AeronautX

ok maar AUA verlangt bijv. nog steeds een DLR test.
Moet je die dan na je opleiding nog doen?

En daarnaast een VWO diploma. FO's van de Tyrolean ( AUA-regional ) hebben ook de mogelijkheid over te stappen maar wel na een Sim-check + DLR FU.
 
interesting....

Ik heb 7 jaar geleden mijn Oostenrijkse ATPL bij AeronautiX gedaan.
Was er toen redelijk over te spreken, echter tot de examens kwamen. Toen werd het ineens een inefficiente bende.
Maar goed, qua school was het prima.
Interessant om te zien dat ze in Oostenrijk zelfs een Nederlandse tak op zetten.
Moet je ook de DLR doen om toe gelaten te worden tot de school?

In 7 jaar kan een hoop veranderen :biertje:

Leuk om te vernemen dat jij ook je opleiding bij Aeronautx heb gedaan.

PH-WIL,
Het is leuk dat er inderdaad meer interesse begint te ontstaan. Er is dus duidelijk behoefte naar andere wegen om je opleiding te volgen.

V1
 
In 7 jaar kan een hoop veranderen :biertje:

Leuk om te vernemen dat jij ook je opleiding bij Aeronautx heb gedaan.

PH-WIL,
Het is leuk dat er inderdaad meer interesse begint te ontstaan. Er is dus duidelijk behoefte naar andere wegen om je opleiding te volgen.

V1

Als ik vragen mag, wat is er dan zo anders? Het is toch ook integrated in een vliegschool die connecties heeft AUA? Ik wil niet gemeen overkomen, vraag het juist om te weten;)
Groeten & succes aan de mensen die er beginnen
 
Hey Poeli,

Het grootste verschil is op financieel gebied, dit is ook de hoofdreden waarom Dhr. Holzel het project is gestart.

De opleiding kost met MCC 72.000, vergelijk dit eens met elke andere opleiding in Nederland en de opleidingsduur is afhankelijk van de school(in NL met alle vertragingen e.d. op sommige scholen) een half jaar tot misschien wel een jaar korter. Dit scheelt je ook weer in je livingkosten.

Q10

Ps. Dit is overigens een hele normale prijs bij de oosterburen en in Oostenrijk, opleidingen in NL zijn alleen zo duur. Maar laten we die discussie achterwegen laten, is al genoeg over gezegd :)
 
Last edited:
Als ik vragen mag, wat is er dan zo anders? Het is toch ook integrated in een vliegschool die connecties heeft AUA? Ik wil niet gemeen overkomen, vraag het juist om te weten;)
Groeten & succes aan de mensen die er beginnen

Dr zijn inderdaad connecties naar AUA. Maar dat is logisch. Ze hebben de school van AUA overgenomen.

Dank voor je succeswens.

Jij ook nog uiteraard met je keuze die je gaat maken.

Laat het gerust weten als je interesse heb. Dhr. Hölzel kan je daarover van alles vertellen. Anders kunnen Q10 en ik dat ook wel.

Mvg,

V1
 
hoi

ze mogen dan wel connecties hebben met aua, maar ;
absolventenstatistik.jpg

http://www.aeronautx.at/images/absolventenstatistik.jpg

er vliegt niemand bij AUA ? wel veel bij tyrolean, maar daar is geen doorstroom naar aua mainline.!

overigens, als je dan toch naar Oostenrijk wilt,

http://www.pilotrecruitment.at/main_de.htm,

wel nog even dlr test te halen.

succes

:)
 
hey foeli,

Dat klopt helemaal, het cirkeldiagram die jij hebt gelinked is van 1 van de laatste klasjes die zijn geslaagd voordat aeronautX, OLS(de voormalige school van Aua)overnam. Eerder in dit topic is door verschillende personen al gezegd dat die overname in volle gang is dus die contacten met Aua zijn daarom dus ook erg vers. En inderdaad zal iedereen die bij AUA wil werken de DLR moeten doen en halen! :)

