EPST sim-test

Zonder enige aanleiding?

Ik stel voor dat je dan eens statistieken hier neerzet van de klassen van de afgelopen 2 jaar. (mensen met een job versus aantal per klas)
Of beeld ik me dan in dat er van sommige klassen nog niemand is aangenomen (van sommige klassen misschien max 2, maar dan mogen we al een dik jaar terug gaan), en dat er velen een tweede keer hun IR mogen vernieuwen.

Ik kan in ieder geval stellen dat van sommige klassen niemand vliegt.
Als je wil discussiëren dan hoor ik graag harde cijfers per klas.
En als je gaat verdedigen, mag ik er je op wijzen dat er daar meer dan 50 man per jaar uitrolt. Moeten we dan proficiat zeggen als deze mensen op eigen initiatief een baan bij Ryanair vinden, of bij Easyjet( dankzij Oxford).
EPST doet in ieder geval niets, of het leidt al meer dan een jaar tot geen resultaat. Mag jezelf kiezen wat het ergste is.
Geldlust of incompetentie.


Verder meng ik me niet meer in deze discussie.
Ignorance is a bless
 
Blauwe vlieg,

Gaan oefenen in een sim zoals die in den Haag (naam ben ik kwijt) of gewoon thuis heeft voor en nadelen. Zoals eerder al verteld is er een grote kans dat je foutief zaken gaat leren wat het u dan moeilijk zal maken tijdens de test. Zeker omdat ze je zo bezig gaan houden zodat je gaat terug vallen op zaken dat je als normaal aanvoelen.
Het voordeel is dat je de scan van u instrumenten kan trainen, maar dit kun je ook op een foto van een instrumenten paneel doen.

Een paar tips voor tijdens de test;
- De VSI (vario) niet na jagen. De VSI loopt achter, jaag deze niet achterna maar probeer met kleine correcties in de neusstand (b.v.) u hoogte te corrigeren.
- Probeer u neusstanden te onthouden. b.v. in een bocht, straight and level + 2°,dalen met 1500ft/min = x°,...
- Zie dat je klaar bent om tijdens de vlucht reken sommetjes te maken. Het kan zijn dat je redelijk goed bent in simpele sommetjes als je aan u bureau zit maar kun je dit ook als je in een klimmende bocht zit en je bent u aan het concentreren om terug af te levelen. Je kunt bevoorbeeld hier voor oefenen als je in de auto bent aan het rijden en de passagier ondervraagd u over wat sommetjes.

Ik hoop dat ik u in u zoektocht heb kunnen helpen. Nog veel succes,
 
Blauwe vlieg,

Gaan oefenen in een sim zoals die in den Haag (naam ben ik kwijt) of gewoon thuis heeft voor en nadelen. Zoals eerder al verteld is er een grote kans dat je foutief zaken gaat leren wat het u dan moeilijk zal maken tijdens de test. Zeker omdat ze je zo bezig gaan houden zodat je gaat terug vallen op zaken dat je als normaal aanvoelen.
Het voordeel is dat je de scan van u instrumenten kan trainen, maar dit kun je ook op een foto van een instrumenten paneel doen.

Een paar tips voor tijdens de test;
- De VSI (vario) niet na jagen. De VSI loopt achter, jaag deze niet achterna maar probeer met kleine correcties in de neusstand (b.v.) u hoogte te corrigeren.
- Probeer u neusstanden te onthouden. b.v. in een bocht, straight and level + 2°,dalen met 1500ft/min = x°,...
- Zie dat je klaar bent om tijdens de vlucht reken sommetjes te maken. Het kan zijn dat je redelijk goed bent in simpele sommetjes als je aan u bureau zit maar kun je dit ook als je in een klimmende bocht zit en je bent u aan het concentreren om terug af te levelen. Je kunt bevoorbeeld hier voor oefenen als je in de auto bent aan het rijden en de passagier ondervraagd u over wat sommetjes.

Ik hoop dat ik u in u zoektocht heb kunnen helpen. Nog veel succes,

In ieder geval bedankt voor je reactie! Ik ga de tips proberen te onthouden en die dan ook toe te passen. Vooral tijdens het autorijden, merk dat als het erg druk is ik wat minder hoor dan als het rustig is:D

Maargoed, hoor veel het verhaal dat het niet verstandig is om een sim in te gaan omdat het dan foutief aangeleerd kan worden. Zijn er dan geen simulatoren die wel hoog aangeschreven staan qua niveau? Uiteraard neem ik de info van harte, maar het lijkt mij een beetje krom dat het overal verkeerd aangeleerd wordt.

