Examens 2010

Ik hoor dat er veel klachten zijn over HAVO Nederlands, met name de samenvatting.

Nou moest je wel je hoofd er goed bijhouden, maar zo spannend was het nou ook weer niet.

Someone care to elaborate?

Haha, nee het was geen drama. Maar als je vergelijkt met voorgaande jaren dan lijkt het een examen voor net iets hoger begaafden.:boring:
 
Ik hoor dat er veel klachten zijn over HAVO Nederlands, met name de samenvatting.

Nou moest je wel je hoofd er goed bijhouden, maar zo spannend was het nou ook weer niet.

Someone care to elaborate?

Laat ik het zo zeggen; Het was ONMOGELIJK om in goed Nederlands alle punten te verwerken in de samenvatting met maar 230 woorden.... ( + 10% marge )
Daardoor ging je dingen doorkrassen, schrijffouten maken etc. etc.
 
In ons Belgenlandje hier had ik gisteren Meet en regeltechniek, beetje toegepaste wiskunde... Ging vrij vlot! Vrijdag het volgende: informatica
 
Scheikunde ging erg goed...




NOT!

Ik snapte d'r geen ster van. Terwijl anderen het juist super makkelijk vonden :huilt:

Mwah, ik vond het wel te doen. Paar vragen wist ik echt niet, anderen gingen vrij gemakkelijk. Ik had het in ieder geval niet af...:huilt:
Had op school nog discussie met paar anderen of het nou aminozuur nummer 407 of 408 was. Volgens de antwoorden in ieder geval de laatste! :p: :D
 
Zuur! (@DCP)

Bij mij ging die namelijk wel goed. Cijfer rond de 7,5.
Vond het geen vervelend examen om te maken, heb ergere gemaakt bij het leren! Kwam er alleen net achter dat ik ruim 9 punten heb laten liggen door gewoon stom na te denken. Bij vraag 2, 15, 23 en 26 heb ik maar een enkel punt gehaald (als het er niet 0 zijn...). Scheelt bijna een heel punt op me cijfer.


Voor mensen die geen examen doen en toch willen weten waar we het allemaal over hebben, op www.havovwo.nl staan alle examens.
 
Zijn examens dan door de overheid georganiseerd?

Ja, de centrale examens van deze weken zijn landelijk en worden in opdracht van de overheid gemaakt. Voor elk vak is het cijfer wat je tijdens deze landelijke examens maakt de helft van je eindcijfer. De andere helft is het zogenaamde School Examen deel, dat mogen de scholen zelf maken en toetsen. Dit gebeurd voor sommige vakken al drie jaar, voor andere vakken werden alleen SE's in de zesde getoetst (dit is voor vwo). Is dat in België erg anders dan?
 
Ik snap niet waar al die stress vandaan komt. Het is 23:20 ik heb morgen AK en ik print nu de samenvattingen uit van internet.
Wedden dat ik hoger dan een 7 haal:D
 
Scheikunde rond de 6,5 , was best pittig.

Ik denk overigens dat mensen die ook Biologie in het pakket hebben best voordeel hadden bij dit examen aangezien de onderwerpen van de vragen veel raakvlakken vertoonden met biologie.
 
Ik snap niet waar al die stress vandaan komt. Het is 23:20 ik heb morgen AK en ik print nu de samenvattingen uit van internet.
Wedden dat ik hoger dan een 7 haal:D

Eventjes eentje van het topic van vorig jaar posten.

1129xfr.jpg


Aardrijkskunde is volgens mij ook niet het zwaarste vak. Als jij de afgelopen 4 jaar een beetje bij de les was en de atlas kent, verwacht dan geen dikke stress. Snel pennen is misschien wel handig. Succes.
 
Ja in België hebben we gewoon ons 'middelbaar', keuze tussen algemeen secundair onderwijs, technisch secundair onderwijs en beroeps secundair onderwijs. Eerste is heel algemeen (heb ik gedaan) en bedoelt om verder te studeren, wel kan je al kiezen tussen latijn, economie of wetenschappen (met veel wiskunde of eerder talen). Technisch en beroeps is al direct kiezen in een richting, je kan er na ook wel verder studeren. Onze examens worden gewoon georganiseerd door de school. Afhankelijk van de school waar je zit heb je dus op andere data examens. Natuurlijk wordt dit opgevolgd door de overheid, maar echte landelijke examens hebben wij niet (onderwijs is trouwens op vlaams/waals beleidsniveau in België).
 
Vandaag economie gehad, was zeker wel te doen. Heb in ieder geval de meeste berekeningen wel goed, andere vragen vind ik wat moeilijk om na te kijken....

Nu gelukkig 8 van de 10 eindexamens gehad! Morgen nog engels en maandag frans maar dat zijn allebei teksten:D
 
Back
Top