Q10
 
hey foeli,

Dat klopt helemaal, het cirkeldiagram die jij hebt gelinked is van 1 van de laatste klasjes die zijn geslaagd voordat aeronautX, OLS(de voormalige school van Aua)overnam. Eerder in dit topic is door verschillende personen al gezegd dat die overname in volle gang is dus die contacten met Aua zijn daarom dus ook erg vers. En inderdaad zal iedereen die bij AUA wil werken de DLR moeten doen en halen! :)

Q10

Klopt.

AUA OLS is overgenomen zo een ander halve week terug.
 
Klopt inderdaad.

Het cirkel diagram is van 2009/2010.
Er zijn toen geen leerlingen naar AUA gegaan omdat AUA hun sponsored program met de ÖLS had. Er werd dus niet of nauwelijks extern aangenomen

ÖLS is nu overgenomen door AeronautX. Het sponsored program zal niet meer vervolgd worden.
 
@ PH-WIL

Ik zit met interesse dit topic te lezen, howel ik er eigenlijk niet thuishoor, want er is een significant verschil met Nederlandse scholen aan het ontstaan.

Dan heb ik het in de eerst plaats over de prijs. Laat ik het grofweg omschrijven. Cijfers heb ik uit dit topic.

Bij AeronautX investeerd de leerling 75K en een vergelijkbare opleiding in Nederland kost 150K. Daarbij is er ook nog een substantieel verschil in lengte van de opleiding in het voordeel van AeronautX. Dat ziet er allemaal gezond uit.

Maar ik heb wat vragen, just out of curiosity, want het grote verschil moet ergens vandaan komen. Ik ga er gemakshalve van uit dat de brandstofkosten in Oostenrijk gelijk zijn aan die in Nederland. Ik ga er ook van uit dat de vloot, gekocht of leased, geld gekost heeft en dat een Oostenrijkse bank niet onder doet voor een Nederlandse bank om geld te verdienen.

Een infrastruktuur opbouwen en handhaven zal toch niet beduidend goedkper zijn in Oostenrijk dan in Nederland, ook gezien de gemiddelde hoogte van de werknemers salarissen.

Dan het weer. Oostenrijk is geen California en dus sneeuwt het in Oostenrijk net zo goed, zelfs beter dan in Nederland, het regent daar ook en mistig en stormachtig kan het in Graz of Klagenfurth ook zijn. Dus aan het weer zal het toch niet liggen dat de opleiding op zijn minst zes maanden korter is.

Hou me ten goede Wil, als het allemaal voor 75K kan dan levert AeronautX een beste prestatie en gaat men zich afvragen waar dat enorme verschil dan toch vandaan komt. 75K-150K. We hebben het hier niet over een plus of minus 10 procent, nee, we hebben het over een prijsverschil van 100 procent.

Welke konklusie kan ik nu trekken. De Nederlandse scholen hebben ongegeneerd een prijskaart aan de opleiding gehangen waar in samenwerking met de banken zeer goed verdiend wordt, of, AeronautX kan niet calculeren. Nou, dat laatste geloof ik niet dus ik neig naar het eerste.

Maar ik kan het mis hebben. Daarom mijn vraag aan Wil, “waarom kan AeronautX het volgens jouw voor de helft van de Nederlandse prijs”. Je hoeft hier geen bedrijfsgeheimen te onthullen maar als je zonder globaal te worden hier wat opheldering kan geven dan is dat heel welkom.

Nogmaals, ik ben zeer geinteresseerd geraakt en heb geen verborgen agenda. Als het allemaal gaat zoals voorgesteld dan zeg ik graag chapeau.

Tot slot heb ik nog het idee dat als meer ouders zo kritisch mee zouden denken over een investering van 150K als de ouders van V1-Rotate de Nederlandse banken veel minder klandizie zouden hebben met hun Pilotendesk.

