PH-OEJ

Soepkip

New member
Hallo,

Aangezien ik een harcore flightsimmer ben die alles realistish probeert te doen, is mijn vraag het volgende: Is er een transavia vlieger die de loadsheet heeft van de PH-OEJ? Ik heb eens na de vlucht om een loadsheet gevraagt van een -700, en dat was een lege witte. Deze wijken nog wat af van de famous "gele" loadsheets.

Ook als iemand mij mischien zou willen helpen m.b.t het tekenen van de loadsheet. Na een paar pogingen realiseerde ik mij dat ik er niks van bak (nee niet omdat ik soepkip heet)... :confused:

Antwoorden kan uiteraard via PM en in dit topic.

Alvast bedankt,

Soepkip
 
Sorry soepkip maar dit is geen flightsim forum.
Wellicht dat je je vraag beter op een flightsim forum kunt vragen.
 
Die jongen vraagt om een plaatje van een echt loadsheet, waarom zou hij dat op een flightsim forum moeten vragen? Stuur hem gewoon een plaatje van een blanco 737 loadsheet zodat hij lekker lijntjes kan trekken en zijn sim zo echt mogelijk kan instellen. Het lijkt mij dat het bij Boeing niet op registratie gaat maar met een algemeen streepjesvel waar je het dow en doi kan invullen om mee te beginnen. En als het net als onze manuele loadsheets is lijkt me het witte vel identiek aan het gele vel... maar dan wit. Maar goed, moet een kleine moeite zijn lijkt mij.
 
Kijk, zelf soepkippen worden serieus genomen zonder dat er mr. white`s of zo aan te pas komen.:eek:fftopic:
 
@Nosig,

Inderdaad. Ik zoek een echte loadsheet, de loadsheet die ik heb gekregen os gewoon empty, dus alle gewichten van het toestel zelf mis ik ook.

@Altimeter,

Ik zoek een echte loadsheet en eventueel iemand met verstand van zaken die mij het e.e.a kan uitleggen m.b.t het gebruik en het klaarmaken daarvan.

@B767-300ER.

Van wat ik heb gelezen in de gebruiksvoorwaarden is het de bedoeling dat je niet je echte naam gebruikt, ik snap niet wat er mis is met mijn gebruikers naam om serieus genomen te worden.

Groet,
 
@B767-300ER.

Van wat ik heb gelezen in de gebruiksvoorwaarden is het de bedoeling dat je niet je echte naam gebruikt, ik snap niet wat er mis is met mijn gebruikers naam om serieus genomen te worden.

Groet,

Laat je niet gek maken joh! Alleen hoor ik die kreet nogal eens als mijn zoontje Ernst & Bobby kijkt, ik denk zomaar dat je die fase al voorbij bent. Hoe dan ook, welkom op het forum en ik hoop dat je gauw echt gaat vliegen.
 
Laat je niet gek maken joh! Alleen hoor ik die kreet nogal eens als mijn zoontje Ernst & Bobby kijkt, ik denk zomaar dat je die fase al voorbij bent. Hoe dan ook, welkom op het forum en ik hoop dat je gauw echt gaat vliegen.

Dankjewel,

Ik vlieg regelmatig in de PA28 en C172. Heb mn eerste overland er ook al opzitten. :eek:fftopic:

ontopic maar, als iemand toevallig een echte loadsheet heeft inclusief gewichten van de 737-700 zou dat heel erg mooi zijn.

@Nosig,

Ik dacht altijd dat de DOW per kist verschillde? Vandaar dat mijn vraag over de PH-OEJ ging.

Groet,
 
Sorry soepkip maar dit is geen flightsim forum.
Wellicht dat je je vraag beter op een flightsim forum kunt vragen.

Die jongen vraagt om een plaatje van een echt loadsheet, waarom zou hij dat op een flightsim forum moeten vragen?

Wetende dat flightsim toestanden niet op Airwork gewenst zijn: vaak wordt gesteld dat GA het begin is voor de grote luchtvaart. Flightsims zijn vaak het begin van de GA.
Respect voor de hardcore flightsimmert!
 
Laat je niet gek maken joh! Alleen hoor ik die kreet nogal eens als mijn zoontje Ernst & Bobby kijkt, ik denk zomaar dat je die fase al voorbij bent. Hoe dan ook, welkom op het forum en ik hoop dat je gauw echt gaat vliegen.

