scholen

vijoonaa

New member
Beste allemaal,

Onlangs heb ik selectie gedaan bij de kls. Ik ben helaas bij de gvss afgevallen! ik wil ondanks alles nog dolgraag vlieger worden! Weten jullie welke school goed is en wat de verschillen zijn met de kls? welke school raden jullie mij aan en hoe zijn de kansen nu bij andere scholen?

Please help!

Groetjes


Fiona
 
Ochja, 1,5 ton voor een vliegopleiding, geen goed vooronderzoek doen en dan achteraf als plan B te veel moeite is verwachten dat je alles hier zomaar op een presenteerblaadje krijgt?

Als je kunt Hyven dan kun je toch ook googelen en de adressen van andere FTO's in die mooie adresbalk (waar je normaal www.luieflikker.hyves.nl intypt) invullen?

Owja, een tipje van de sluier: Airwork heeft ook een zoekfunctie, hint, hint...
 
Haha die reactie ook gelijk, mijn hele dag is weer goed.

Zoek en neus wat rond, er bestaan al genoeg topics die hierover gaan.
Succes
 
Heerlijke 2e post ;)

Op het begin was het irritant, nu lach ik om de reacties van ervaren airworkers op dit soort topics :biertje:
 
Sowieso de Quote van de maand.

En die luieflikker hyves bestaat ook nog. Moest et effe checken of hij bestond. En ja hoor.gevonden.

Eigenlijk heb je dus niet goed vooronderzoek gedaan Vijonaaa. Je wist dus eigenlijk alleen van het bestaan van de KLS en verder niets. Dat zegt al genoeg.
Gebruik inderdaad eerst even de zoekfunctie. Kijk bij verschillende scholen die aangehaald worden.

Als ik zo even logisch beredeneer, zeg ik, jij kom net van de middelbare school met je VWO gok ik. Geen idee wat 1,5 ton betekend. Als je heel graag piloot wil worden is dat natuurlijk mooi. Maar ga eerst maar een HBO of Uni doen. Levenservaring opdoen, want met deze luie houding kom je er niet , plus daarbij stap je nu net zo lief in bij een andere school. Kom je wel door de selectie. Haalt je brevet en komt nergens aan de bak.

Nou dan kan ik je vertellen, dan weegt die 1,5 ton ineens best zwaar met alleen je VWO diplomaatje en nog niet eens van je jeugdpuistjes af. Hoe wilde je dan serieus solliciteren.

Nogmaals de tip, ga lekker studeren. Ben je 2 a 23 jaar , als je klaar ben. Mooie leeftijd en wellicht is dan de markt weer beter. Niets kwaad bedoeld hoor.

Gr,

V1, die het anders aanpakt en wel zn onderzoek heb gedaan. ;)
 
V1, die het anders aanpakt en wel zn onderzoek heb gedaan. ;)

V1, die de wijsheid in pacht heeft. :dozey:

In een ander topic lees je overigens dat een andere studie HBO, of universiteit helemaal niet altijd een pre is. Waarom niet? Gebruik de zoekfunctie maar.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat iedereen zijn of haar eigen pad moet bewandelen.
Niemand kan die keuze voor jou maken. Ook niet ons orakel, V1.
 
Sorry voor mijn vraag! Natuurlijk heb ik vooronderzoek gedaan en ben ik naar opendagen geweest! Hieruit heb ik opgemaakt dat ik de kls heel goed vond en mijn voorkeur naar uit ging. Deze vraag aan jullie is bedoeld om van ervaren mensen in de vliegwereld een mening te krijgen. Bij scholen krijg je al hun positieve kanten te horen maar nooit hun negatieve. Vandaar mijn vraag hoe het er aan toe gaat en wat nu de beste mogelijkheden zijn. En wees niet bang de airwork zoek machine gebruik ik volop. natuurlijk blijf ik ook de tweede kans van de kls in mijn hoofd houden maar ik hou van meer opties en ik probeer altijd overal voor open te staan.

Maar excuus voor de vraag! Ik wist niet dat ik u tot last was.

0et vriendelijke groet,

Fiona
 
En wees niet bang de airwork zoek machine gebruik ik volop.