PH-WIL has the floor.

Cheers
Art
 
Leuk dat er alternatieven geboden worden maar laten we toch even het bekende fruit met elkaar blijven vergelijken.

De opleiding van AeronautX kost 75.000 euro, dit is dan wel de "kale" opleidingsprijs dus exclusief woon/leefkosten en rente.
Voor zover ik het heb kunnen opzoeken zitten de meeste nederlandse geïntegreerde opleidingen tussen de 100.000 en 110.000 euro "kaal". (en dus geen 150.000)

Daarnaast raak ik ook nog niet echt opgewonden van wat ik op de betreffende site zie. In mijn bescheiden optiek heeft het allemaal meer weg van een opgeleukte modulaire opleiding en ook het vliegend materiaal geeft niet bepaald de indruk van een professionele school.

Volgens mij zijn er modulaire opleidingen in nederland die minstens vergelijkbaar of beter zijn en ook rond de 75.000 euro vragen.

Tot slot is het leven in Oostenrijk niet erg goedkoop te noemen.
Zolang er dan ook nog geen duidelijkheid is over de wijze van financiering/garantstelling en de doorlooptijd van de opleiding blijf ik sceptisch, eerst zien dan geloven.
 
Last edited:
Leuk dat er alternatieven geboden worden maar laten we toch even het bekende fruit met elkaar blijven vergelijken.

De opleiding van AeronautX kost 75.000 euro, dit is dan wel de "kale" opleidingsprijs dus exclusief woon/leefkosten en rente.
Voor zover ik het heb kunnen opzoeken zitten de meeste nederlandse geïntegreerde opleidingen tussen de 100.000 en 110.000 euro "kaal". (en dus geen 150.000)

Daarnaast raak ik ook nog niet echt opgewonden van wat ik op de betreffende site zie. In mijn bescheiden optiek heeft het allemaal meer weg van een opgeleukte modulaire opleiding en ook het vliegend materiaal geeft niet bepaald de indruk van een professionele school.

Volgens mij zijn er modulaire opleidingen in nederland die minstens vergelijkbaar of beter zijn en ook rond de 75.000 euro vragen.

Tot slot is het leven in Oostenrijk niet erg goedkoop te noemen.
Zolang er dan ook nog geen duidelijkheid is over de wijze van financiering/garantstelling en de doorlooptijd van de opleiding blijf ik sceptisch, eerst zien dan geloven.

Na levensonderhoud en rente zit je net onder de 100 K.

In NL zit je minstens met levensonderhoud en rente op zo een 160K.

Wees gerust sceptisch. Dat is jouw goed recht. Maar je kunt ook kijken naar de prestaties van Aeronautx AT en ÖLS en hun reputatie.

Die is niet minderwaardig te noemen.

Zoals elke nieuwe tak, zoals deze waarbij Aeronautx Internationale klassen wil opzetten verloopt het allemaal uiteraard nog niet vlekkenloos. Dat geeft ik toe. Maar geef het een kans van opstart en je zult zien dat de markt zich zal verplaatsen, daar op een gegeven moment men hier in NL toch moet inzien dat je gelicht wordt qua kosten bij de NL scholen.

Dat de opleidingskosten zo laag zijn Joep? Dat heeft ermee te maken dat de opleidingen in NL in het algemeen mega winsten willen draaien en misbruik maken van de droom van de jongens en meisjes.

Kijk gerust om je heen in de omringende landen. Daar zijn de kosten kaal voor de opleiding tussen 65 en 80 K. Dus Aeronautx zit er mooi een beetje tussenin.

Wat betreft de site? Dit heeft natuurlijk te maken , dat het even een kleine uitleg is wat de school inhoudt. Natuurlijk is die niet perfect. Er moet ergens een begin zijn.

