FNPT2 huren

wrvh

New member
Weet iemand waar je voor een redelijke prijs een FNPT2 (zonder instructie) kan huren? Alvast bedankt.
 
Bedankt voor je reactie, maar dat gaat over 737 en A320 sims. Ik ben op zoek naar een eenvoudige twin engine (piston) sim.
 
Kun je die uren schrijven, als je zonder instructeur "vliegt" ?
Dan zou ik er ook wel in geïnteresseerd zijn !

Leon.
 
Naar mijn weten kun je alleen sim uren loggen die gevlogen zijn met instructeur in een gecertificeerde sim.

Voor mij is het puur om m'n raw data vaardigheden op peil te houden. Intercepties, holdings, dat soort dingen. Hoeft dus ook niet 'loggable' te zijn.
 
In Rotterdam zit een sim die je kan huren, maar ik weet niet zeker of je in je eentje kan vliegen of dat je een safety pilot naast je moet hebben, maar kijk eens op de site of geef ze een belletje.

http://www.vliegsim.nl/
 
wrvh,

Ik weet dat het topic daar over gaat, maar wat zijn je intenties?
Uren maken die je kan loggen of puur je skills behouden.

Je kan voor +/- €150,- bij een willekeurige vliegschool een FNPT II huren (grootste is vaak een Beach 1900 of een Citation) en de uurtjes loggen. Of soms voor zelfs minder dan €150,- een 737 rip-off huren en je skills niet alleen behouden maar ook verbeteren.

Een 737 of een 320 vliegen nu eenmaal anders en zelfs dit soort simulators hebben een positief effect op je vliegskills.

My 2 cents.
 
Het gaat niet om uren loggen. Het gaat puur om het bijhouden van vaardigheden.

Ik ben absoluut geinteresseerd in die 737 simulators (en zal daar ook vast nog gebruik van gaan maken), maar sommige dingen train ik liever in een old school (non-glass) cockpit.

Daarnaast vlieg ik binnenkort wellicht een grading op een eenvoudige twin sim en vanuit dat opzicht lijkt het me helemaal nuttig op een wat minder geavanceerd toestel te trainen.
 
Als het je niet erom gaat om de uren te kunnen loggen zou je eens naar elite moeten kijken. Ik heb zelf hierop procedures getrained voor mijn IR. Het is heel proffesionele software, voor een zeer schappelijke prijs. Hun hardware is erg duur, heb zelf Saitek hardware, functioneert prima.
http://www.flyelite.com
Je kunt een gratis demo downloaden, om te proberen.
Voor mijzelf ben ik op zoek naar de goedkoopste SIM mogelijkheid de ik kan loggen. Mag een afgetrapte bak zijn, als het maar te loggen is.
 
AMEN Overload,

IST ROCKS!!!

Paul is echt een super instructeur, tja, niet voor watjes, want er word DUIDELIJK gecommuniceerd!

Ik heb er de eerste 20 voor m'n IFR gelest op de Single Engine sim en ik kan je verzekeren dat wanneer je bij IST de deur uitgaat na 20 uur gedrild te zijn, dan kan je gewoon IFR vliegen. De rest van de uren op de kist is dan alleen nog maar wennen op de kist en een beetje de feeling krijgen van het vliegen op een echte kist.

De theorie en de skills heb je dan echter al wel. Ik heb er nog elke dag gemak van dat ik bij IST op de sim heb gelest. Maximaal OLD SCHOOL NDB holdings en dat soort zaken gedaan. QDM/QDR enz enz enz.

Bij IST hebben ze ook de vaardigheid lastige dingen op een makkelijke manier uit te leggen. En er ook handige regels bij te geven.

Kan iedereen aanraden om er te gaan lessen. Zelfs al heb je je papieren al, ALs je je basic IFR skills wil bijhouden, of voorbereiden op een grading is het HET adres.

Overigens ben ik nog nooit zo'n super fijn te vliegen sim tegen gekomen behalve de FFS bij CAE.

Die zelfgemaakte multiengine turboprop sim van IST is ECHT heel erg goed. Vooral de force feedback. Helemaal realistisch! Daar kunnen die mannen van Allsim nog een puntje aan zuigen.

En nee ik krijg niet betaald door IST om reclame te maken, nog op enige andere manier dat ik voordeel heb aan het goed draaien van IST. Ik vind het gewoon een ERG goeie school en wil dat iedere leerling er zijn voordeel mee doet.

Het is jammer dat ze niet op Lelystad zitten, ik ben er van overtuigd dat ze het dan nog veel drukker zouden hebben!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Nu denkt iedereen; 'Die Andre overdrijft een beetje'.
Neeee.
Ze zijn echt goed!
Gemakkelijk de beste in NL.
 
IST, heb er m'n grading gedaan, als erg prettig ervaren. Paul is inderdaad iemand die zegt waar het op staat, goeie leermeester!
 
bij prosim4u in nootdorp staat naast de 737 sim ook een sim van een cessna, niet gecertificeerd maar dat was geen probleem las ik al, beide zien er prachtig uit en super om mee te oefenen. zeker als je iets 'simpels' nodig hebt voor de vaardigheden is de cessna een aanrader.
www.prosim4u.nl

succes!
 
Gisteren bij IST gevlogen op de IST1. Dat is een (fixed base) generic jet sim die ze zelf hebben gebouwd. Zoals Andre al zegt een erg fijn apparaat en heel erg handig om je raw data skills mee op te poetsen! Hij is niet (meer) gecertificeerd.
Ook hebben ze een single engine prop Frasca, die is wel gecertificeerd (en kan je dus ook loggen!). Is IFR equipped en heeft force feedback. Ook prima om op te trainen.

Ze zijn nu bezig met de bouw van een full motion generic jet simulator. Ik heb er even binnenin gekeken en dat ziet er veelbelovend uit! Die sim zal als ik het goed begrijp ook gecertificeerd worden en binnenkort te huur zijn.
 
Ik ben weer op zoek. Nog steeds naar een FNPT2, maar eentje waar je met twee personen in kan. Die bij IST is eigenlijk een 'halve' cockpit.

Hij hoeft niet certified te zijn, als het maar een goed apparaat is. Moet wel per uur te huren zijn.

Deze ken ik al: http://www.flightware.nl, Maar die willen niet per uur verhuren. Iemand?
 
Last edited:
Andre, wanneer kan er weer een drankje worden gedronken?

Kerst en O&N lijken me een prachtige aanleiding.
 
Back
Top