Arik Air

Ze hebben geen doppinda's meer in de bar van het Sheraton Lagos.

NO GO!!!


Ik kocht af en toe zon grote zak met van die pinda's ergens op straat, vlakbij het hotel.
En als je het even vraagt kan je chauffeur (?) misschien wel even ergens stoppen om zon zak te kopen van een lokaal kraampje :biertje:
 
Beter 10 peanuts in de hand dan 1 monkey in de lucht, was dat de spreuk? :D

Andre: Sorry, ik heb geen naira's nodig. Ik kom het hotel niet uit en zet alles op mijn kamer.

En "da club" ga ik niet meer in. Een beetje aandacht is leuk, maar overstelpt worden door nightfighters krijg ik nachtmerries van. "are you looking for friend?" :eek!::eek!::eek!:
 
Maar ff serieus. Normaal zou ik zeggen grijp elke kans op een eerste baan, maar ik zou echt niet in Nigeria gaan werken tenzij je op het punt staat om je ouders huis te verliezen.

Er zijn een hoop landen in Afrika waar je dan beter kan zijn. Nigeria is het enige Afrikaanse land (voor zover ik weet) waar we bij BA met gewapend escort naar het hotel worden gereden en het hotel niet uit mogen. (Officieel wordt het "sterk afgeraden", maar daar komt het op neer)

Buiten de onveilige vliegsituaties waar je zelf niets aan kan doen vlieg je met captains die een iets ander idee van crm en safety hebben dan de meeste van ons...

En zelfs in de bar spreken ze elkaar nog aan met captain :1855:
 
Buiten de onveilige vliegsituaties waar je zelf niets aan kan doen vlieg je met captains die een iets ander idee van crm en safety hebben dan de meeste van ons...

En zelfs in de bar spreken ze elkaar nog aan met captain :1855:

Goh waar haal je deze wijsheid vandaan?

Je bent de eerste namelijk. Dit onderwerp is in het interview ook aan de orde gekomen en ik kreeg de indruk dat de CRM bij Arik gewoon in orde is.
 
van Andre:
Yes SAH! Foe-ell SAH!

Ies Commin! five minutes!

(en vervolgens zit je een uur te wachten! )

Dat is al heel wat beter dan: sorry Sir, no foe-ell toodai. We out of foe-ell.

"Charles, can you file a new flight plan for us? Our trip has changed." OK sir!
Man, where is Charles, it has been an hour..... 2 hours... He Charles! What took you so long?
Well sir, I have to walk to tower to file flight plan. (3 km lopen!). Euhhhh, no car? No bicycle?
 
Origineel gepost door Master Caution

Buiten de onveilige vliegsituaties waar je zelf niets aan kan doen vlieg je met captains die een iets ander idee van crm en safety hebben dan de meeste van ons...

En zelfs in de bar spreken ze elkaar nog aan met captain




Master Caution: is dat hoe de Europese captains hun crews behandelen?
 
En jij geloofd alles wat ze op het interview vertelde?
Bij mijn vorige werkgever kwam het topic crm ook aan de orde. Ook daar deden ze alsof er niks aan de hand was.
Het feit dat het op het interview uberhaupt al werd aangehaald had bij mij alarmbellen moeten doen afgaan.
 
:blabla:
FPS, waarom denk je dat ik hier een topic heb ge-opend om ervaring omtrent deze maatschappij te vragen :confused:?
 
Zweuvert,

Het lijkt mij dat je je keuze al gemaakt hebt. Alle negatieve dingen worden door jou verworpen.

In plaats van blah blah te zeggen zou je de ervaring die mensen hebben kunnen waarderen.

Waar haal ik die wijsheid vandaan?? Van vliegen in afrika en het praten met mensen die daadwerkelijk bij Arik werken.

Ben je echt zo naief dat je gelooft wat er op sollicitatie verteld wordt?? Kijk wat verder dan je neus lang is. Ben je in Nigeria geweest?

Ik heb alle begrip voor eerste baan regelen etc, maar als je geen slechte dingen wil horen moet je er niet om vragen
 
Zweuvert:
MC hierboven heeft gelijk, maar wellicht heeft hij niet dezelfde positie als jij! Negatieve dingen zullen er zeker zijn, maar dat hoeft niet de reden te zijn om niet te gaan! Of zijn er hier mensen die willen horen dat Zweuvert niet gaat omdat er hoeren in het Sheraton wonen of de CRM niet optimaal zou zijn (MC)?!