Wat betreft modulair: Als het al modulair zou zijn he, dan doen de meeste modulaire scholen niets aan begeleiding naar een eerste baan. Niets samenwerkingen.

Doe je onderzoek en je zult zien dat Aero en ÖLS deze wel hebben.

Schiet niet iets eerst af voor je weet waar je over praat.

Qua financiering: Ja daar wordt aan gewerkt. Dat heb je niet zomaar geregeld.
De markt was slecht en klimt nu rustig uit zijn dal. En er zijn scholen die het nogal verpest hebben.

Maar goed.

De groeten.
 
Ik vind de vraag die Art stelt een hele goede. Ook ik hoor hier helemaal niet thuis, maar ben erg benieuwd. Na al dat gekrakeel over de NL vliegscholen lijkt dit een opsteker voor veel studenten te kunnen zijn.

Vind het alleen jammer dat nu precies V1 als de ambassadeur gaat optreden. Niet persoonlijk bedoeld, maar toch weer wel; V1 heeft tot nog toe alles, wanneer het een NL vliegschool betreft, af zitten kraken evenals alle leerlingen die voor deze opleidingen kiezen, is al heel lang op zoek naar financiering voor zijn eigen start en heeft nu het hoogste woord. Misschien niet correct, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sinds hij en zijn vader voor een juiste financiering kunnen zorgen en dus een zakelijk belang hebben, dit de beste opleiding is die er momenteel op de markt bestaat. Of begrijp ik dit verkeerd?

Kortom, uit pure belangstelling zou ik ook willen weten hoe ze dit voor elkaar krijgen en wat dit misschien wel zegt over de NL vliegscholen en banken. Ik hoor het alleen graag liever van PH-WIL.
 
Hey wutang,

Ik zal en wil de vragen van Art graag door PH-Wil laten beantwoorden.

Over jou vraag of V1 er een zakelijk belang bij heeft, kan ik je met 100% zekerheid een antwoord op geven: Nee.

Ik heb V1 en zijn vader nu 2x ontmoet(Zoals eerder gezegd, ik en V1 zijn eerste 2 personen die de selectie voor AeronautX NL hebben gehaald)en bij beide ontmoetingen waren ze erg gedreven om of via een Nederlandse bank of via andere wegen een financiering te regelen. V1 is erg gedreven om zo snel mogelijk zijn opleiding te starten en heeft al eerder een financiering voor zichzelf geregeld voor zijn golf leraren opleiding in de USA(dus is geen onbekend terrein, zo een financiering regelen). Al met al kan ik nogmaals bevestigen dat noch V1 noch zijn vader er ook maar enkel zakelijk belang bij heeft dat er meer mensen meedoen aan de financiering, enkel belang dat V1 heeft is het belang dat hij graag nog wat extra klasgenootjes zou willen hebben ;).

Q10
 
Hi Q10,

Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik heb helemaal niets tegen V1. Hij komt op mij alleen soms wat betweterig over en heeft snel een oordeel over alles en iedereen. Ik zal zijn post dan misschien niet goed hebben gelezen of begrepen, maar ik haalde eruit dat iedereen bij hem (en zijn vader) moest zijn voor financiering. Als dit betekent dat hij een goedkopere oplossing weet en anderen daarvan graag en belangeloos wilt laten meeprofiteren dan siert dit hem. Dat moet ik er dan ook bij vertellen. Het zou hem alleen nog meer sieren als hij niet zo uitgesproken zou zijn over genomen beslissingen van anderen. Laat iedereen in zijn waarde. Met vallen en opstaan leer je een hoop.
 
Hi Q10,

Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik heb helemaal niets tegen V1. Hij komt op mij alleen soms wat betweterig over en heeft snel een oordeel over alles en iedereen. Ik zal zijn post dan misschien niet goed hebben gelezen of begrepen, maar ik haalde eruit dat iedereen bij hem (en zijn vader) moest zijn voor financiering. Als dit betekent dat hij een goedkopere oplossing weet en anderen daarvan graag en belangeloos wilt laten meeprofiteren dan siert dit hem. Dat moet ik er dan ook bij vertellen. Het zou hem alleen nog meer sieren als hij niet zo uitgesproken zou zijn over genomen beslissingen van anderen. Laat iedereen in zijn waarde. Met vallen en opstaan leer je een hoop.

