Klas 11-3

Niet dat ik wil lopen muggenziften:angel: maar het zijn 3 weken. Ja ik weet verder ook niet hoe ik/kls die weken invult.. Wel weet ik, dat na de theorie periode ik wss 5 weken échte vakantie heb omdat ik bij de jongere helft van de klas hoor en dus 5 weken later vertrek naar de US and A.

Maargoed, ik begin deze opleiding niet voor vakanties natuurlijk :)

hah! dat zal ik met nu nog 17 jaar ook hebben. Hoewel ik iemand ken die daar 5 weken op heeft moeten wachten.
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Ik heb alvast wat gegevens over de financiering en de medical.

Friesland bank hanteert 2 kredieten, het opleidingskrediet (voor de opleiding) en een livingkrediet (voor het levensonderhoud en overig kosten). Het opleidingskrediet is standaard 118.000 (incl. borgsom) en je mag dan tot 138k lenen op dat krediet. Er geldt daar een rente van 4.55 (3 jaar vast). Het livingskrediet is optioneel en daar kan je naar eigen wens kosten financieren (zoals verzekering, opstartkosten en maandelijkse toelagen) tot maximaal een bedrag van 25k.

ABN Amro doet hezelfde, alleen hebben zij een hoger rentepercentage. Daar heb je wat meer opties.

Wat betreft de medical: stelt niet heel veel voor, zorg dat je goed uitegerust bent en vertrek op tijd van huis. Ze doen een aantal oogtesten, nemen wat bloed af, potje plassen, gehoortest, algemen test (hartslag, bloeddruk, gewicht, lengte, longinhoud enz..). Tussen de testen heb je korte pauzes.

Succes met alles!
 
Hallo allemaal,

Ik heb alvast wat gegevens over de financiering en de medical.

Friesland bank hanteert 2 kredieten, het opleidingskrediet (voor de opleiding) en een livingkrediet (voor het levensonderhoud en overig kosten). Het opleidingskrediet is standaard 118.000 (incl. borgsom) en je mag dan tot 138k lenen op dat krediet. Er geldt daar een rente van 4.55 (3 jaar vast). Het livingskrediet is optioneel en daar kan je naar eigen wens kosten financieren (zoals verzekering, opstartkosten en maandelijkse toelagen) tot maximaal een bedrag van 25k.

ABN Amro doet hezelfde, alleen hebben zij een hoger rentepercentage. Daar heb je wat meer opties.

Wat betreft de medical: stelt niet heel veel voor, zorg dat je goed uitegerust bent en vertrek op tijd van huis. Ze doen een aantal oogtesten, nemen wat bloed af, potje plassen, gehoortest, algemen test (hartslag, bloeddruk, gewicht, lengte, longinhoud enz..). Tussen de testen heb je korte pauzes.

Succes met alles!

mag ik vragen of je aan die info komt door een ontvangen brief van de KLS, of via internet / een huidige student?

ik heb nog niks gehoord namelijk! iemand die in ieder geval een start brief al gehad heeft, graag even doorgeven!

EDIT: jij zit natuurlijk in 11-2, jij zal de informatie pas ontvangen hebben. Kan je me/ons op de hoogte houden van de rest van de brieven die je ontvangt?

alvast bedankt!
 
Je krijgt het allemaal opgestuurd via brieven.
Een heel pakket wat je ff rustig en goed moet doorlezen.

Wat ik zelf heb gedaan is alles doorberekenen en kijken waar je het voordeligst uit bent. Ik kwam zelf op de FB uit. Wat ook verplicht is, zijn een aantal verzekeringen die je moet afsluiten, dit kan ook bij de banken.

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ABN een voorlichting geeft, FB doet dat niet.
Ook heb ik een uitnodiging gehad om mijn pak te komen passen, dat is in Eemnes.
Verder heb ik een aantal documenten ontvangen m.b.t. de kamer. In principe is alles aanwezig, je hebt alleen wat pannen, een bureaustoel en wat dagelijkse stuff nodig. Een bed, kasten, bureau, internet, gas, water, elektra is all incl. voor het bedrag van 375 per maand.

Greetz Erik
 
Je krijgt het allemaal opgestuurd via brieven.
Een heel pakket wat je ff rustig en goed moet doorlezen.

