Piloot worden na HBO Business admin.

JanHolthuis

New member
Hallo allemaal.

Ik heb van kinds af aan al het idee gehad te willen vliegen. Door mijn wilde tienerharen was ik echter op het mbo groothandel beland, diploma inmiddels gehaald. Ik was hierna verbaasd dat ik de HBO Aviation engineering binnen kon lopen en dit leek mij dan ook een droomkans om dan toch richting piloot te gaan.

Lange verhaal kort: De sprong van mbo handel naar hbo techniek was te groot voor mij om de wiskundig tekort in te halen, dan ook zeer verdrietig besloten om de opleiding te laten voor wat het was met de hoop het in te toekomst beter te kunnen doen mocht dit mogelijk zijn natuurlijk.

Op het moment heb ik besloten om voor zekerheid te gaan en mijzelf de tijd te gunnen dingen op orde te krijgen, dus heb ik mijzelf aangemeld voor een bachelor in business administration met een duratie van 4 jaar. Hierbij had ik de idee om tijdens deze 4 jaar via de vavo mijn wiskunde b/a en natuurkunde te behalen om dan (mogelijk) na mijn hbo mijn droom voort te zetten.

Nu heb ik al een tijdje geleden rondgeneusd en heb zo het idee dat dit mogelijk moet zijn, toch besloten om het hier even na te vragen.

Samengevat;
Is het mogelijk om te beginnen met een luchtvaart opleiding d.m.v een non relevante engelstalige hbo opleiding aangevuld met wiskunde en natuurkunde?

Ik kijk uit naar reacties.

Peace,
Jan


P.s Ik heb even gezocht of er al een vraag gesteld was in deze richting, ik had niks gevonden. Niet afreageren mocht er toch al iets zijn. :)
 
Jan, speltip 1:
Het zou al duidelijk gezegd moeten zijn met je registratie, maar het is niet slim om je eigen volledige naam te gebruiken als alias. Je kan Diana vragen het te wijzigen of te verwijderen.

Voor de rest van de vraag lijkt het mij geen probleem, maar de eisen schelen per opleiding. Kijk dus op de sites van de verschillende vliegscholen (welke scholen vindt je wel meer dan genoeg info hier op airwork), dan zie je meteen wat momenteel de eisen zijn per school (dat is dynamisch, bepaalde eisen voor bijvoorbeeld deel certificaten zijn recentelijk aangepast bij KLS). Of je mailt / belt ze natuurlijk even.
 
Beste JH,

Als ik zo vrij mag zijn je vraag te vertalen begrijp ik dat je niet zeker weet of vliegscholen je aannemen, omdat je een HBO gaat doen (gedaan hebt) die niets met luchtvaart te maken heeft?

Want een wiskunde/natuurkunde certificaat wordt door zowaar alle vliegscholen geaccepteerd. Al moet ik zeggen dat ik begrijp dat jij middels een vavo je vakken wilt bijspijkeren, waar volgens mij een centraal examen aan vast zit (mei). Dat wordt natuurlijk sowieso door alle scholen geaccepteerd.

Maar even een antwoord op mijn vertaalde vraag dan: geen probleem. Ik heb HBO hotelschool gedaan en ben aangenomen om te gaan vliegen.

Tip, via JBI of OU kan je ook een certificaat halen met vier of vijf verschillende examendata in het jaar. Ik zou hier ook eens naar kijken of dit interessant voor je is.

Succes in ieder geval!
 
Hartelijk bedankt voor de reacties, ik ben blij dat het nog allemaal goed kan komen.

Nosig, bedankt voor de speltip, ik ga kijken of ik er wat aan kan doen.
 
Back
Top