Wachtrij KLS/NLS/EPST

PS.
EPST heeft op dit moment 40 man op de wachtlijst en verwacht deze 40 man aan het einde van 2010 onder de pannen te hebben.

Chapeau!

(offtopic)

Overigens ben ik benieuwd of NLS uberhaupt nog mensen weg gaat zetten binnen nu en 2 jaar ..
 
"Vandaar dat ik begon over de wachtlijst van de NLS ea. om aan te geven dat dit instituut kwantiteit handhaafd. Laat je goed informeren door studenten, maar vooral ex-studenten. Ook belangrijk om je keuze niet te maken nav wachtrij pre-opleiding."

Gegroet
 
Goed nieuws, hoorde zojuist dat er een samenwerkingsverband tussen de NLS en germanwings is opgezet. 't plan is dat er 44 mensen (minimaal vwo/hbo) van de wachtlijst, de eerste selectieronde (november) ingaan. Verdere details mbt. arbeidsvoorwaden(typerating ed.) zijn (nog) niet bekend.

Goed bezig NLS!

Gr
 
Last edited:
Is dit enkel voor Germanwings? Dit aangezien zij onderdeel zijn van de Lufthansegroep en ook een gelijke senioriteitslijst hebben. De KLS heeft in Juli een afspraak met Lufthansa gemaakt voor zijn afgestudeerde leerlingen. Dit betreft startfuncties bij Cityline en Germanwings. Aanmelding via de Lufthansa website (lufthansa-pilot.de). Je kan een apart vakje aanvinken met "KLS absolviert". Hierdoor mag je de aanmelding verzenden, anders alleen opslaan. En krijg je uitnodiging voor de selectie. Van een VWO of HBO eis was geen sprake.

Is dit NLS verhaal hieraan gelijk, of betreft het iets anders?
 
Lufthansa is een mooie file aan maken voor 500 nieuwe vliegers volgend jaar, aan enkel KLS-ers hebben ze dus lang niet genoeg.
 
Goed nieuws, hoorde zojuist dat er een samenwerkingsverband tussen de NLS en germanwings is opgezet. 't plan is dat er 44 mensen (minimaal vwo/hbo) van de wachtlijst, de eerste selectieronde (november) ingaan. Verdere details mbt. arbeidsvoorwaden(typerating ed.) zijn (nog) niet bekend.

Goed bezig NLS!

Gr

Heb er ook iets over meegekregen, goeie zaak ! :biertje:
 
Toevallig 40k betalen voor je type, 100 uur lijntraining in 3 maanden doen bij germanwings en dan 'wordt er bekeken of ze je contract mogelijk gaan verlengen'? Die regeling bestaat namelijk ook, en niet alleen voor NLS.
 
Toevallig 40k betalen voor je type, 100 uur lijntraining in 3 maanden doen bij germanwings en dan 'wordt er bekeken of ze je contract mogelijk gaan verlengen'? Die regeling bestaat namelijk ook, en niet alleen voor NLS.

Dit zou ik behoorlijk schofterig vinden. Maar vertel..?
 
Toevallig 40k betalen voor je type, 100 uur lijntraining in 3 maanden doen bij germanwings en dan 'wordt er bekeken of ze je contract mogelijk gaan verlengen'? Die regeling bestaat namelijk ook, en niet alleen voor NLS.

Details zijn nog niet bekend maar volgende week is er een informatieavond in hoofddorp geloof ik, even afwachten dus.
 
Toevallig 40k betalen voor je type, 100 uur lijntraining in 3 maanden doen bij germanwings en dan 'wordt er bekeken of ze je contract mogelijk gaan verlengen'? Die regeling bestaat namelijk ook, en niet alleen voor NLS.

Weet je zeker dat dit bij Germanwings het geval is? Kan me nauwelijks voorstellen dat iemand hiervoor zou kiezen terwijl er gewoon de mogelijkheid bestaat om bij Germanwings te solliciteren en vast contract en een betaalde type te krijgen.
 
Toevallig 40k betalen voor je type, 100 uur lijntraining in 3 maanden doen bij germanwings en dan 'wordt er bekeken of ze je contract mogelijk gaan verlengen'? Die regeling bestaat namelijk ook, en niet alleen voor NLS.

