Boeing 737-800 Full Flight Sim

sebas

New member
Dames en Heren,

De Boeing 737-800 Full Flight Sim te Lelystad is vanaf vandaag volledig operationeel.

Te boeken vanaf € 95,- per vlucht van 30 minuten.

Kijk voor meer info www.fullflightsim.nl
 
Ja, gaaf ding,

Heb hem deze week even bewonderd en er in meegevlogen ( lieten me niet ff sturen, da's dan wel weer jammer :) )

Prima apparaat en lijkt erg op de simulatoren van CAE of FSC, maar dan tig keer goedkoper!

Ideaal apparaat om je op voor te bereiden voor een Grading. Heb de mensen daar al gezegd dat ze daar een paar programma's voor zouden moeten maken. Veel mensen hier op het board weten prima hoe zo'n grading er uit ziet. Tevens zijn er zat mensen die de 737 zelf vliegen om er goeie tips bij te geven.

Is toch perfect als je voor een paar honder euro je ECHT goed voor kan bereiden op een Sim Assesment. Want de prijs is voor 2 man, dus die kan je delen. En dan net als in een normaal assesment ff van stoeltje wisselen om PF en PNF ook lekker te oefenen.

Affijn, denk dat dat wel goed gaat lopen daar in EHLE.

Groeten

:radar: André :radar:
 
De sim is niet gecertificeerd.
Ze hebben wel MCC-pakketen.
Misschien een domme vraag: Kan je op een niet gecertificeerde sim je MCC doen?
 
De sim is niet gecertificeerd.
Ze hebben wel MCC-pakketen.
Misschien een domme vraag: Kan je op een niet gecertificeerde sim je MCC doen?

Simsensation is geen vliegopleider, dus je brevetten zul je ergens anders moeten halen. Waar de pakketten op gericht zijn, zijn o.a. de jongens/meisjes die klaar zijn met de vliegopleiding, maar hun skills willen bijhouden. Vandaar de MCC term om weer met je mede-klasgenoten te trainen.
 
Ben van de week even gaan kijken, hij staat op EHLE in het zelfde gebouw als waar de Pilot Shop is op de begane grond.
Hij is wel errug gaaf moet ik zeggen, ga binnenkort een keertje boeken....
 
Ik ga Zaterdag naar de Boeing 737 Simulator van Wooning Aviation
Ben benieuwd of het een beetje lukt :D
 
Als het niet gecertificeerd is, wil dat dan zeggen dat het dat zelfde spul is wat ze ook daar onder Schiphol in Hoofddorp verkopen? Je weet wel die hobby luchtvaartshop. Dit is overigens niet oneerbiedig bedoeld, want het is rete cool wat daar staat.
 
Als het niet gecertificeerd is, wil dat dan zeggen dat het dat zelfde spul is wat ze ook daar onder Schiphol in Hoofddorp verkopen? Je weet wel die hobby luchtvaartshop. Dit is overigens niet oneerbiedig bedoeld, want het is rete cool wat daar staat.

Niet 1 op 1 wat jij bedoelt.

Simulator wordt door luchtvaartinstantie gecertificeerd. En aan de hand van de 'echtheid' kun je de sim certificeren voor bijvoorbeeld 'Level D' (hoogst haalbare, bijvoorbeeld simulators bij CAE, FSC en KLM)

Deze sim is ontwikkeld om wel dezelfde ervaring mee te geven zoals de Level D op Schiphol, maar dan met een goedkoper kostenplaatje. Indd door componenten die tegenwoordig door 'flightsimmers' worden gebruikt om een eigen cockpit na te bouwen. De FMS/CDU lijkt hetzelfde, maar is eigenlijk simpelgezegd een printplaat met scherm en knoppen (899,-) en niet een gecertificeerde die 1 op 1 kan worden overgezet in een echt vliegtuig (100.000,-)

De sim van Simsensation kan wel worden gecertificeerd, maar dan moet je elke 28 dagen alle databases updaten (net zoals in het echt), moeten alle failures werken, moeten alle krachten op de controls hetzelfde zijn als in het echt, enz, enz. Te veel eisen om te gaan zitten aanpassen, want dan kunnen ze 'm ook niet voor dit bedrag aanbieden aan de klanten. En dan gaat het specifiek om alle eigenschappen die een echte 737 ook heeft.

