Als het niet gecertificeerd is, wil dat dan zeggen dat het dat zelfde spul is wat ze ook daar onder Schiphol in Hoofddorp verkopen? Je weet wel die hobby luchtvaartshop. Dit is overigens niet oneerbiedig bedoeld, want het is rete cool wat daar staat.
Niet 1 op 1 wat jij bedoelt.
Simulator wordt door luchtvaartinstantie gecertificeerd. En aan de hand van de 'echtheid' kun je de sim certificeren voor bijvoorbeeld 'Level D' (hoogst haalbare, bijvoorbeeld simulators bij CAE, FSC en KLM)
Deze sim is ontwikkeld om wel dezelfde ervaring mee te geven zoals de Level D op Schiphol, maar dan met een goedkoper kostenplaatje. Indd door componenten die tegenwoordig door 'flightsimmers' worden gebruikt om een eigen cockpit na te bouwen. De FMS/CDU lijkt hetzelfde, maar is eigenlijk simpelgezegd een printplaat met scherm en knoppen (899,-) en niet een gecertificeerde die 1 op 1 kan worden overgezet in een echt vliegtuig (100.000,-)
De sim van Simsensation kan wel worden gecertificeerd, maar dan moet je elke 28 dagen alle databases updaten (net zoals in het echt), moeten alle failures werken, moeten alle krachten op de controls hetzelfde zijn als in het echt, enz, enz. Te veel eisen om te gaan zitten aanpassen, want dan kunnen ze 'm ook niet voor dit bedrag aanbieden aan de klanten. En dan gaat het specifiek om alle eigenschappen die een echte 737 ook heeft.
De sim kan wel worden gecertificeerd, maar dan eerder als FNPTII (proceduretrainer) waarbij het niet uitmaakt hoevel newton je aan je yoke trekt, of de tijdsduur hoelang de flaps erover doen van in- en uittrekken. De certificering kijkt dan ook niet naar de eigenschappen van een 737, maar naar algemene inrichting van de knoppen en of je procedures kunt oefenen (dat kan zelfs achter een poster....) Dat zou nog wel interessant kunnen zijn, want dan kan je die uurtjes tenminste ook nog loggen, hetgeen nu niet het geval is.
Maar verder prima apparaat om je voor te bereiden op een grading en current te blijven! Kom langs