Hi wutang,

Ik ben hier geheel belangenloos in de opleiding.
Ik probeer mensen te motiveren naar het kijken naar andere mogelijkheden.
Daarnaast vind ik het heel erg dat er jonge gasten met alleen middelbare schoolpapieren en vliegopleiding op de bank zitten te wachten op hun sollicitatie mogelijkheid na al 400 brieven de deur uit gestuurd te hebben. En dat met een schuld van 160K.

Als je dan al val, wil ik heel graag dat de student dan veel minder hard valt. Ik probeer de klap op te vangen. En dat zonder enig belang in deze school. Alleen dat ik net zo graag net als vele wannabee's piloot wil worden.

Ik heb respect voor een ieder zijn of haar keuze. Je moet het allemaal zelf weten.

Het enige wat ik doe is fungeren als Eye opener.
 
Na levensonderhoud en rente zit je net onder de 100 K.

In NL zit je minstens met levensonderhoud en rente op zo een 160K.


*Verbazingwekkend hoe snel de kosten stijgen in jouw optiek, nu zit je al op 160.000 euro. Ga je nu met droge ogen verkondigen dat de kosten voor levensonderhoud in NL het dubbele zijn in vergelijking met Oostenrijk?


Wees gerust sceptisch. Dat is jouw goed recht. Maar je kunt ook kijken naar de prestaties van Aeronautx AT en ÖLS en hun reputatie.
Die is niet minderwaardig te noemen.


*Ik ben vooral sceptisch over de prestaties van de nederlandse tak, daar hebben we hier toch over?


Zoals elke nieuwe tak, zoals deze waarbij Aeronautx Internationale klassen wil opzetten verloopt het allemaal uiteraard nog niet vlekkenloos. Dat geeft ik toe. Maar geef het een kans van opstart en je zult zien dat de markt zich zal verplaatsen, daar op een gegeven moment men hier in NL toch moet inzien dat je gelicht wordt qua kosten bij de NL scholen.


*WIL opzetten...(is dus nog niet gelukt)....verloopt nog niet vlekkeloos.....(gaat dus nog genoeg fout)....geef het een kans van opstart.....(wie gaat die gok nemen voor ongeveer 100k?


Dat de opleidingskosten zo laag zijn Joep? Dat heeft ermee te maken dat de opleidingen in NL in het algemeen mega winsten willen draaien en misbruik maken van de droom van de jongens en meisjes.


*Ik ben nieuwsgierig wat de werkelijke kosten gaan zijn.


Kijk gerust om je heen in de omringende landen. Daar zijn de kosten kaal voor de opleiding tussen 65 en 80 K. Dus Aeronautx zit er mooi een beetje tussenin.


*Blijkbaar zijn er dus nog betere opties.


Wat betreft de site? Dit heeft natuurlijk te maken , dat het even een kleine uitleg is wat de school inhoudt. Natuurlijk is die niet perfect. Er moet ergens een begin zijn.


*Hoe de website is opgebouwd is niet zo belangrijk, als ik kijk op die site waar bijvoorbeeld mee gevlogen gaat worden zou ik wat minder enthousiast worden.


Wat betreft modulair: Als het al modulair zou zijn he, dan doen de meeste modulaire scholen niets aan begeleiding naar een eerste baan. Niets samenwerkingen.


*Ik proef nu toch een modulair smaakje.....
Is het nou modulair of integrated? Graag duidelijkheid.


Doe je onderzoek en je zult zien dat Aero en ÖLS deze wel hebben.


*En dus?



