Stevig herstel in luchtvaart zet door

Ik wist niet dat Stella banden heeft met FD?! :grijns:

Voor de vaste klanten hier, met FD bedoel ik Financieel Dagblad en niet Flying Dutchman...
 
Ik zeg :::::::: Stella ::::::::: heeft het voor het zeggen bij de FD. Ja waar niet he tegenwoordig??Blehhh. Natuurlijk moeten wel genieten van de kleine groei en de enorme bestellingen die de maatschappijen hebben gedaan wereldwijd, maar we zijn er nog lang niet. Vooral nog een hoop werkeloze piloten. Eerst zien , en dan geloven.
 
Stevig herstel zet toch niet door...


GENEVE (ANP) - De vraag naar passagiers- en vrachtvervoer in de internationale luchtvaart vertraagde in de maand juli. Dat blijkt woensdag uit cijfers die de internationale luchtvaartorganisatie IATA publiceerde.

Vergeleken met juli vorig jaar steeg de vraag naar tickets met 9,2 procent. Naar vrachtvervoer was 22,7 procent meer vraag. Maar in juni was er nog sprake van een toename van het passagiersvervoer met 11,6 procent en vrachtvervoer met 26,6 procent.

,,De aanhoudend vraag blijft, maar het herstel van de luchtvaartsector is een nieuwe, tragere fase ingegaan'', zo meldde de organisatie. IATA constateerde voornamelijk in Europa en Noord-Amerika een fragiel consumentenvertrouwen door het banenloos herstel van de economie. ,,Dit heeft direct effect op de recreatiesector en vrachtvervoer.

http://www.bndestem.nl/algemeen/economie/7176197/Herstel-luchtvaart-vertraagt.ece
 
Wat ik zo jammer vindt is dat alle resultaten worden vergeleken met vorig jaar. Als je dit nou gaat vergelijken met 2 jaar geleden, dan heb je een veel realistischer beeld van de situatie in vergelijking tot voor de crisis. En dan is zelfs eind 2008 al deel van de crisis.
 
Back
Top