opleiding

Thomas22

New member
Hallo, ik zit met de volgende vragen.

Ik heb hier gelezen dat veel piloten na hun opleiding zonder werk zitten. Velen van jullie volgen daarom ook voor dat jullie de pilotenopleiding doen een andere opleiding zodat jullie toch nog ander werk kunnen doen in het geval jullie niet direct werk kunnen vinden als piloot. Maar ik heb wegens omstandigheden pas laat kunnen beginnen met studeren en ik zoek eigenlijk een opleiding waar je piloot kan worden maar ook nog ander werk kan vinden. Welke opleiding kan ik dan het beste volgen?

En p.s is een opleiding te doen als je redelijk bent in wis - en natuurkunde zoals ik, (wiskunde en natuurkunde afgesloten met 7) of kan ik me dan maar beter helemaal niet inschrijven voor een pilotenopleiding?

Zo'n opleiding kost veel geld dus ik wil iig zekerheid dat ik een goeie kans heb om die opleiding met goed gevolg af te ronden en daarna redelijk snel werk te krijgen.
 
Ligt er ook maar aan of je havo of vwo hebt gedaan. Een 7 op vwo is immers moeilijker te behalen dan op het havo.

Voor zover ik weer zijn er 3 mogelijkheden.
1. Luchtvaarttechnologie in Delft
2. Aviation studies in Amsterdam
3. A&M (kan ook iets anders heten) in Eelde

Elk van deze opleidingen bied de mogelijkheid om in het 3 en 4de jaar een piloten opleiding te doen.
 
Ligt er ook maar aan of je havo of vwo hebt gedaan. Een 7 op vwo is immers moeilijker te behalen dan op het havo.

Voor zover ik weer zijn er 3 mogelijkheden.
1. Luchtvaarttechnologie in Delft
2. Aviation studies in Amsterdam
3. A&M (kan ook iets anders heten) in Eelde

Elk van deze opleidingen bied de mogelijkheid om in het 3 en 4de jaar een piloten opleiding te doen.

Hoi Richard, thnks voor je reactie. Nee ik heb gewoon Havo gedaan. Ik zal eens wat info opzoeken over die opleidingen. Eelde is voor mij wel ver weg dus blijven er 2 over. Enige minpuntje, is wel jammer dat het 2 jaar langer duurt dan een pilotenopleiding bij bijv klm . Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk vliegen :airforce:
Maar goed als de kans bij zo'n 4 jarige opleiding veel groter is om werk te vinden dan bij een vliegopleiding bij klm ofzo kies ik daarvoor.
 
Hoi Richard, thnks voor je reactie. Nee ik heb gewoon Havo gedaan. Ik zal eens wat info opzoeken over die opleidingen. Eelde is voor mij wel ver weg dus blijven er 2 over. Enige minpuntje, is wel jammer dat het 2 jaar langer duurt dan een pilotenopleiding bij bijv klm . Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk vliegen :airforce:
Maar goed als de kans bij zo'n 4 jarige opleiding veel groter is om werk te vinden dan bij een vliegopleiding bij klm ofzo kies ik daarvoor.

De kans om werk te vinden, NIET als piloot, is dan veel groter. Als de markt zo blijft zoals hij nu is zullen baankansen voor ab-initio's nagenoeg wegblijven, ook met een ander diploma ernaast. Het vergroot hoogstens je kansen een beetje.
 
Hoi Richard, thnks voor je reactie. Nee ik heb gewoon Havo gedaan. Ik zal eens wat info opzoeken over die opleidingen. Eelde is voor mij wel ver weg dus blijven er 2 over. Enige minpuntje, is wel jammer dat het 2 jaar langer duurt dan een pilotenopleiding bij bijv klm . Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk vliegen :airforce:
Maar goed als de kans bij zo'n 4 jarige opleiding veel groter is om werk te vinden dan bij een vliegopleiding bij klm ofzo kies ik daarvoor.

De kans is niet groter om werk te vinden als piloot, wel om werk te vinden in een andere branche.

Waarom is Eelde trouwens te ver weg, je kunt daar toch gewoon op kamers gaan?
 
Als je écht wil vliegen en piloot worden je ambitie is, dan is niks te ver. Zelfs al wordt me een opleiding in Azië aangeboden zou ik gaan..
 
De kans is niet groter om werk te vinden als piloot, wel om werk te vinden in een andere branche.

Waarom is Eelde trouwens te ver weg, je kunt daar toch gewoon op kamers gaan?


Afstand mag niet de graadmeter zijn. Je toekomst is belangrijker. Bij wie kan ik mijn opleiding volgen voor de beste kwaliteit.
 
Eelde is voor mij wel ver weg dus blijven er 2 over.

Sorry voor de wat sarcastische toonzetting, maar als Eelde al te ver van moeders pappot is, hoe wil je dat dan doen als je baas straks vraagt om even een retourtje NewYork te doen? Gewoon praktisch gesproken ben je dan 's avonds echt niet op tijd thuis voor het eten.

Die opmerking doet mij heel sterk denken aan de reclame voor de landmacht... En jij valt duidelijk in de categorie met het hoogste aantal letters.
 
Die opmerking doet mij heel sterk denken aan de reclame voor de landmacht... En jij valt duidelijk in de categorie met het hoogste aantal letters.

Lekker op de man gespeeld! ;)

Anyways, het is AP&M, Ariline pilot & Management.

- 1e jaar normaal Techinsche Bedrijfskunde (HBO)
- 2e jaar eerste kwartaal stage, tweede en derde kwartaal adviseurschap en interpreneurship
-2e jaar 4e kwartaal start KLS
-4e jaar diploma KLS/half jaar afstuderen TB

Hoop dat je er iets aan hebt.
 
ONtopic: Thomas, ik ben benieuwd waar jij eventueel heen wilt met de Nightstop. Texel?

OFFtopic: Marc, weet jij misschien hoe lang de wachtlijst momenteel is voor AP&M?
 
Jongens, hou het een beetje redelijk. Hij komt net kijken, dat is te merken. Maakt geen bal uit, hadden we allemaal eens. Als hij het forum verder doorleest, en die tip wordt ook gegeven, dan zal hij heus wel een ander beeld krijgen. Maar om gelijk snijdende opmerkingen te maken, zit zo'n jongen ook niet op te wachten..

Thomas, forum goed doorlezen, heb je al wat gedaan zoals je aangeeft, maar nog niet genoeg. Het kost inderdaad aardig wat tijd, maar zie het als een boek die je doorleest. Het zal je dan allemaal een stuk duidelijker worden.
 
AP&M heeft geen wachtlijst ;)

Vandaar dat ik deze opleiding ben gaan doen, er stond destijds een wachttijd van 2 1/2 jaar voor de KLS. AP&M zou ik na 2 jaar kunnen beginnen! Enig minpunt was het half jaar afstuderen na de KLS, maar dan ben ik uiteindelijk net zo snel klaar als ik normaal zou zijn. Groot pluspunt is het extra diploma.

Gr
 
Back
Top