Schiet niet iets eerst af voor je weet waar je over praat.


*Prijs niet iets aan dat zich nog niet heeft bewezen.



Qua financiering: Ja daar wordt aan gewerkt. Dat heb je niet zomaar geregeld.
De markt was slecht en klimt nu rustig uit zijn dal. En er zijn scholen die het nogal verpest hebben.


*"Wordt aan gewerkt" is synoniem van "is nog niet klaar". En er zijn scholen die het wel goed voor elkaar hebben.


Het zal wel aan mij liggen V1 maar jij hebt ongeveer alles wat naar een nederlandse opleiding ruikt afgekraakt en over 1 kam geschoren.
Nu is daar ineens een nieuwe opleiding waar jouw vader de financieringen voor kan gaan regelen en het kan gewoon niet meer stuk terwijl alles nog in de kinderschoenen staat en veel dingen nog niet eens geregeld zijn.

Daarnaast krijg ik een meer dan flauw vermoeden dat er in dit topic gewoon reclame gemaakt wordt voor deze club.
Ik kan mij andere topics voor de geest halen waarbij van hogerhand duidelijk gemaakt werd dat dat niet is toegestaan.
 
Last edited:
Ik kan mij andere topics voor de geest halen waarbij van hogerhand duidelijk gemaakt werd dat dat niet is toegestaan.

Dat klopt en dat is ook in dit geval gecommuniceerd met betrokkenen, waarbij ik nadrukkelijk géén toestemming heb gegeven het board in te zetten t.b.v. naamsbekendheid. Als aspirant-leerlingen zich gaan inzetten om te werven voor een vliegschool, begeven we ons in een grijs gebied. Een gebied dat een stuk minder grijs wordt als familieleden zich inzetten voor een collectieve financiering.

De wijze waarop deze aspirant-leerlingen zich inzetten voor de opleiding gaat verder dan gebruikelijk is. Ik begrijp het enthousiasme en hoop dat de opleiding, of welke opleiding dan ook, datgene zal bieden waar men naar op zoek is.

Verzoek bij deze om verder geen p.r. meer te doen via dit forum. Het maakt de discussie onzuiver.
 
@ PH-WIL

Ik zit met interesse dit topic te lezen, howel ik er eigenlijk niet thuishoor, want er is een significant verschil met Nederlandse scholen aan het ontstaan.

Dan heb ik het in de eerst plaats over de prijs. Laat ik het grofweg omschrijven. Cijfers heb ik uit dit topic.

Bij AeronautX investeerd de leerling 75K en een vergelijkbare opleiding in Nederland kost 150K. Daarbij is er ook nog een substantieel verschil in lengte van de opleiding in het voordeel van AeronautX. Dat ziet er allemaal gezond uit.

Maar ik heb wat vragen, just out of curiosity, want het grote verschil moet ergens vandaan komen. Ik ga er gemakshalve van uit dat de brandstofkosten in Oostenrijk gelijk zijn aan die in Nederland. Ik ga er ook van uit dat de vloot, gekocht of leased, geld gekost heeft en dat een Oostenrijkse bank niet onder doet voor een Nederlandse bank om geld te verdienen.

Een infrastruktuur opbouwen en handhaven zal toch niet beduidend goedkper zijn in Oostenrijk dan in Nederland, ook gezien de gemiddelde hoogte van de werknemers salarissen.

Dan het weer. Oostenrijk is geen California en dus sneeuwt het in Oostenrijk net zo goed, zelfs beter dan in Nederland, het regent daar ook en mistig en stormachtig kan het in Graz of Klagenfurth ook zijn. Dus aan het weer zal het toch niet liggen dat de opleiding op zijn minst zes maanden korter is.

Hou me ten goede Wil, als het allemaal voor 75K kan dan levert AeronautX een beste prestatie en gaat men zich afvragen waar dat enorme verschil dan toch vandaan komt. 75K-150K. We hebben het hier niet over een plus of minus 10 procent, nee, we hebben het over een prijsverschil van 100 procent.