Als je de zoekmachine had gebruikt, had je voor iedere vliegschool (Stella, NLS, EPST, MVVL en zo verder) wel een topic gevonden over de positieve en negatieve kanten van de scholen. Hmm, wellicht had ik Stella niet moeten noemen. Er wordt niet veel betrouwbaars over Stella op dit forum geschreven....

In dit geval denk ik bij betrouwbaar aan informatie uit de eerste hand en niet dat soort speculaties dat je meestal leest of de hosana verhalen van "insiders" die verder niets op Airwork te vertellen hebben. (n.b. In dat opzicht kan ik de negatieve speculaties wel volgen, maar of dat nu echt allemaal betrouwbaar is...)

Maar goed, ook met de NLS en EPST doe je in principe geen verkeerde stap. Toch zou ik nu niet aan een vliegopleiding beginnen. Doe een leuke universitaire (of HBO) studie. Zoek een leuke baan en ga lekker in je vrije tijd vliegen.

(En als je de zoekfunctie van Airwork echt had gebruikt, had je dit antwoord ook alvast vijftien keer gevonden, waarvan vijf keer in de afgelopen twee maanden. Wellicht dat dat ook duidelijk maakt waarom de overige reacties wellicht iets minder opbouwend zijn.)

Een beetje zoeken levert bijvoorbeeld deze hit op: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11229 (Een andere thread met feitelijk precies dezelfde vraag, die twee dagen (of is het drie dagen) eerder is geopend.
 
V1, die het anders aanpakt en wel zn onderzoek heb gedaan. ;)

V1, die zijn taaltoets niet gehaald heb ;-)

De start van dit soort topics bevestigt voor mij dat er nog steeds een hele grote groep mensen in Nederland bestaat die ten aanzien van vliegopleidingen en het beroep van piloot in een droomwereld lijken te leven.

Kunnen die mensen hier iets aan doen? Soms wel, soms niet. Maar het is duidelijk dat de (echte) verhalen (hier op Airwork) niet bekend zijn bij het grote publiek. Iedereen die de weg naar dit forum vindt is potentieel iemand erbij die het 'hele verhaal' te horen krijgt. Dat lijkt mij waardevoller dan vliegen afvangen.
 
Was piloot voorheen niet een hoog aangeschreven beroep wat voor weinigen was weggelegd, maar tegenwoordig lijkt iedere 'simpele' ziel dit beroep te willen(kunnen laat ik even in het midden, meen mij nog iets te herinneren over de aap en de banaan) uitoefenen, kortom is er een verloedering ingezet?<No offence>
Opvallend, er wordt weinig vooronderzoek gedaan, vragen worden neer geplempt opdat er wel even wordt gereageerd. Met de aanname dat er op dit forum wel even iemand met een uitgebreid antwoord op de proppen komt, omdat deze persoon toch niets anders te doen heeft.

Lijkt wel een trend....
 
Opvallend, er wordt weinig vooronderzoek gedaan, vragen worden neer geplempt opdat er wel even wordt gereageerd. Met de aanname dat er op dit forum wel even iemand met een uitgebreid antwoord op de proppen komt, omdat deze persoon toch niets anders te doen heeft.

Wil dan ook graag voorstellen dat er niet meer gereageerd wordt op dit soort vragen. Vaak zijn mensen de 3e in een week of de 15e van de maand.
Gewoon 1 reactie die niets anders bevat dan een hyperlink naar de zoekfunctie. (zal hem voor het gemak hier posten)

Want hoe je het went of keert, elke keer weer wordt er toch weer gereageerd in zo'n nieuw topic en wordt het topic alleen maar langer en langer. De postings bevatten geen nieuwe info en voegen dus niets toe aan het board, behalve dat het herhalingen zijn van oudere posts. Dit is bijv. ook alweer post #14 in dit "nieuwe" topic van vandaag...

Just my 2 cents.
 
