Ingenieur studeren, veel nut?

Nu je het zegt digits, ik kan me de eindeloze discussies herinneren tussen een klasgenoot die aerodynamica had gestudeerd op de universiteit en de instructeur die ons Principles of Flight gaf. De arme jongen was het er nooit mee eens, ging altijd veel te diep in op de stof, zat er bij met een blik van 'ben ik nou gek' terwijl de rest van de klas allang begreep dat het antwoord gewoon B is wil je het examen halen!:grijns:
 
Hallo Poeli,

1800 eur netto én bedrijfswagen? Erg onwaarschijnlijk. 1800 eur netto zonder bedrijfswagen, of 1500 eur netto én bedrijfswagen zal al beter in de buurt komen. Nog altijd niet slecht natuurlijk.

Voordeel van een ingenieursopleiding? Tijdens de opleiding: je snapt de dingen beter, maar je raakt ook vaak gefrustreerd omdat veel dingen gewoon niet te snappen zijn, of niemand weet van waar ze komen (reglementen, 'hoeveel brandblussers neem ik mee bij x passagiers' etc). Voor ATPL examens: weinig voordeel. Die vragen zijn zo gericht op vaak irrelevante details, dat je met je vroeger opgedane kennis weinig bent. Je kan dan nog zo perfect weten hoe een ILS systeem werkt, als je niet weet welke fluittoon de outer marker maakt, ben je er alsnog niets mee.

Qua werk: ik heb horen waaien dat het zeker geen kwaad kan, maar echt voordeel? Misschien ligt je CV op de 234ste plaats ipv de 485ste als je solliciteert. Maar of dat zoveel uitmaakt ?
Hierover kan ik je hopelijk binnen 3 jaar meer over vertellen ;)

Mvg,
ir. Digits

Ochja, die lonen is wat ik ook maar gehoord heb van kennissen, feit is dat het niet slecht verdient;)
Dus kunnen we besluiten: Het kan geen kwaad, echt helpen voor ATPL zelf zal het niet, maar het kan altijd handig zijn om hebben indien er geen werk is voor piloten?!
 
Nu je het zegt digits, ik kan me de eindeloze discussies herinneren tussen een klasgenoot die aerodynamica had gestudeerd op de universiteit en de instructeur die ons Principles of Flight gaf. De arme jongen was het er nooit mee eens, ging altijd veel te diep in op de stof, zat er bij met een blik van 'ben ik nou gek' terwijl de rest van de klas allang begreep dat het antwoord gewoon B is wil je het examen halen!:grijns:

Sounds wayyyyy to familiar :D
 
Nu je het zegt digits, ik kan me de eindeloze discussies herinneren tussen een klasgenoot die aerodynamica had gestudeerd op de universiteit en de instructeur die ons Principles of Flight gaf. De arme jongen was het er nooit mee eens, ging altijd veel te diep in op de stof, zat er bij met een blik van 'ben ik nou gek' terwijl de rest van de klas allang begreep dat het antwoord gewoon B is wil je het examen halen!:grijns:

Zeker waar, maar ik mag toch wel hopen dat de meeste vliegers in opleiding niet meer alleen studeren om het examen te halen. Het is niet meer de middelbare school waar iedereen je een schop onder je hol moet geven om meer te halen dan een zesje. Uiteindelijk is een gedegen kennis van vliegtuigen, techniek en aerodynamica zelden tot nooit een nadeel voor een vlieger. De kans dat je er sneller een baan door krijgt is echter wel zeer klein.
 
Back
Top