Welke konklusie kan ik nu trekken. De Nederlandse scholen hebben ongegeneerd een prijskaart aan de opleiding gehangen waar in samenwerking met de banken zeer goed verdiend wordt, of, AeronautX kan niet calculeren. Nou, dat laatste geloof ik niet dus ik neig naar het eerste.

Maar ik kan het mis hebben. Daarom mijn vraag aan Wil, “waarom kan AeronautX het volgens jouw voor de helft van de Nederlandse prijs”. Je hoeft hier geen bedrijfsgeheimen te onthullen maar als je zonder globaal te worden hier wat opheldering kan geven dan is dat heel welkom.

Nogmaals, ik ben zeer geinteresseerd geraakt en heb geen verborgen agenda. Als het allemaal gaat zoals voorgesteld dan zeg ik graag chapeau.

Tot slot heb ik nog het idee dat als meer ouders zo kritisch mee zouden denken over een investering van 150K als de ouders van V1-Rotate de Nederlandse banken veel minder klandizie zouden hebben met hun Pilotendesk.

PH-WIL has the floor.

Cheers
Art

@Joep: ik wil eerst even inhaken op jouw opmerking over reclame.
Zoals je wellicht gemerkt hebt ben ik pas sindskort in dit topic actief, juist vanwege hetgeen waar jij een opmerking over maakt. Ik weet dat Diana het niet leuk vind als er reclame wordt gemaakt, en kan je verzekeren dat ik dit daarom ook niet doe. (en wij dragen graag bij voor een banner, want daarmee steun je dan ook weer het forum)
Ik reageer nu op het moment alleen even om te voorkomen dat verhalen hun eigen leven gaan leiden, en om duidelijkheid te geven aan bv. Art.

Voorbeeld van een eigen leven leiden is de opmerking over onze oude vloot. Ik kan verzekeren dat ons vloot nagelnieuw is.

De situatie tussen de vliegscholen in Oostenrijk is compleet anders dan in Nederland. Het is hier niet zo dat men concurrent is van elkaar, en je elkaar maar moet steken op het moment dat het kan, het tegendeel juist. We zijn allemaal college's en werken allemaal samen. Vandaar dat ook de vloot nogal eens rouleert. Zo gebruikten wij een tijdje als aanvulling de Cessna's van de Öls (voor de overname), maar geven voornamelijk les op onze Diamonds. (DA20, DA40, DA42)
Ook vervangen wij regelmatig onze vloot, juist omdat we onze leerlingen niet op "oude troep" willen laten vliegen zoals in Nederland erg vaak gebeurd.
(Waar ik bijvoorbeeld les had in de tijd, was de "nieuwste" Cessna van 1972)
Onlangs is onze sim vervangen voor een nieuwe Alsim ALX, state of the art dus.

@Art: nu ga ik even terug naar jouw vragen.
Allereerst waardeer ik je opbouwende kritiek erg. Ondanks dat onze school sinds 1996 bestaat met vestiging in Oostenrijk en Florida, is natuurlijk het betreden van de NL markt volkomen nieuw. Hierbij is steun en kritiek van ervaren mensen zoals jij natuurlijk van harte welkom.

Allereerst je vraag over de prijs:
Brandstof is niet veel goedkoper dan in Nederland. Daartegenover staat wel dat sommige opleidingen in Nederland hele grove winstmarges kennen. Sommige wel 50.000 euro of meer. Als de leerling dan nog een "baangarantie" erbij koopt, tel die er dan maar bij op.
Waar we ook veel voordeel aan ondervinden is dat de kosten van het IVW vele malen hoger zijn. Niet alleen voor de vlieger, maar ook voor FTO's.
Omdat wij dus kleinere winstmarges hanteren en ook minder kosten hebben, is deze prijs goed te realiseren. (voor meer dan 100k euro zou je in dit land niet eens een opleiding kunnen verkopen.)

