Dronken Kabinepersoneel

S

surfrules

Guest
Personeelslid en passagiers vliegtuig gepakt

SCHIPHOL - De Koninklijke Marechaussee en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) hebben donderdagmiddag op Schiphol een lid van het kabinepersoneel uit een vliegtuig gehaald omdat hij te veel had gedronken. In hetzelfde toestel arresteerden ze ook twee passagiers die voor problemen zorgden. Dat heeft een woordvoerder van de marechaussee laten weten.

Het KLPD en de marechaussee kregen rond vier uur een tip binnen over een bemanningslid van een vliegtuig dat te veel zou hebben gedronken. Ze gingen aan boord van het toestel, dat op het punt stond om te vertrekken, en controleerden deze 50-jarige Chinese man. Hij werd uit het vliegtuig gehaald en moet een boete betalen.

Twee passagiers, een 23-jarige man en een 35-jarige vrouw uit Noorwegen, bemoeiden zich met de situatie en vielen de KLPD- en marechausseemedewerkers lastig. Op een gegeven moment ontstond een strubbeling en het tweetal deelde daarbij ook klappen uit. De passagiers werden aangehouden. Ze bleken ook gedronken te hebben.

Het vliegtuig kon later alsnog vertrekken. De marechaussee wil niet zeggen van welke luchtvaartmaatschappij het toestel was, behalve dat het een buitenlandse was.
 
Volgens mijn gegevens China Airlines. Crewlid is dus geen chinees maar een taiwanees. Dat de autoriteiten/pers in Nederland dat verschil nog steeds niet begrijpen is ook veelzeggend.

Voor de meelezende pers het volgende overzicht:


Taiwan (NL) = China (Eng.)
China (NL) = People's Republic of China (Eng.)
 
Volgens mijn gegevens China Airlines. Crewlid is dus geen chinees maar een taiwanees. Dat de autoriteiten/pers in Nederland dat verschil nog steeds niet begrijpen is ook veelzeggend.

Voor de meelezende pers het volgende overzicht:


Taiwan (NL) = China (Eng.)
China (NL) = People's Republic of China (Eng.)

Zo he, gedetailleerd.
 
ja dat denk ik toch wel.

Een club die dit toelaat heeft vast flexibele arbeidsvoorwaarden.

Want dit is een gevolg van de arbeidsvoorwaarden? Of in enig opzicht in de hand gewerkt door de luchtvaartmaatschappij zelf?

Ik hoop dat ik de sarcasme in je reactie mis, anders begin ik me toch wel zorgen te maken.
 
Volgens mijn gegevens China Airlines. Crewlid is dus geen chinees maar een taiwanees. Dat de autoriteiten/pers in Nederland dat verschil nog steeds niet begrijpen is ook veelzeggend.

Voor de meelezende pers het volgende overzicht:


Taiwan (NL) = China (Eng.)
China (NL) = People's Republic of China (Eng.)
doe het dan goed:
Taiwan = Taiwan (eng.) = Republic of China = Chinese Taipei (politiek correcte versie)
China (NL) = China (eng.) = People's Republic of China
En Chinees/Taiwanees... volgens mij denken ze in China en Taiwan dus iets anders over die termen:kerst:
 
Back
Top