Last edited:
Wil dan ook graag voorstellen dat er niet meer gereageerd wordt op dit soort vragen. Vaak zijn mensen de 3e in een week of de 15e van de maand.
Gewoon 1 reactie die niets anders bevat dan een hyperlink naar de zoekfunctie. (zal hem voor het gemak hier posten)

Want hoe je het went of keert, elke keer weer wordt er toch weer gereageerd in zo'n nieuw topic en wordt het topic alleen maar langer en langer. De postings bevatten geen nieuwe info en voegen dus niets toe aan het board, behalve dat het herhalingen zijn van oudere posts. Dit is bijv. ook alweer post #14 in dit "nieuwe" topic van vandaag...

Just my 2 cents.

Mooi he. We gaan onze eigen persoonlijke censuurdienst beginnen. Diana, schei er maar mee uit. Het wordt al overgenomen.

Is er niet zo veel meer te beleven ofzo? Ik lees alleen maar gezeik over vliegscholen in combinatie met geld verdienen (alsof dit iets vies is of zo als profit onderneming) en dan 1 in het bijzonder, elke wannabe wordt gelijk neergesabeld wanneer hij/zij openbaar uitkomt voor zijn/haar vliegersdroom (en het mooiste is, dit gebeurt met name door andere wannabe's die al dan niet gedwongen moesten afhaken) en elk berichtje wordt klakkeloos overgenomen van andere media om maar een lijntje te starten.

Ik kom nu al een paar jaar frequent op AW en sinds vorige jaar besloten me in te schrijven. Nou, vroeger was het inderdaad beter. Ging het nog eens ergens over. De oudgedienden met hun mooie verhalen, ze zijn afgehaakt. Wat krijgen we ervoor terug; gezeik, elkaar afkatten en iedereen weet het beter.

Ja! De vraag is niet bijster slim van de topicstarter. Maar ach, reageer je toch gewoon niet. Heel makkelijk.

Sorry, moest het even kwijt. Zit me al een tijdje dwars. Zal wel aan het weer liggen. Ik ga wel naar bed. Welterusten.
 
Inderdaad, reageer je toch gewoon niet. Dat is dus ook precies wat er steeds meer en meer gebeurd. De ervaren vliegers laten het voor wat het is en lezen slechts alleen nog mee.

En, censuur? Dat gaat wel een beetje ver, vindt je ook niet?
 
@WFM
Ik heb jouw bericht als quote genomen, maar het is niet als persoonlijke kritiek bedoeld. Het is meer kritiek in het algemeen. Er wordt steeds meer over ditjes en datjes gesproken met allemaal meningen die er geen reet toe doen. Degene die reageert kennen vliegen soms alleen van die ene keer op Schiphol of Lelystad. Niet erg hoor, iedereen mag immers reageren, maar op sommige vragen zou het leuk zijn als mensen met ervaring op dat gebied antwoorden. Heeft de vraagsteller er ook wat aan. Dit hoeven trouwens niet altijd beroepspiloten te zijn.

En tja, censuur, dat was meer ironisch bedoeld. Maar die bleef geloof ik niet hangen.
 
Die beroepspiloten zijn het ook zat om elke keer hun best te doen om een goed onderbouwd antwoord te geven op vragen op het board of een PM omdat je meestal toch geen reactie of bedankje voor je moeite krijgt.

Omdat iedereen (ook ik toen ik in die situatie zat) dezelfde vragen had is er o.a. een kennisbank opgezet en zijn er vele andere gelijke topics te vinden op het forum.

Het feit dat er zich weer iemand aandient waarbij het schijnt dat die geen enkele moeite doet en gewoon weer diezelfde enkelzinnige vraag stelt geeft alweer aan dat men geen moeite heeft gedaan om te zoeken, te lezen en te vergelijken.
Want als de persoon dat wel gedaan had dan was zijn post uitgebreider, meer onderbouwd en vergaander dan de informatie in de kennisbank.

Dat iemand de KLS selectie is ingegaan zonder enig idee van andere opleidingen zegt al genoeg. Wie zegt dat de KLS de beste optie is? De tweede post is gewoon een slap excuus, want als je de kennis bank hebt doorgelezen dan stel je specifieke vragen...

Maar fair enough, ik ga net zo veel moeite doen als de thread starter: Lufthansa verkehrsschule.
 
Back
Top