Help! Ik ben aangenomen, maar ik kan niet beginnen!

Heb jij dit niet Flash? :haha:
Heren, de bank staat buiten en klaar voor bezetting. Iemand op dit forum neemt een loopje met ons, want dit kán gewoon niet kloppen.

Beer trekt een biertje open en wacht op het vervolg...

Is er nog plek? Ik neem een paar pilsjes mee voor de liefhebber, in de rust morgen kunnen we meespieken op de laptop van Kooitje.

Wellicht kan Overload gelijk zijn BBQ kunsten tonen!

:yeehaa:
 
Beste Quaresma,

Allereerst wil ik zeggen, volg de goede raad op en laat eerst je ogen nakijken. Straks blijkt je afwijking toch te groot te zijn en moet je je droom laten varen. Hoe eerder je daar uitsluitsel over hebt, des te eerder kan je de teleurstelling verwerken of doorgaan met info zoeken...

Ten tweede ga zeker je natuurkunde halen. Wanneer de markt goed is, dan verschuiven de aanname eisen van de maatschappijen en zullen ze minder moeilijk doen over je middelbare school vakken. Momenteel kijken de maatschappijen echt naar alles: uren, maar ook zeer zeker vooropleiding ect. Als voorbeeld: in Duitsland vragen ze speciefiek Fachhogschule. Als je gaat navragen bij instituten die diploma's omzetten staat dit gelijk aan HAVO beta profielen. Er zijn momenteel zelfs airliners die een HBO/WO bachelor willen zien. Zorg dat je naast Engels en andere taal vloeiend spreekt, zoals Duits of Spaans. Dit kan ook tijdens aannames weer in je voordeel werken.

En dan nog met goede opleiding, uren ect is het nog steeds een hel om snel een baan te vinden. Maak je absoluut geen illusies. Laat ik het zo stellen: mijn klas is nu een klein jaar klaar met de opleiding aan een van de bekende Nederlandse opleiders en nog niemand heeft een baan in de cockpit. Drie andere klasgenootjes en ik hebben een vliegbaantje in de general aviation en daar mogen we al heel erg blij mee zijn. Tuurlijk zijn er enkele super mazzelaars die wel meteen een baan in de cockpit voor elkaar hebben gekregen, maar dat zijn er misschien 5 op de 100 (grove schatting, als iemand officiele cijfers heeft ben ik heel benieuwd). Dit is niet alleen bij mijn school het verhaal, maar alle vliegopleiders in NL.
 
Beste Quaresma,

Allereerst wil ik zeggen, volg de goede raad op en laat eerst je ogen nakijken. Straks blijkt je afwijking toch te groot te zijn en moet je je droom laten varen. Hoe eerder je daar uitsluitsel over hebt, des te eerder kan je de teleurstelling verwerken of doorgaan met info zoeken...

Ten tweede ga zeker je natuurkunde halen. Wanneer de markt goed is, dan verschuiven de aanname eisen van de maatschappijen en zullen ze minder moeilijk doen over je middelbare school vakken. Momenteel kijken de maatschappijen echt naar alles: uren, maar ook zeer zeker vooropleiding ect. Als voorbeeld: in Duitsland vragen ze speciefiek Fachhogschule. Als je gaat navragen bij instituten die diploma's omzetten staat dit gelijk aan HAVO beta profielen. Er zijn momenteel zelfs airliners die een HBO/WO bachelor willen zien. Zorg dat je naast Engels en andere taal vloeiend spreekt, zoals Duits of Spaans. Dit kan ook tijdens aannames weer in je voordeel werken.

En dan nog met goede opleiding, uren ect is het nog steeds een hel om snel een baan te vinden. Maak je absoluut geen illusies. Laat ik het zo stellen: mijn klas is nu een klein jaar klaar met de opleiding aan een van de bekende Nederlandse opleiders en nog niemand heeft een baan in de cockpit. Drie andere klasgenootjes en ik hebben een vliegbaantje in de general aviation en daar mogen we al heel erg blij mee zijn. Tuurlijk zijn er enkele super mazzelaars die wel meteen een baan in de cockpit voor elkaar hebben gekregen, maar dat zijn er misschien 5 op de 100 (grove schatting, als iemand officiele cijfers heeft ben ik heel benieuwd). Dit is niet alleen bij mijn school het verhaal, maar alle vliegopleiders in NL.

Naar mijn mening een zeer sterke post. Niet pessimistisch, maar gewoon realistisch. Ook de bekende roze bril is in deze post niet aanwezig. Zoals Jen al aangeeft, doe je voordeel met alle informatie aangereikt Quaresma!

