RT praktijk laten bijschrijven ?

Speedy80

New member
Hoe werkt het om RT praktijk te laten bijschrijven op je brevet ?

Je krijgt een officieel geslaagd papier, moet een X (hoeveel?) bedrag betalen, en dan krijg je een vernieuwd brevet ? En wat xijn de gevolgens als je het niet direct laat bijschrijven (maar na 2 jaar? , bij het verlengen van het brevet) ?

De reden dat ik het vraag, is dat het goed mogelijk is dat ik (net) mijn brevet behaal, vlak voordat de RT praktijkcursus start, wat een week of 8/10 gaat duren...

En het bij laten schrijven is vast niet gratis ? :rolleyes:
 
De reden dat ik het vraag, is dat het goed mogelijk is dat ik (net) mijn brevet behaal, vlak voordat de RT praktijkcursus start, wat een week of 8/10 gaat duren...

Kun je een PPL-brevet halen zonder RT? Volgens mij is dat niet mogelijk. Wel een RPL. Je kunt overigens ook na je examen het brevet nog niet aanvragen tot de RT ook binnen is, maar dan moet je dus op soloverklaringen blijven vliegen en kun je geen passagiers meenemen.

De tarieven voor het bijschrijven vind je overigens op http://www.ivw.nl/onderwerpen/luchtvaart/regeling_tarieven_luchtvaart/index.aspx.

P.
 
Je kan waarschijnlijk gewoon je skill test doen voor je PPL, maar je zal je brevet niet krijgen. Je moet dan dus wachten met het insturen van je spullen totdat je alles hebt:

- 45 uur waarvan minimaal 25 dual en 10 solo (waarvan weer minimaal 5hr XC)
- geslaagd voor alle theorie examens
- minimaal level 4 voor je LPE test
- RT certificaat

Als je dit dan opstuurt zal je pas je PPL voor het schamele bedrag van 478 (ex BTW, die komt er geloof ik nog bij) krijgen.
 
Mijn excuses, dat had ik erbij kunnen vermelden: Ik ben bezig voor RPL (alle theorie behaald, vereiste uren, etc.); en het is mogelijk dat ik al op kan voor een examen, vlak voor mijn RT :rt:. Dit veranderd waarschijnlijk de antwoorden ?

PPP, bedank voor de link. Bijschrijven op? het brevet kost dus 52,- ? Of is een los certificaat voldoende ?

Voor de behandeling van een aanvraag voor de afgifte, verlenging of hernieuwde afgifte van een RT bevoegdverklaring en de bevoegdverklaring LPE met de bijbehorende taalvaardigheid als bedoeld in het Besluit bewijzen van bevoegdheid voor de luchtvaart is een vast tarief verschuldigd van € 52.
 
Mijn excuses, dat had ik erbij kunnen vermelden: Ik ben bezig voor RPL (alle theorie behaald, vereiste uren, etc.); en het is mogelijk dat ik al op kan voor een examen, vlak voor mijn RT :rt:. Dit veranderd waarschijnlijk de antwoorden?

Nee hoor. Je kunt gewoon examen doen voor RPL praktijk en voor RT. Volgorde maakt niet uit. Als je wacht met het aanvragen van het brevet krijg je alles in één keer erop. Als je je brevet te vroeg aanvraagt moet je later die 52 euri bijbetalen. Een los certificaat heeft geen waarde. Aan jou de keus.

P.
 
Nee hoor. Je kunt gewoon examen doen voor RPL praktijk en voor RT. Volgorde maakt niet uit. Als je wacht met het aanvragen van het brevet krijg je alles in één keer erop. Als je je brevet te vroeg aanvraagt moet je later die 52 euri bijbetalen. Een los certificaat heeft geen waarde. Aan jou de keus.
P.

Dank je wel !
 
Back
Top