Het verschil in opleidingsduur:
Wij hebben een CBT systeem uitgevonden wat nieuw is en volledig gecertificeerd voor ATPL theorie. Hierdoor kan de duur van de theorie ook wat verkort worden.
80% mag per CBT, minimaal 20% moet klassikaal.
Voordeel naast dat het sneller kan, is dat het prijstechnisch interessanter is, en dat het systeem erg lijkt op het CBT systeem dat een student ook bij een maatschappij voor de TR kan verwachten.

Het weer:
Hier heb je ook gelijk in. Het is hier geen Florida. Wij kennen ook regen, mist, sneeuw en ijs, en natuurlijk ook zon.
Ondanks dit is het weer hier veel stabieler. Als de zon schijnt, gaat dat ook de hele zomer door. (de zomer bv van april tot half november top weer gehad.)
Wat dat betreft is het echt binnenland, en weet je ook dat als het slecht weer is dat het ook wel even zo blijft.
Graz heeft wat meer last van de bergen en dus mist, maar alleen bepaalde perioden van het jaar. We zijn erg flexibel en kunnen dan dus andere oplossingen bieden.
Voor ons is het het belangrijkst dat leerlingen niet langdurig stil staan. Ik vind voor het bedrag dat je betaald, dat een week niets doen al uit den boze is.
HEt kan een keertje voorkomen natuurlijk, maar dan laten we de leerlingen niet in de kou staan.

We houden tevens kleine klassen aan en zijn nog niet zo log en kolosaal als sommige andere opleiders. Dit geeft je veel meer flexibiliteit en kans om oplossingen te vinden/bieden.

Daarnaast zijn er veel vragen over banen na de opleiding. Laat ik die ook meteen maar beantwoorden.
Bijna iedereen binnen de school werkt hiernaast nog bij een luchtvaartmaatschappij, waarvan een groot aantal met een nevenfunctie zoals bv. Flight Operations Manager.
Dit maakt de lijnen dus erg kort, en zelfs dat als er aangenomen moet worden, deze mensen natuurlijk dossiers uit de school zullen bekijken.

Naast dit hebben wij veel ervaring in het geven van andere trainingen welke niet direct aan het vliegen zelf verbonden zijn. Denk hierbij aan Dispatch/Ground ops, cabin attendants training, fire fighting, maar vooral ook typeratings.
Typeratings voor een groot scala aan vliegtuigen voor de meeste maatschappijen in deze regio, waaronder ook Duitsland.
Wij geven bv. typeratings op de Citation, DO328 (prop/jet), A320 en CRJ.
Dit maakt de contacten met maatschappijen ook echte contacten, en niet iets wat alleen maar in de krant komt te staan.

@Art, als je nog wat wilt weten of langs wilt komen schrijf me dan maar een PB. Je bent van harte welkom.

@studenten van ANX:
Jongens ik begrijp dat jullie erg enthousiast zijn, maar zoals Joep al zegt lijkt dit op reclame, en dat wordt niet gewaardeerd.
Hoe het dus op het beantwoorden van vragen inhoudelijk over de opleiding, en ga geen reclame maken voor financieringen enz.
Dit doet onze naam geen eer aan en zorgt voor scheve gezichten.
 
Diana, Je hebt gelijk. Wij zijn erg enthousiast. Wij hebben ons goed verdiept in wat deze school te bieden heeft en dus zijn wij tot de conclusie gekomen dat dit is wat wij zoeken.

Echter respecteer ik de regels. Ik wil ook de school niet in kwaad daglicht zetten.

Mocht er geadverteerd worden, dan zou PH WIL dat via jou moeten regelen Diana.

Q10 en ik zijn aan dit topic begonnen puur op eigen houtje.

Mvg,

V1
 
Back
Top