Germanwings is een van de weinige Europese bedrijven waar je als ready entry nog zonder jezelf diep in de schulden te werpen (hiermee bedoel ik typerating, linetraining tegen betaling etc etc) een goede baan kunt krijgen. Zou erg jammer zijn als KLS/NLS dit met dergelijke constructies "om zeep" zou gaan helpen.
Bovendien klinken me deze "samenwerkingsverbanden" bekend in de oren: had Stella niet ook een "contract" met Cityline/ Lufthansa? Oftewel B*llSh*t.
Iedereen kan bij Germanwings/ Cityline solliciteren met dezelfde kansen, denk ook niet dat deze bedrijven zich gaan beperken tot enkele scholen.

Aan de andere kant, het blijft luchtvaart....
 
Germanwings is een van de weinige Europese bedrijven waar je als ready entry nog zonder jezelf diep in de schulden te werpen (hiermee bedoel ik typerating, linetraining tegen betaling etc etc) een goede baan kunt krijgen. Zou erg jammer zijn als KLS/NLS dit met dergelijke constructies "om zeep" zou gaan helpen.
Bovendien klinken me deze "samenwerkingsverbanden" bekend in de oren: had Stella niet ook een "contract" met Cityline/ Lufthansa? Oftewel B*llSh*t.
Iedereen kan bij Germanwings/ Cityline solliciteren met dezelfde kansen, denk ook niet dat deze bedrijven zich gaan beperken tot enkele scholen.

Aan de andere kant, het blijft luchtvaart....

Misschien is "samenwerkingsverband" het verkeerde woord. Dit komt ook van PHABC en niet van de NLS. Maar als zij 44 NLS'ers willen proberen... prima toch?
 
. Zou erg jammer zijn als KLS/NLS dit met dergelijke constructies "om zeep" zou gaan helpen.
Bovendien klinken me deze "samenwerkingsverbanden" bekend in de oren: had Stella niet ook een "contract" met Cityline/ Lufthansa? Oftewel B*llSh*t.
Iedereen kan bij Germanwings/ Cityline solliciteren met dezelfde kansen, denk ook niet dat deze bedrijven zich gaan beperken tot enkele scholen.

Aan de andere kant, het blijft luchtvaart....

Ze beperken zich ook niet tot een aantal scholen, maar het is wel degelijk anders dan de 'constructie' met Stella. Je kan nl. op de site aangeven dat je KLS Absolvent bent. Er is verder verteld dat de maatschappij de TQ verzorgd en niks over 40K zelf betalen.
 
In het verleden zijn er ook KLS-ers naar LH gegaan en die zijn grotendeels gebleven! Waarom? Omdat ze vergelijkbare arbeidsvoorwaarden hebben als KLM en op de senioriteitslijst bij LH een snellere carriere konden maken dan bij KLM. (Co ICA na 5 jr....)

Ik wil niet tegen het zere been aantrappen van andere werkzoekende piloten, maar als je 40K moet gaan betalen voor een TR en niet bij LH op de senioriteitslijst komt te staan, dan zijn er ongetwijfeld KLS-ers die bedanken voor de job en op KLM blijven wachten....

Dus als LH/Germanwings interesse heeft in KLS-ers, dan mogen ze best met een interessant aanbod komen om ze te behouden, want anders tekenen ze niet eens, of zijn ze binnen 2 jr weg....
 
Ff heel kort tussendoor..

Als je namelijk voor de KLS goedgekeurd bent .. wordt je dan aangenomen bij NLS zonder keuring .. indien je niet wilt wachten .. want de Nls heeft geen wachtrij .. KLS wel

Alsvast bedankt voor de moeite
 
Nee, als je bij de ABN solliciteert en ze nemen je aan kan je toch ook niet bij ING gaan werken?

Tenzij je de medische keuring bedoelt maar ik neem aan van niet.
 
Ff heel kort tussendoor..

Als je namelijk voor de KLS goedgekeurd bent .. wordt je dan aangenomen bij NLS zonder keuring .. indien je niet wilt wachten .. want de Nls heeft geen wachtrij .. KLS wel

Alsvast bedankt voor de moeite

Je moet opnieuw selectie doen inderdaad. Maar je kansen zijn groter bij de NLS. Dus als het lukt bij de KLS moet het ook wel lukken bij de NLS.
 
Back
Top