PH-WIL, je reactie op een paar kritische vragen van mijn kant probeer je op een goedkope manier af te wimpelen.
Je weet zo 100% zeker dat ik maar wat roep, welnu, laat ik dan even iets duidelijker zijn waarbij ik mij nog slechts op je eigen website informatie baseer. (als je eigen informatie al niet klopt is het immers al niet best)
Laat ik eens beginnen met een paar duidelijke vragen waar jij als manager uiteraard een kort en krachtig antwoord op kan geven:
1) Is jullie opleiding een geïntegreerde opleiding of is het een modulaire opleiding?
2) Heeft de opleiding een garantie/borgfonds voor de financiering gereed?
3) Zo ja bij vraag 2: graag info! zo nee bij vraag 2: hoe dan financieren?
4) 1 appel kost 110.000 euro. 1 peer kost 50% minder, wat kost de peer?
Tot zover het aardige gedeelte met de simpele vragen, dan nu een uitermate vriendelijk verzoek tot verduidelijking van een aantal opkomende vragen welke ik tegen kwam tijdens een onschuldige wandeling over de website
www.aeronautx.nl en het lezen van enkele posts in dit topic.
Post #39 Quote van de manager PH-WIL zelf:
Ook vervangen wij regelmatig onze vloot, juist omdat we onze leerlingen niet op "oude troep" willen laten vliegen zoals in Nederland erg vaak gebeurd.
Op de website staat echter dat de OE-AUA, leskist van de school, "in een fris jasje is gestoken".
Dit vliegtuig, een Cessna Reims 150L constructienummer F15000790, heeft de respectabele leeftijd van meer dan 36 jaar, vliegen met oud schoot dus waar je andere scholen van beticht.
Een andere leskist, de D-ESKF, een Cessna 172P nr. 17275390 skyhawk II is de 25 jaar ook al voorbij. Laat ik het voorzichtig brengen: het nieuwste is ook hier al aardig af....
In dezelfde post #34 stel je echter letterlijk:
"ik kan verzekeren dat ons vloot nagelnieuw is",
dat zal wel maar dat was in een vorig leven schat ik zo.
Verder staan er op de website nog meer uitlatingen die op zijn minst wenkbrauwfronsend zijn en soms zelfs helemaal niet juist.
Zo staat er vermeld dat de school
uniek is met het verzorgen van o.a. een F.I-opleiding als alternatief, geen enkele andere vliegopleiding in nederland zou dat bieden.
Dat is niet waar, er zijn er zelfs verschillende die dat doen:
Stella, Singles&Twins, Martinair vliegschool, AIS Flightacademy, Wings over Holland
om er maar een paar te noemen. Wie schreeuwt er hier eigenlijk maar wat?
Onder het kopje
nieuws staan de meest fantastische plannen maar ik kom daarbij veelvuldig zinsnedes tegen als: ....goede kans dat.... ....besprekingen lopen nog... .....plannen worden gemaakt...
Erg veel onderdelen bevinden zich dus nog in de voorbereidende fase en zijn nog niet definitief of daadwerkelijk aanwezig.
Op de site staat bij tijdsplanning voor de
ATPL-theorie: 2 maanden.
Hoe gaan jullie dat in vredesnaam waarmaken?
Er staat voor een geïntegreerde opleiding voor de ATPL-theorie 750 uur les voorgeschreven in de JAR-FCL.
Voor een modulaire opleiding is dat 650 uur theorieles.
Nu kun jij aan mij als simpele ziel vast gaan uitleggen hoe jullie die uren in die paar maanden gaan proppen. In nederland gaan er 24 uur in een dag, wellicht zijn de Oostenrijkse dagen langer?
Laat ik het hier voorlopig even bij laten en je antwoord afwachten, de echt interessante onderwerpen bewaren we nog even.
Tip: denk even goed na voor je iemand ervan beticht dat hij 'is ingehuurd om een partij negatief te doen".