En om nogmaals te benadrukken van natuurkunde, in het buitenland is dit crisis of niet, altijd een must.
 
Goede post, los daar van:
volg de goede raad op en laat eerst je ogen nakijken. Straks blijkt je afwijking toch te groot te zijn en moet je je droom laten varen.
Het maximale verschil in afwijking tussen beide ogen is 2. Hij heeft een verschil van 2.75.
We kunnen er wel lang over doorzeiken, maar hij kan geen piloot worden. Heel jammer, maar ik heb toch niet de indruk dat hij het erg graag wilde, anders had hij wel een HAVO/VWO diploma met hele goede cijfers voor relevante vakken en was hij nu halverwege een passende HBO opleiding want hij is al 20. Klaar.
Ik begin vast die hamburgers te draaien voor de Beer Bank BBQ. (here after BBB)
 
En ik denk dat het afgekeurd worden op ogen, in dit geval positief zal zijn voor de topicstarter. Die lijkt trouwens met de Noorderzon vertrokken.

Hallo Quaresma, meld je nog eens even!
 
Goede post, los daar van:

Het maximale verschil in afwijking tussen beide ogen is 2. Hij heeft een verschil van 2.75.
We kunnen er wel lang over doorzeiken, maar hij kan geen piloot worden. Heel jammer, maar ik heb toch niet de indruk dat hij het erg graag wilde, anders had hij wel een HAVO/VWO diploma met hele goede cijfers voor relevante vakken en was hij nu halverwege een passende HBO opleiding want hij is al 20. Klaar.
Ik begin vast die hamburgers te draaien voor de Beer Bank BBQ. (here after BBB)

Enigszins kort door de bocht, je stemt je profiel ook niet af op je toekomstig baan. Daarnaast kan je op latere leeftijd gecharmeerd raken van de luchtvaart.
(Kanttekening)
 
je stemt je profiel ook niet af op je toekomstig baan.
Dat begrijp ik niet? Waar stem je dan je profiel op af? Je kiest toch een profiel op basis van wat je wil gaan doen of studeren? Dat lukt misschien niet altijd, maar daar werk je wel naar toe. Ik weet niet hoe het tegenwoordig werkt, maar wij moesten een pakket kiezen toen we naar de4e gingen. Ik heb toen vliegscholen gebeld wat ik het beste kon kiezen. Vrienden gingen bij Universiteiten langs om te vragen welk pakket het beste bij hun toekomstige studies pastte. Natuurlijk komt dat niet altijd uit en verander je soms je keuze, maar in de grote lijnen werkt het toch zo? Zeker als je vlieger wilt worden werk je daar toch tijdens je middelbare school naartoe over het algemeen. Je werkt toch ook je ATPL theorie etc vast door van te voren? Je kan moeilijk wachtten tot je op een vliegschool zit en dan eens gaan kijken waar het over gaat.
 
Ik denk dat weinig jongens en meisjes weten wat zij willen gaan doen later. Je maakt een keus tussen natuur en economie. Diegene die al een toekomstperspectief hebben, stemmen daar het profiel op af.
Ik haalde mijn papiertje(VWO) en ging kijken wat ik kon studeren en niet andersom.
Je laatste regels chargeer je, maar je punt is duidelijk.
 
I see. Ik weet ook niet hoe het werkt met die profielen moet ik er bij zeggen. Vroegah moest je alle vakken apart kiezen en dat was belangrijk want je had specifieke vakken nodig voor bepaalde studies. Maar dat hoefde pas voor de laatste 2 of 3 jaar, dus tegen die tijd wist bijna iedereen wel wat hij of zij wilde studeren.
Op de Luchtvaartschool was voorstudie vanzelfsprekend. Ik moet bij m'n selectie interview uitleggen hoe een VOR werkte. Ik hoor net van een collega over m'n schouder dat dit tegenwoordig ook niet meer zo is..... Verklaart veel.
Anyway.
Burgers.
 
Als het de nieuwe grolsch blikjes zijn dan heeft het een blauwe strip! ;)

grolsch-meter-156x300.gif



-Menthu

*schuift aan met zijn Can Cooler*

Ik studeer nu Technische Bedrijfskunde. Moesten we een studentenbedrijf oprichten en een product verzinnen. Resultaat:




Uploaded with ImageShack.us
 
I see. Ik weet ook niet hoe het werkt met die profielen moet ik er bij zeggen. Vroegah moest je alle vakken apart kiezen en dat was belangrijk want je had specifieke vakken nodig voor bepaalde studies. Maar dat hoefde pas voor de laatste 2 of 3 jaar, dus tegen die tijd wist bijna iedereen wel wat hij of zij wilde studeren.