De sim kan wel worden gecertificeerd, maar dan eerder als FNPTII (proceduretrainer) waarbij het niet uitmaakt hoevel newton je aan je yoke trekt, of de tijdsduur hoelang de flaps erover doen van in- en uittrekken. De certificering kijkt dan ook niet naar de eigenschappen van een 737, maar naar algemene inrichting van de knoppen en of je procedures kunt oefenen (dat kan zelfs achter een poster....) Dat zou nog wel interessant kunnen zijn, want dan kan je die uurtjes tenminste ook nog loggen, hetgeen nu niet het geval is.

Maar verder prima apparaat om je voor te bereiden op een grading en current te blijven! Kom langs :)
 
Ben vandaag in de sim geweest
Het was zeker het geld waard
Heb 2 vluchten gemaakt
Bij 1 vlucht gaven ze me een engine-fire
Weet niet of die term bestaat maar ik denk dat iedereen begrijpt wat ik bedoel
Ik vind het aan te raden
En ben aan het kijken wanneer ik weer kan gaan!

Ook bedankt voor de tip!
 
De sim van Simsensation kan wel worden gecertificeerd, maar dan moet je elke 28 dagen alle databases updaten (net zoals in het echt), moeten alle failures werken, moeten alle krachten op de controls hetzelfde zijn als in het echt, enz, enz. Te veel eisen om te gaan zitten aanpassen, want dan kunnen ze 'm ook niet voor dit bedrag aanbieden aan de klanten. En dan gaat het specifiek om alle eigenschappen die een echte 737 ook heeft.

Hij kan dus zonder ingrijpende en dure modificaties (en officiële Boeing license) niet gecertificeerd worden.

Overigens niet lullig bedoeld maar de juridische afdeling van Boeing Training & Flight Services - Simulator Management is op dit moment wereldwijd aan het kijken wie er geld verdient in de hobbymarkt met hun trademarks en daar ook juridische actie op aan het ondernemen. Dat gaat dus ook over de bedrijfjes die hun hobby paneeltjes bij de Luchtvaarthobbyshop hebben liggen. Een bedrijf dat dus geld verdient met het verhuren van een zogenaamde Boeing 737 simulator zonder dat ze een overeenkomst met Boeing hebben (prijzig, en dat al zonder de verplichte multi-million-dollar liability verzekering) kan dus vroeger of later een zaak aan de broek verwachten. Niet alleen voor illegaal gebruik van hun merknamen en handelsmerken, maar ook --het blijven amerikanen-- de eerder genoemde liability.

Ze doen bij deze en andere 'fun-sims' net iets teveel voorkomen alsof dit bijna hetzelfde is als een echte full-flight sim, te gebruiken voor echte flight training, wat natuurlijk niet zo is. Belangrijke reden waarom een dergelijke, op Microsoft FlightSim draaiende sim niet door IVW wordt gecertificeerd, is omdat als je zegt dat het een Boeing 737 is, en hij gedraagt zich anders dan een 737, men dat als negatieve training beschouwt. Daarom is hij wellicht niet eens als FNPT-II non-type-specific te certificeren. Een simpel Frasca simmetje echter wel, want die pretendeert niet een bepaald vliegtuigtype te zijn, slechts een generieke proceduretrainer.

Verder heb ik totaal geen problemen met dergelijke fun-sims, zolang de disclaimer maar heel duidelijk vermeldt dat het gewoon voor de fun is, ook al kun je wel degelijk bepaalde skills verbeteren (net als FlightSim op je PC, tot op bepaalde hoogte). Zo worden de verwachtingen van diegenen die geld uitgeven om zo'n ding te huren tenminste ook gemanaged.
 
Verder heb ik totaal geen problemen met dergelijke fun-sims, zolang de disclaimer maar heel duidelijk vermeldt dat het gewoon voor de fun is, ook al kun je wel degelijk bepaalde skills verbeteren (net als FlightSim op je PC, tot op bepaalde hoogte). Zo worden de verwachtingen van diegenen die geld uitgeven om zo'n ding te huren tenminste ook gemanaged.

Ik heb in mijn PPL opleiding veelvuldig gebruik gemaakt van FSX, vooral voor procedures en navigatie. Navigatie? Ja, iemand anders kan jou met de "map" feature ergens in Nederland plaatsen op 3500ft, en jij kan dan met VOR/DME uitvogelen waar je ongeveer bent. Een betere (en goedkopere) manier om daarmee te oefenen kon ik me niet bedenken.
 
Back
Top