Gr. B.V.
 
Zonder enige aanleiding?

Ik stel voor dat je dan eens statistieken hier neerzet van de klassen van de afgelopen 2 jaar. (mensen met een job versus aantal per klas)
Of beeld ik me dan in dat er van sommige klassen nog niemand is aangenomen (van sommige klassen misschien max 2, maar dan mogen we al een dik jaar terug gaan), en dat er velen een tweede keer hun IR mogen vernieuwen.

Ik kan in ieder geval stellen dat van sommige klassen niemand vliegt.
Als je wil discussiëren dan hoor ik graag harde cijfers per klas.
En als je gaat verdedigen, mag ik er je op wijzen dat er daar meer dan 50 man per jaar uitrolt. Moeten we dan proficiat zeggen als deze mensen op eigen initiatief een baan bij Ryanair vinden, of bij Easyjet( dankzij Oxford).
EPST doet in ieder geval niets, of het leidt al meer dan een jaar tot geen resultaat. Mag jezelf kiezen wat het ergste is.
Geldlust of incompetentie.


Verder meng ik me niet meer in deze discussie.
Ignorance is a bless

Ik weet niet of je hier nog op wil reageren, maar toch een berichtje richting jou. Vind het goed van je dat je mij en anderen wil attenderen op het feit dat het heel lastig gaat worden om een baan te bemachtigen wanneer je klaar bent.
Maar zoals je zelf vraagt, vraag je om harde cijfers om nog verder te discussieren. Maar dat geldt natuurlijk dan ook in omgekeerde richting, wil het best geloven wat je hier meldt maar het heeft niet veel zin aangezien er geen bron bij vermeld wordt bij wat jij zegt. Net als het bericht van ''ROGGERRABBIT'' geeft aan dat hij een betrouwbare bron heeft, maar moet ik dit dan gewoon aannemen?
De 1 is zeer negatief en de ander is positief over de EPST.

Dit alles is wel een beetje :eek:fftopic: maar vind het wel leuk om een beetje te discussieren, misschien kom ik op deze manier aan meer nuttige informatie.
 
EPST doet in ieder geval niets, of het leidt al meer dan een jaar tot geen resultaat. Mag jezelf kiezen wat het ergste is.
Geldlust of incompetentie.


Verder meng ik me niet meer in deze discussie.
Ignorance is a bless


De uitdrukking is "Ignorance is bliss" maarja, als je zelfs daar te ignorant voor bent, kan niemand je dat uiteraard kwalijk nemen.

Hoe EPST (of welke opleiding dan ook) banen moet creëren mag je mij vertellen, maar dit is een probleem van iedere opleiding. Welcome to the real world, gast, volgens mij heeft iedere opleiding daar nu last van. Klaarblijkelijk ben jij als ex-student ergens enorm over gefrustreerd en moet je dat hier even kwijt.

Eerst je gal spuien en daarna zeggen dat je niet meer wil discussiëren is altijd een teken van zwakte. Als je beschuldigingen gaat zetten op een openbaar forum moet je ook bereid zijn om je uitspraken te verdedigen, niet om een bommetje te gooien en dan hard weg te rennen.

Uiteindelijk heb ik een groot probleem met lui die blijkbaar verwachten dat hun opleiding een baan voor ze regelt. Laatst had ik ook een gastje van 20 op de jumpseat, klaar met een andere opleiding maar op de vraag of hij dan al had gesolliciteerd bij airlines was het antwoord "nee". Pardon? Ik ging al solliciteren ruim voordat ik klaar was maar dit gastje was al helemaal klaar en had blijkbaar nog niet de tijd gevonden om een paar brieven op de post te doen.

Als je verwacht aan het handje genomen te worden, dan vraag ik me af of je überhaupt wel in de cockpit thuis hoort. Tuurlijk, fantastisch als je school iets voor je regelt en ga ook a.u.b. voor de opleiding die dat het beste doet. Maar uiteindelijk ben jij zelf verantwoordelijk voor het krijgen van een baan. Als je opleiding dan met een baan komt is dat alleen maar meegenomen.
 
Back
Top