Wat ik zelf heb gedaan is alles doorberekenen en kijken waar je het voordeligst uit bent. Ik kwam zelf op de FB uit. Wat ook verplicht is, zijn een aantal verzekeringen die je moet afsluiten, dit kan ook bij de banken.

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ABN een voorlichting geeft, FB doet dat niet.
Ook heb ik een uitnodiging gehad om mijn pak te komen passen, dat is in Eemnes.
Verder heb ik een aantal documenten ontvangen m.b.t. de kamer. In principe is alles aanwezig, je hebt alleen wat pannen, een bureaustoel en wat dagelijkse stuff nodig. Een bed, kasten, bureau, internet, gas, water, elektra is all incl. voor het bedrag van 375 per maand.

Greetz Erik

Bedankt voor de info Erik, was dit de eerste informatie ronde, of de 2e? waarin je info krijgt over je uniform ect?

ik heb een telefoontje gekregen van de KLS waairn verteld werd dat klas 11-3 in week 27 start. Ik zou afgelopen vrijdag dan wel dat weekend een brief krijgen, maar heb nog niets gezien. iemand anders al wel, toevallig?
 
Hey allemaal,

Zojuist even geprobeerd een facebook pagina te maken voor onze klas maar is nog niet gelukt; zit niet op mijn eigen computer. Ik heb ook aantal weken geleden te horen gekregen dat ik in juni mag beginnen i.p.v. oktober. Best relaxed maar heb wel mijn planning van dit jaar omver gegooid.

Op dit moment ben ik ook aan het wachten tot nadere instructies voor medische keuring en dergelijke. Begrijp uit onderstaande berichten dat het best even kan duren dus afwachten maar!

Kort iets over mij: Mijn naam is Haye. Ik kom uit Utrecht en heb hier aan de uni gestudeerd en gewerkt. Zit inmiddels een jaartje te wachten tot ik mag beginnen. Zal even wennen worden om mijn studentenwoning achter te laten voor een nieuwe plek. Ik ga wel op de campus wonen.

Ik heb er zin in!

Tot gauw hopelijk.

Haye

Edit: facebook pagina is gemaakt!
 
Last edited:
Dat was de eerste ronde, maar het zit gewoon in 1 pakket. Later krijg je ook nog brief met klassenindeling en alles over het introductieprogramma + nog wat algemene info! Voor mij is het aftellen echt begonnen! Nog maar 30 dagen! I can't wait any longer.
 
Vliegmedisch onderzoek

Vliegmedisch onderzoek

Ik heb inmiddels de uitnodiging voor het vliegmedisch onderzoek binnen gekregen en ben ook al gebeld door de KLM health services. Klas 11-3 start 24 juni met een informatie middag. Ik kijk er naar uit!
 
Ja, het is inmiddels een flinke stapel post!

Hebben jullie ook de handleiding aangifte inkomstenbelasting gelezen op de elektronische leeromgeving? Erg interessant!

Op welke datum hebben jullie de uitnodiging voor uniform passen? Wellicht is het op deze dag makkelijk eens kennis te maken!

Afspraken hierover kunnen beter met persoonlijke berichten worden gemaakt.

Wolf indien je facebook hebt: Meld je aan bij de kls 11-3! :)
 
Last edited:
Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik ook mag beginnen in 11-3, heb alle formulieren binnen en ga dit zo spoedig mogelijk terug sturen. Zal mij ook even voorstellen ben Peter Jan, 21Jaar en heb HBO aviation studies engineering gedaan, ben afgelopen december door de COVA gekomen, heb in de tussentijd gewerkt,
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Niels en ik zit ook in klas 11-3, ben 19 jaar en kom uit het dorpje Acht wat tegen Eindhoven ligt. Ik heb sinds Januari mijn VWO diploma binnen en ben nu nog een aantal maanden aan het werk. Ik ga net zoals de meeste op de campus wonen.

Ik zal me ook even gaan aanmelden op de facebook pagina.
 
Last edited:
Ik weet dat die brabantse gasten soms niet te verstaan zijn maar een dropje ?:biertje:

Succes met de opleiding!
 
Back
Top