gewoon met SATCOM ff naar huis bellen om te regelen dat je gewoon snel kan landen
Volgende vraag: wat als je op een radar heading gezet bent op 4000' ft na departure en je hebt een lost-comm? Lekker 7 minuten doorbrullen op 4000'ft?
Yep...
Een vliegplan is gefiled inclusief arrival tot IAF. Dit is dus je clearance limit. De IAF is dus daarom de designated fix van een veld. Daarom mag je ook niet voorbij ARTIP, RIVER of SUGOL zonder klaring. Van daar uit ga je via SPL met een procedure turn de instrument approach op voor de baan in gebruik...
Hoi om even hier op trug te komen.
Vorige week van Tunesie naar Nice moeten vliegen. In ons vliegplan stond als laatsts punt het waypoint "lonsu" (zie link pag 6, linkse kaart) http://www.fly-sea.com/charts/LFMN.pdf
Bij het naderen van waypoint lonsu zeg ik aan atc 'callsign approaching lonsu" waarop hij zegt 'roger'.
En nu begint de discussie met de captain. Ik wou de lonsu 5r arrival vliegen, zelfs al waren we niet gecleared, om uiteindelijk te eindigen in Neras en daar dan te holden. De captain was daar niet mee akkoord en ze dat ik recht naar lfmn vliegen omdat bij departure in tunesie gecleared waren naar "destination according flight planned route.
Is dit correct? Hoe zouden jullie dit oplossen.
Tx
Ze geven in Nice idd bijna nooit de STAR. Je was gefiled via LONSU. Dit betekent dat je via LONSU naar de IAF NERAS vliegt zoals jij al wilde doen. Het enige wat je eigenlijk beter had kunnen vragen is of je de LONSU 5A of 5R moest volgen. Maar als op het flightplan stond dat je BRNAV bent gaan ze er eigenlijk al vanuit dat je de R gaat volgen.
Succes ermee,
RV
Je flight plan route was toch via NERAS of niet?
Wij krijgen altijd de STAR-clearance.... beste wat je kan doen: "confirm we are cleared for the Lonsu5R arrival" bij ATC vragen.
Einde discussie lijkt mij dan.