FAA brevet waardeloos?

Betekent dit dus dat alle FAA brevetten over 3 jaar volledig waardeloos gaan worden....een soort uitstel van executie.....of kan je met redelijkheid verwachten dat er toch nog een oplossing gevonden gaat worden.

Zou fijn zijn voor de mensen met een N-kist of zij die met IR willen beginnen (zoals ik.....)

Felix
 
Nou ja het blijft in ieder geval wel geldig in de US.... maar goed het is mooi vervelend.
Begreep overigens wel vanuit een betrouwbare bron dat er mogelijk een hoop N reg eigenaren naar de rechter zullen stappen om dit ogendaan te krijgen
 
zonder dat de piloten naast hun FAA brevet ook in het bezit zijn van een Europees brevet".

en het probleem is? volgens mij heeft de meerderheid van de nederlandse vliegers met een FAA licentie ook al een JAA licentie.

In mijn ogen is het FAA papiertje iets waardevoller dan het europese papiertje vanwege het feit dat het nooit verloopt. Zo snel je weer "current" bent kun je er weer vol tegenaan in de U.S.A. :yeehaa: Dit in tegenstelling tot het europese circus waar je jaar na jaar verplicht bent de boel geldig te houden, anders loop je de kans je 150k investering voorgoed kwijt te raken :eek:
 
Dit in tegenstelling tot het europese circus waar je jaar na jaar verplicht bent de boel geldig te houden, anders loop je de kans je 150k investering voorgoed kwijt te raken :eek:

Ook het JAA papiertje (brevet) verloopt niet. Je moet alleen (minimaal) 1x in de 5 jaar het brevet vernieuwen (dat is dus alleen administratief, je hoeft geen uur te vliegen of gevlogen te hebben). Het enige dat verloopt zijn je (type)ratings en die kan je geldig maken duur currency en profcheck (behalve de IR, die max. 7 jaar kan verlopen voordat je weer alle theorie - examens moet doen). Is dat niet - bijna - het zelfde als FAA?
 
en het probleem is? volgens mij heeft de meerderheid van de nederlandse vliegers met een FAA licentie ook al een JAA licentie.

Ik denk dat je het punt even mist. Want er zijn heel wat vliegers in Nederland en de rest van Europa die niet een JAA/EASA brevet hebben, maar wel een FAA brevet. Vooral onder de PPL'ers is dat het geval. Bij de professionals zal het wel wat minder zijn.

Daarnaast hebben nogal wat van die FAA brevet houders een reden waarom ze wèl een FAA brevet maar geen JAA/EASA brevet hebben. Hiervan zullen er nogal wat definitief aan de grond komen te staan door deze voorstellen . . .
 
Ook het JAA papiertje (brevet) verloopt niet. Je moet alleen (minimaal) 1x in de 5 jaar het brevet vernieuwen (dat is dus alleen administratief, je hoeft geen uur te vliegen of gevlogen te hebben). Het enige dat verloopt zijn je (type)ratings en die kan je geldig maken duur currency en profcheck (behalve de IR, die max. 7 jaar kan verlopen voordat je weer alle theorie - examens moet doen). Is dat niet - bijna - het zelfde als FAA?


Interessant. Ik was in de veronderstelling dat als je je papiertje meer dan 2 jaar laat verlopen, je alles weer opnieuw moest doen (ongeacht ratings). :yeehaa:
 
Ik denk dat je het punt even mist. Want er zijn heel wat vliegers in Nederland en de rest van Europa die niet een JAA/EASA brevet hebben, maar wel een FAA brevet. Vooral onder de PPL'ers is dat het geval. Bij de professionals zal het wel wat minder zijn.

iemand als ik bij bijvoorbeeld
 
en het probleem is? volgens mij heeft de meerderheid van de nederlandse vliegers met een FAA licentie ook al een JAA licentie.

Ik heb me nooit zo in brevetten en zo verdiept. Tenminste in het opzicht van: welk brevet heb jij en welk brevet heb ik. Boeit me ook niet zo moet ik zeggen, ik vind dat toch een beetje zo een competitie waarbij gekeken wie de langste heeft. :snore:

Maar goed, ik blijk ook wat mensen te kennen met alleen een FAA brevet. Waarom ze dat hebben? De redenen zijn divers, maar onder meer spelen mee:

- Medische redenen. (In bepaalde gevallen zijn de FAA eisen een stukje flexibeler dan die van JAA.)
- IR rating is wat anders en wat eenvoudiger voor FAA.
- Nightrating is standaard onderdeel van FAA.

Als je niets commercieels wilt doen, maar je wilt zo nu en dan over de VFR regels heen, dan is een FAA brevet vaak een stuk handiger/flexibeler.

Tenminste dat is wat ik er van heb begrepen.
 
Hiervan zullen er nogal wat definitief aan de grond komen te staan door deze voorstellen . . .

M. Goudou, EASA director, stated in a press meeting at the Jan. 11th 2011, that, “because they are Europeans residents, between 80'000 and 90’000 pilots holding a 3rd country license (mainly all FAA licenses) would, under this rule, be required to hold and maintain two distinct pilot licenses”.

Therefore, EASA has recognized that it made an NPA and advised the Commission without having a clear understanding of the situation, from a safety, economic or technical standpoint.

EASA spend in 2010 € 110 millions ! for such stupid changes on foreign licenses
 
EU to implement a true apartheid.

EU to implement a true apartheid.

Because they are Europeans residents, private pilots holding a 3rd country license (FAA licenses) would, under the new EASA rule, not be cleared into the European Airspace;
While non-European resident will be cleared !!

This is not a safety progess.

This is implementing a true apartheid to the detriment of those who reside in Europe, who are used to fly safely within the European airspace and which additionally pay their taxes and VAT in the EU.

It is not too late to act against the EASA proposal,
Write your MEPs and tell them to vote NO

The TRAN MEP listing is here
 
Back
Top