A380 naar schiphol?!

Zweefvlieger

New member
Volgens luchtvaartnieuws en scramble zal de A380 rond 15 juli aanstaande (eindelijk) naar schiphol komen( waarschijnlijk in combinatie met de farnborough airshow). Er wordt zelfs gefluisterd dat ook de 787 en 747-8 in die periode naar onze nationale luchthaven afzakken voor een bezoek.
 
Een jaar of wat geleden zou een prototype van de A380 een paar T&G's doen in LUX. Het gonsde op de luchthaven van de geruchten, wanneer, hoe wat, full stop etc etc.

Uiteindelijk niets.

Wat was het geval? Er was die dag een presentatie voor Eurocontrol van Airbus over de A380. In een kantoor, misschien een modelletje of een ppt van de 380 maar niks A380.

Vond wel mooi hoe een uitnodiging voor een presentatie een eigen leven ging leiden.
 
Ik begreep van een medewerker van KLM ground services dat Emirates al vanaf zomer 2010met de A-380 naar AMS komt (de eerste towtruck van KLM is inmiddels in Toulouse om aangepast te worden voor de A-380). Voor de afhandeling zou alleen gate E-19 gebruikt kunnen worden. Op de site van Emirates heb ik er nog niets over gelezen (staat nu nog alleen als 777 gepland) maar wellicht dat er een mede-airworker is die meer informatie heeft over de korte-termijnsplannen van Emirates met de A-380 op AMS.
 
Emirates blijft voorlopig alleen met de B777 vliegen op AMS. Servisair is de afhandelaar van Emirates en heeft al een tijdje een A380 towbar liggen. Voor alsnog is het een mooie stofverzamelaar...
 
Volgens Scramble mag de A380 op Schiphol landen op 18R, 18C, 36C en evt. 27. Starten van 36L, 36C en 18C.
Ben benieuwd wat het wordt, 15/07 lijkt in ieder geval wel door te zullen gaan.
Correct me if I'm wrong. ;)
 
Klopt, volgens de Notam wel.....
Echter hij is te zwaar voor de A4-tunnel. Vandaar de notam. Afhandeling in porincipe ten westen van de A4.
Maar ze willen hem 15-07 ook testen op VOP E24, dus kan je ook een landing 06 verwachten ;)
STA 10.00LT
 
Ik zag 'm vorige week op Frankfurt binnen komen waaien. Toch wel indrukwekkend. Ook het crewbusje was opeens een dinkytoy toen we er langs reden onderweg naar de kist. :D
 
Las vandaag dat ze hem op de polderbaan proberen neer te zetten, binnenkort is er meer bekend. Schiphol plaatst de baankeuze (hopelijk) morgen al op de eigen site.
 
Baankeuze is afhankelijk van een hele berg variabelen, dus dat is nu nog niet te zeggen...ze zullen vast voorkeuren hebben, maar alles is afhankelijk van de situatie op dat moment.
 
Heb ergens horen fluisteren dat ie al om 09.35 wordt verwacht. Hij zal wel veel bekijks krijgen. 08.00 uur aanwezig zijn zal wel niets te vroeg zijn voor een goed zicht op de luchtreus. Helaas zit er nogal wat regen in de lucht!
 
Ben ik voor in! Ik neem een vouwfiets mee. Naar verluidt zal de politie ook acte de presence geven om mensen die de stopverboden negeren op de bon te slingeren waarbij rekening moet worden gehouden met bedragen van 240 eurootjes.
 
Hadden ze een stagiair(e) het film werk laten doen bij die RTL Livestream. Wat een prutswerk. Leek trouwens ook niet zo druk. Hier in EDI was het drukker met just a flyby.
 
Last edited:
Back
Top