Geniale ervaring om daar heen te gaan, en bij gebrek aan beter is elke hondenbaan gewoon een DO!

Xje!
 
Tuurlijk moet zweuvert naar Arik gaan als dat de enige optie is.

Het zal een idd een unieke ervaring zijn, je kan uren maken en hopelijk geld krijgen ipv betalen om te vliegen, maar weet wel waar je aan begint. Anders ben je de volgende gedesilussioneerde gast.

TIA man
 
In plaats van blah blah te zeggen zou je de ervaring die mensen hebben kunnen waarderen.
Precies!

Anyway, on a more positive note: als je van avontuur/Afrika houdt en 737 EFIS uren hebt probeer het misschien ook eens bij Rwandair! Vier dagen geleden kreeg ik een mailtje van Rishworth Aviation met daarin het volgende;
We have you on our database as a B737Efis First Officer.

RwandAir www.rwandair.com is a state owned airline based in Kigali, Rwanda. We have provided the first set of 5 crews for their first B735s.
Now we’re looking for 2 more First Officers.

These are the contract terms in short:
- Payout per month; First Officers EUR 4,000. Overtime paid if doing more than 85 block hours per month
- Medical insurance provided
- Ground duty transportation provided
- 14 block days off each 60 day period
- 12 days paid sick leave per year
- Hotel accommodation for the first 30 days thereafter housing allowance of EUR 1,000/month will be provided
- Staff tickets provided (including Brussels, Belgium and Johannesburg, South Africa)

Plan for the future:
RwandAir has an ambitious plan for the future to establish themselves as a quality airline in Africa and a future member of the Star Alliance. They are also considering long haul services to Europe, the Middle East and the US.

Fleet planning at the moment include (in addition to the 2 CRJ-200 and 2 B737-500 they’re operating today):
- 2 more Dash 8 in late 2010 (operate 1 today on wet lease)
- 2 B737-800 – brand new from Boeing – for delivery Aug and Oct 2011
Joh wie weet, misschien hebben ze zelfs van die drop pinda's in Kigali... :yeehaa:
 
Last edited:
Ik vind Nigeria altijd heel apart om mee te maken. :)

Zo heb ik een keertje in Enugwu gezeten voor een paar dagen. Militair mee in de auto van vliegveld naar hotel. Dat was een oud hotel van Shell uit de jaren zeventig, waar sindsdien ook echt niks meer aan was gebeurd zo leek het. Daar is die divine kamer van André nog heilig bij. Bruin water uit de kraan, stroom storingen om de haverklap. Beter op het hotel terrein blijven zodat je niet beroofd of zelfs gekidnapped zou worden zo werd ons verteld.
Douchen deed je dus niet onder dat bruine water uit de kraan, maar deed je door een duik in het zwembad te nemen, wat zo vol met chloor zat, maar toch de betere optie was. Heb er verder nog wel lol gehad, want in het hotel bleken aardig wat Nederlanders van Heineken te zitten die daar bezig waren met de bouw van een brouwerij van een lokaal biermerk dat ze hadden overgenomen. Die jongens zaten er alleen een stuk langer dan ik en dat was wel zwaarder.

Maar vond het allemaal wel een beleving. Op straat is een hele andere wereld dan hier. Zo was een carwash gewoon een kerel met een bord die langs de rivier staat en je auto half in de rivier rijdt om hem te wassen. :) Mensen die nog even snel lopend of fietsend de baan over steken tijdens je landing of start. Al was dat niet zo in Lagos.

Lagos vond ik best intimiderend, iedereen lijkt wat van je te willen en lijkt je op elke mogelijke manier of moment je wat afhandig te willen maken. Maar dat is om eerlijk te zijn in wel meer delen van de wereld zo.

Het is wel altijd een bonus als je zonder voedsel vergiftiging uit Nigeria vandaan komt denk ik.
Ik vind Nigeria altijd een interessant land om een stop te hebben, maar om er de hele tijd te zitten en er een baan te hebben.......nee, behalve als ik echt niks anders meer kan krijgen. Persoonlijk zou ik toch even rondkijken naar wat anders, zijn toch nog wel aardig wat banen momenteel.

Maar wat je ook beslist, succes ermee.
 
Back
Top