toch niet voor de dag komen?!” Terwijl die man alleen maar over de kleren beschikte die hij aan had!!! En wat bleek alras? Dat de hotelvouchers van het stel zich óók in de koffer van de man bevonden. Slim, slim, slim.
Een dag of vier later kwam de koffer dan toch boven het zand. Was ie boven water gekomen dan waren al die schoenen zeiknat geweest! En waar was die koffer allemaal gratis voor niets geweest? Op Mallorca. In Madrid. In Marseille.

Als het goed is hebben jij en je koffer elkaar vandaag weer teruggezien, Naudjuh. Is het goed???
 
Back
Top