Vliegen in Florida

laser

New member
Beste piloten,
volgend jaar ga ik naar Florida om daar wat uurtjes te maken. Heeft iemand nog leuke tips m.b.t. mooie velden aldaar ?
Thanks !!
Groet,
Laser
 
KLEE- Leesburg, Ligt omringd door meertjes.
KSGJ-Sint Augustine, Langs de kust, Aerobatic area langs de baan.
KVRB-Vero beach, Piper fabriek zit daar, redelijk groot veld.
KPIE-Sint Petersburg, groot veld grote kisten. Langs de W-kust, je kunt aankomen over het meer, iets ten oosten ligt Tampa dus bij departure vectors waarschijlijk over het veld.
KPBI-West Palm Beach, veel grote kisten.
KCDK-Cedar Key, ligt "in" het water, klein eilandje.
KSFB-Sanford, grote kisten.
KDAB-Daytona beach, groot veld, daytona speedway naast de baan :p
KEVB-niet zo groot maar dat was ons veld waar we vandaan vlogen.
Verder ben ik niet op veel andere velden geweest.
Waarschijnlijk is het op the keys ook echt heel mooi. Daar mochten wij alleen toen niet heen.
 
Eigenlijk alle velden in Florida. Niet alleen landen maar er ook op uit met de courtesy car of alleen de FBO met al z'n leuke zaken.

Cross City, Lakeland, Sebring, Marathon, Key West, Homestead AFB, West Palm Beach, Fort Lauderdale, Miami, Tampa (welcome), Orlando (very welcome), Kennedy Space Center (shuttle fly-by), Naples, LaBelle (als je het kunt zien :)), Marco island (tussen de alligators), etc., etc....

Veel plezier daar,

GF.
 
Ik had Ierse collega's @ KEVB die met een brutale bek ver kwamen, gewoon vragen of je ff door de restricted area van nasa heen mag i.p.v dr omheen.
Mooi uitzicht ;)

En weet iemand tot wanneer Stella in Flo-rida blijft zitten?
(ik neem aan dat we het over Stella hebben by ze way?)
 
Hallo allemaal,
dank voor de vele tips ! Ben ik erg blij mee. Al met al blijf ik er maar 10 dagen, dus dat wordt keuzes maken. Tampa wordt onze "homebase" daar hebben we een Piper Archer geboekt. Nu nog hopen dat de omzetting van ons JAR-PPL brevet in het FAA-PPL een beetje soepeltjes verloopt. Nogmaals dank en nieuwe tips blijven uiteraard welkom, ook op organisatorische zaken voor het vliegen daar !!
Groet,
Laser
 
Aanrader is KDAB, Daytona Beach, langs de welbekende racetrack. En uiteraard de Keys.
@ HvdZ: gaat Stella uberhaupt weg uit Florida dan?
 
Aanrader is KDAB, Daytona Beach, langs de welbekende racetrack. En uiteraard de Keys.
@ HvdZ: gaat Stella uberhaupt weg uit Florida dan?

Zover ik weet niet, maar ik hoorde geruchten dat ze misschien gingen verplaatsen, weet niet waar heen.
 
Zover ik weet niet, maar ik hoorde geruchten dat ze misschien gingen verplaatsen, weet niet waar heen.

:eek:fftopic:Nu raken we even offtopic dus voor de ontopic lezers, ga gerust verder.
Volgens mij gaan ze daar momenteel (nog) niet weg, ik weet wel dat er uitgebreid wordt in Turkije.
Verder ontopic!
 
Vervolgvraagjes over Florida. Ben ook benieuwd hoe het daar gaat met:
- De Radio Communicatie, bijvoorbeeld op velden met een Unicom.
- Landingsgelden op grote velden (wat kost het op een groot veld en mag ik daar met een Pipertje uberhaupt op bijvoorbeeld Miami landen ?)
Ben weer benieuwd !
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Laser
 
Back
Top