Ehm, ik ben zelf een beetje best wel woordblind, dus de route Mavo, Havo, Vwo gedaan. Toen ik op de Mavo mijn pakket moest kiezen (i.e. aan het einde van het tweede jaar middelbaar) wist ik echt niet wat ik wilde gaan doen. Maar bij de overgang naar Havo en Vwo kan je niet echt zeggen: Hmm, ik had op de Mavo geen wiskunde, maar wil dat nu wel...
Ik heb op de Mavo een pretpakket gekozen, tenminste voor mij dan en daarmee had ik piloot kunnen worden, maar dat was toch wel min of meer toeval.

Mijn definitieve vervolgopleiding heb ik pas gekozen tegen de tijd dat ik in V6 zat en dan nog, pas na oud en nieuw, dus zeg maar een paar weken voor mijn examen. Dat is natuurlijk wel een beetje laat om er achter te komen dat je toch andere vakken zou moeten kiezen... Ben ik de enige? Nee hoor, in mijn klas had de helft nog geen vervolgstudie gekozen op het moment dat de examens begonnen!
(Voor de beeldvorming, toen wist ik al wel drie jaar uit welke twee studies ik wilde gaan kiezen, maar dat waren twee best uiteenlopende studies... namelijk een beta studie (Chemische Technologie) of de Pabo en dan was ik nu dus leraar geweest in groep 1 of 2.)

Tegenwoordig valt dat moment overigens steeds later. Ongelooflijk maar waar, maar ik sprak pas een decaan van een middelbare school. Zijn inschatting was dat ongeveer 5% van de scholieren zich pas na het begin van de examens begint te oriënteren op een vervolgstudie. Dergelijke verhalen hoor ik ook van instellingen voor HBO en WO onderwijs. Die zien dus inderdaad op open dagen in April/Mei/Juni aspirant studenten verschijnen die bezig zijn met hun examen of dat zojuist hebben afgerond. Dat betreft dan dus inderdaad mensen die nog nooit bij die instelling op bezoek zijn geweest. :1855:

Wat ik daar van vind? Ik vind het persoonlijk knap dom, maar het is wel de realiteit waar we in leven.
 
Lift nodig vanaf zernikeplein #17? ;)
Alleen jammer dat ie niet meer op 12v werkt btw! Anders was ons BVO mooi koud gebleven.

Ken je ons product dan? sorry ik ken niemand van ZP 17. Hij werkt trouwens wel op 12v! even stekkertjes omzetten et voila!

Gr,
 
Ken je ons product dan? sorry ik ken niemand van ZP 17. Hij werkt trouwens wel op 12v! even stekkertjes omzetten et voila!

Gr,

Hooo, my bad. moet ZP 11 zijn!
Ben die gast die je stuco een Tiny Tool heeft aangesmeerd die je indirect via inschrijfgeld, voor de marktdag in de hal, betaald hebt ghehe!
gaat er al een lampje branden?

ps. fijne vakantie!
 
Natuurkunde en wiskunde kun je allebei halen bij het James Boswell Instituut. Natuurkunde weet ik dat je zomercursus/voorjaarscursus en ik dacht ook een jaartraject hebt. Zelf heb ik de voorjaarscursus gedaan in zo'n 3 maanden geloof ik. Of dezelfde trajecten er zijn voor wiskunde durf ik niet te zeggen maar ik denk het wel. Het lijkt me inderdaad verstandig om dit even goed uit te zoeken en hier je aandacht de komende tijd aan te besteden.
Hierbij een duidelijker advies: stel in ieder geval je startdatum uit en behaal je natuurkunde en wiskunde, daar zul je alleen maar voordeel van hebben.

Voor de archieven:

Het JBI (onderdeel van de Universiteit Utrecht) biedt inderdaad zomercursussen Wiskunde A aan: http://www.jbi.uu.nl/nl/page/5

Ik heb de 6-weekse variant een paar jaar geleden gedaan, naast mijn full-time job. Het is zeer, zeer, zeer pittig en je hebt 0 vrije tijd meer over, gedurende 6 weken (uitgaande van een 40-urige werkweek). Maar als je goed je best doet, is het prima te doen.
 
Kijk, daar houdt ik van: een oud topic reanimeren met een zinloze opmerking. Dan gaan daar weer andere mensen zinloos op reageren...
Wat zijn forums toch leuk;)
 
Back
Top