Meter naar voeten tabel

J.I.P

Member
Dames en heren,

Heeft iemand toevallig een conversie tabel al kant en klaar van meters naar voeten? Dit aangezien ik binnenkort waarschijnlijk af en toe naar donker Rusland ga vliegen. Ik heb al wel al een marginaal blaadje van voeten naar meters maar dat werkt vrij irritant aangezien de voeten in hele cijfers worden gegeven en de meters niet. Dus dan moet ik alsnog gaan interpoleren. Als je dat hebt stuur mij dan een PM-etje en dan kunnen we het wellicht verder over de mail afhandelen!

Bij voorbaat dank!
 
@ Metro,

Bedankt. Dat is inderdaad een goed idee. Kan die op zich wel in scannen. Hoopte dat misschien iemand zelf al een net A4 pdfje had.

@ Robin en Reach

ACMI cargo charters. Ik zou ook zeggen dat een goede OPS-afdeling dat bij het papierwerk zou moeten stoppen, was helaas op eerdere vluchten niet zo naar het schijnt. Vandaar mijn vraag, lijkt me toch handig om te hebben.

Misschien moet ik toch maar een iPhone kopen, kan ik converteren on the spot:biertje:
 
Last edited:
pm even je e-mail, dan stuur ik je een pdf...

(kan em niet onder de 4.9 kb krijgen, anders kreeg je em hier...)

mvg, learner . . . ;)
 
JIP ik zou toch inderdaad ook ff zoals Metrodriver zegt in de jeppesen kijken of daar een goede tabel zit. Zelfs op EFIS kisten heb je wel eens hoogtes die niet helemaal corresponderen voor de juiste FL vb 8950M op je PFD ipv 8900M terwijl het volgens het AIP van China toch de correcte is.
 
JIP vermeld hier aub even datum/tijdstip en route van je vlucht. Kan ik er met een grote boog omheen. Ongelooflijke amateurs!
 
@ Metro,

Heb gekeken in de digitale enroute sectie op jeppesen.com, daar staan idd wat tabellen. Verdeeld over meerdere pagina's. In de enroute sectie van Korea staat ook een goede tabel. Inmiddels heb ik ook betere en meer handzame tabellen gekregen en gevonden.


@ Robin,

Vind zelf ook dat heel veel beter kan, maar om een geheel bedrijf, inclusief al het vliegend personeel, amateuristisch te noemen is ongenuanceerd, kortzichtig en zelfs arrogant. Wel zal ik mijzelf verbeteren. Het ging om één vlucht en niet om meerdere, en de crew had wel de benodigde tabellen aan boord maar die hadden ze zelf meegenomen en niet gekregen van dispatch. Ik ben echter van mening dat die tabel duidelijker kan. Vandaar mijn vraag. Voor de rest is dit een discussie die niks met het onderwerp zelf te maken heeft dus wil ik het graag hierbij laten. Ik heb immers gevonden wat ik zocht.
 
Ik heb immers gevonden wat ik zocht.

En daar gaat het hier oa. op Airwork om.
Nieuwe bestemmingen (landen of velden) kunnen een uitdaging zijn en het is een process om er mee bekend te geraken, zowel voor crew als dispatch etc.
Wat misschien voor de een een "makkie" is zal voor de ander een hele onderneming zijn.

Ikzelf vlieg af en toe naar bestemmingen waar totaal geen info van te vinden is; oa. velden in China waar je met een lokale tolk/navigator naar toe moet en dat is dan ook voor het eerst dat je kaartjes van dat veld ziet; verre van ideaal, maar hey, vooraf probeer je er zo goed mogelijk onderzoek naar te doen, al is het via Google Earth etc.
Succes
 
Feet/Meter conversion

Feet/Meter conversion

We have a number of Routes that have us flying in Chinese airspace. They use Meters and RVSM in Meters.

All Altitudes/FL are found on the Hi/Lo enroute charts and approach plates. I always have them handy.
I also write our planned cruising FL's on the flightplan for easy reference.

Caution:- Published FL's in Meters may be different than doing the conversion yourself. Go with what is on the charts. There are also differences between countries so make sure you have the correct table in front of you.

It's really quite straight forward.

It helps that we can select a Metric Altimeter with a simple push of a button on the Airbus.
 
@19 Die Ft/meter button is wel leuk maar klopt ook niet in 100% in China althans als je de levels van de AIP vergelijkt met die van Airbus. Mischien dat China wel afwijkt van de voormalige sovjet republieken??
 
China RVSM

China RVSM

@19 Die Ft/meter button is wel leuk maar klopt ook niet in 100% in China althans als je de levels van de AIP vergelijkt met die van Airbus. Mischien dat China wel afwijkt van de voormalige sovjet republieken??

You're correct - RVSM levels are China are different than in the surrounding countries.

I look at the Charts to see what is published in feet - that's what gets set in the FCU Altitude window. The metric altimeter may show 50m difference.

One other thing I really like - they normally have us fly a 2nm right offset. Should be standard everywhere IMHO.
 
Back
Top