iemand een suggestie?

brunsie

New member
Goedemorgen,

Ik heb 4 weken geleden mijn ontslag gehad...zoals zovele helaas in deze tijd.
Ik heb nu ongeveer 800 TT actual. Ik heb een type rating op een fokker 50 dus dat is ook niet het meeste gunstige in deze tijd.

Nu zat ik met het volgende, zou ik maar een ''gewone'' baan zoeken en daarnaast blijven solliciteren in de luchtvaartsector en hopen op een uitnodiging ook als dat misschien wel eens een hele lange tijd gaat duren?

Of zou ik misschien toch maar een gunstige type met wat uren moeten aanschaffen of zou dat ook maar weinig uitmaken.?

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben.

Mvg

Bruns
 
Ik denk dat deze kwestie lastig te beoordelen is voor 'buitenstaanders'. Een groot deel van de keuze hangt af van je financiele situatie.

Zelf zou ik ervoor kiezen om de komende 2 maanden nog aan te kijken. Blijf hard op zoek naar een baan, mocht er niets op je pad komen, ga dan op zoek naar een 'normale' baan.

Ik zou zelf niet de gok nemen om een Rating te 'kopen' zonder de 'zekerheid' van een job offer.

Maar nogmaals, ik vind het zeer moeilijk te zeggen van buitenaf. Luister vooral naar je portemonnee en in mindere mate naar je hart.

Good luck!
 
Er staat hier ergens op airwork ook een leuk artikeltje van een klc-er die zich een tijdje heeft laten verhuren aan een bedrijfje in kazachstan voor de F50. Ik meen dat ie toen schreef dat ze nog wel wat mensen konden gebruiken daar...
 
Dank voor de reacties...Voor air astana heb ik helaas te weinig uren. Moet daar 1500 tt voor hebben. Air baltic kreeg ik een mailtje van dat ze beter gekwalificeerde mensen dan ik konden vinden. Dus het is nog een beetje lastig, maar ben blij met de reacties

cheers

bruns
 
Ja, Riga is redelijk dichtbij, 2 uurtjes vliegen en dan zit je in Amsterdam.
Velen van Denim zijn bij airBaltic aangenomen in de laatste weken, sommige met zelfde aantal uren op de Fokkahh. Bad timming...
 
En AirBaltic vliegt de route zelf dus dat is ook voor nop...
Zijn inderdaad een aanzienlijk aantal DNM gasten terecht gekomen.

@primer, dat clubje is Air Astana en dat is een CLUB (indien het was om te happen, dan heb je beet)
 
BT is leuk (heb er zelf twee jaar rondgelopen) maarrrrrrrrrrr denk niet dat je zo makkelijk naar huis kunt. Met name de fokker jongens vliegen meestal 6 om 1 (ja je leest het goed) met precies 36 uur rust ertussen. 12 nightstops per maand met minimum rest. In principe een keer 3 dagen op rij vrij per maand maar meer niet.
Sinds ik weg ben zijn de contracten voor nieuwe mensen er ook niet veel beter op geworden.
Het is zeker een leuk bedrijf. Fokker captains zijn meestal jonge gasten en buitenlands. Route netwerk is super (mijn mening en dan zeker voor de 737) maar als je thuis een huis, vrouw en kinderen hebt is het niet ideaal.

Voor wat betreft een rating kopen: doe het (nog) niet. Ik ben helaas zo iemand die dat wel heeft gedaan destijds (met mijn eigen beweeg redenen) ik heb er wel een baan mee gekregen (bij bt) na 10 maanden wachten, maar inmiddels begon iedereen aan te nemen met rating incluis.
Het begint allemaal weer wat beter te gaan dus geef de moed nog niet op!
 
Vandaag, 11 augustus, is het mijn dubbele verjaardag van ontslag krijgen. 2 jaar geleden van Gemini, 1 jaar geleden van een ander bedrijf. Sindsdien 1 sollicitatie gehad, maar nog geen werk gevonden
 
rating kopen.... steeds meer bedrijven willen je gewoon met TR hebben, en er zijn veel jongens die het idd ook doen.
Het is een afweging of je lang wilt wachten en geluk hebben of toch een complete TR wilt gaan doen en dan solliciteren.
 
Back
Top