Dat is dus ook precies wat ik bedoelde te zeggen, wellicht had er even een smiley achter mijn eerste post gemoeten.......
Je hebt gelijk vwb je eigen naam en gebruikersnaam, maar persoonlijk had ik een iets andere gekozen. Maar ja, ieder zijn keuze ;)
 
Soepkip said:
ontopic maar, als iemand toevallig een echte loadsheet heeft inclusief gewichten van de 737-700 zou dat heel erg mooi zijn.

@Nosig,

Ik dacht altijd dat de DOW per kist verschillde? Vandaar dat mijn vraag over de PH-OEJ ging.

Groet,

Goed, hierbij begrijp ik dat je dus al wel een (blanco) loadsheet hebt. Of je nu de witte of roze doordruk kopie hebt of de gele (famous?) maakt natuurlijk niets uit. Je vraag is dus niet naar een loadsheet maar naar het DOW en DOI van de OEJ, toch? De rest van de gewichten en verdeling kan je naar eigen gelieven invullen. Standaard gewicht in planning voor een persoon is 84 kg inclusief handbagage. Voor ruimbagage kan je 15 kg aanhouden, hangt een beetje van airline af. Fuel getallen kan je zelf ook wel verzinnen aangezien je in je sim het verbruik kan zien en daarmee dus zo een basis vliegplan met required fuel kan maken. Als je een weight and balance van een 172 kan maken en weet wat de minimum wettelijke (IFR) fuel requirements zijn, kan je dat voor de 737 ook zo in elkaar flansen. Die regels zijn binnen de luchtvaart (redelijk) universeel. En met VFR vluchten zou ik dezelfde regels toepassen wil je het veilig houden. Als je deze regels niet weet is het wellicht tijd voor een Q&A met de instructeur voordat je straks je brevet hebt. Ik wil het ook wel uitleggen, woon in hetzelfde dorp zo te zien.

Heb je alleen nog een dow en doi van die kist nodig. Van een klm kist achterhaal ik het nog wel, maar er zitten ongetwijfeld transavianen hier met betreffende info. Les je op EHLE?
 
Heb je ook 5 strepen? Anders ben je ech geen hardcore simmer nie. :grijns:
 
Ha soepkip,

Het is weliswaar niet specifiek voor de 737-700, maar gebaseerd op de 734. Voor ATPL examens kun je gebruik maken van zogenoemde CAP documenten. Hierin staan SE, ME en MRJT (Medium Range Jet)

Voor Mass & Balance dit document; te downloaden als PDF:

http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP696.pdf

Voor Performance kun je deze gebruiken:

http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP698.pdf

Zoals ik al vermeldde; niet specifiek voor de 700, maar je kunt aan de hand van de voorbeelden in beide CAP's wel herleiden en oefenen hoe de documenten ingevuld dienen te worden. Het zal qua werkwijze niet gek veel verschillen van de 700....

Succes,

Kaizen
 
Heb je ook 5 strepen? Anders ben je ech geen hardcore simmer nie. :grijns:

Nog geen 5 strepen, wel 3. Zie hier

Ik vind toch wel redelijk hardcore, weliswaar in aanbouw maar toch:

flight2.jpg


1270288528-610.jpg
:eek:fftopic:


Mijn vraag is beantwoord via PM, allen bedankt voor het meedenken en de reacties.
 
Ik ambiteer je.
Als ik op dit forum mijn oude gebruikersnaam kenbaar maak, zullen er ongetwijfeld bij een paar gebruikers hier een belletje rinkelen(heb een hoop meer posts dan in mijn gebruikersnaam staat). Ik heb namelijk één van de meest omstreden thread gemaakt en in threads van nu wordt daar welleens nog naartoe verwijst...
welke dat is laat ik aan jullie over, iets met FSX...

Maar wat ik wilde zeggen is, dat FSX toch leergestuurd is. Ik heb met mijn opleiding nu er nu in mate meer profijt van, ik kan de cockpit beter visualiseren e.d.
Je kan de PFD beter interpreteren en snapt het verband tussen bepaalde knoppen.
Zelfs door projectdocenten geadviseerd om te simmen!:biertje:
Zonder FSX zou ik ook dat Alfa, Bravo, gedoe niet kennen. :eek:

Vergeet je niet degene die jouw de PM heeft gestuurd te bedanken?!
 
Back
Top