Welke android apps gebruik jij?

Viper1983

New member
In navolging van het iphone onderwerp.

Welke android apps gebruik jij?
Ik heb naast mijn custom ROM op mijn Blackstone (HTC HD) nu android geladen.
Ziet er mooi uit en werkt prima.
Zijn wel dingen die ik mis t.o.v. WinMo. Zoals een overzicht van je afspraken in je home scherm.

Maar goed, post wat jij gebruikt!

Heb nu zelf iig, alle metar/taf en notams geladen in de telefoon.
google sky (werkt erg leuk!)
Verschillende spellen.
 
Ik heb m'n Samsung GTX-IT5700 pas een dag ofzo. Iemand enig idee of Skype er ook is als android app?

Als apps heb ik tot zo ver;

Air Control spelletje, wel bekend denk ik=aanrader
BBC News
Buienradar.nl
XE Currency
Currency Converter
Flickr Droid
Flightstats Lite
Formula1.com
Free Wi-Fi Finder
Google SkyMetro Madrid
Nimbuzz
NOS Teletekst
Swiss Weather Radar
RAFsMetars15
Telegraph.co.uk
TrainTimes UK Free
UK Traffic
Youtube
 
Ik heb op mijn HTC Hero:

Advanced Task Killer - Zéér aan te raden! Hiermee kill je apps die in de achtergrond aan staan en je mobiel merkbaar trager maken.
Bars & Clubs - Nog niet nodig gehad, maar komt vast nog een keer van pas.
ES File Explorer - Spreekt voor zich.
GPS Speedo - Mooie app.
Maps - Anders dan de standaard google maps kan deze app kaarten in de cache opslaan, voor mij heel handig want ik heb niet overal internet.
MixZing - Uitstekend muziek programma!
Metal Detector - Ik was hier eerst nogal sceptisch over, maar het werkt tot mijn verbazing erg goed. Waarschijnlijk werkt het met behulp van het kompas. Bij de kompas app staat namelijk het magnetisch veld in microtesla's weergegeven en die gaat snel omhoog als er metaal bij komt.
Shazam - Spreekt voor zich
Wifi Analyzer - Nooit gebruikt.
eBuddy - Msn enzo.

Air Control - Leuk.
Trap! - Geinig spelletje.

Verder heb ik nog een aantal spelletjes, maar die zijn niet echt heel boeiend.
 
Ik heb m'n Samsung GTX-IT5700 pas een dag ofzo. Iemand enig idee of Skype er ook is als android app?

Als apps heb ik tot zo ver;
Nimbuzz

Op de aaifoon kan je Nimbuzz gebruiken voor skype, waarmee je Skype tot Skype en Skype to phone calls (met je skype credit, andere credits via Nimbuzz kan ook) kan maken via 3G en wifi. Heeft de Nimbuzz Endrooit versie dat niet?
 
Iemand enig idee hoe je hier in Nederland aan de Google telefoon kunt komen? Ik wil graag een phone met touchscreen, maar geen Iphone, want die hebben al zoveel mensen.
 
Ik heb een hoop applicaties, maar m'n favorieten zijn Air Control (must have! Kom helaas niet verder dan 70), TAFsMETARs15, Unit Converter, Zaklamp en ik ben nu ook een beetje verslaafd aan Classic Simon.
Ben vooral geïnteresseerd in luchtvaart gerelateerde apps, weet iemand nog iets? Ik zag ooit op de iPhone een GPS gebaseerde VOR, zoiets heb ik voor Android helaas nog niet kunnen vinden.

Edit: Hier de link naar de iPhone app, best cool: http://www.xample.ch/page0/page1/page1.html
 
@ Q-Nimbus: Er zijn tal van verschillende telefoons verkrijgbaar, los of met abo, waar Android (het google platform) op draait. De "echte" google telefoon waar jij wellicht aan denkt is de Nexus, maar is verder gewoon door HTC gemaakt. Die is zover ik weet nog niet officieel in NL verkrijgbaar, maar wel via kanalen te vinden (voor stuk meer geld dan een iphone, terwijl hij hardwarematig niet echt beter is). Maar goed, Android is dus waar je naar moet kijken op de ontelbare gsm shop sites. De touch screens zijn meestal (altijd?) door middel van druk, dus niet door middel van touch (warmte) zoals op de iphone. Een aantal twist en pinch functies missen daardoor, daarentegen kan je hem wel weer bedienen met stylus, handschoenen en lange nagels.
 
De touch screens zijn meestal (altijd?) door middel van druk, dus niet door middel van touch (warmte) zoals op de iphone. Een aantal twist en pinch functies missen daardoor, daarentegen kan je hem wel weer bedienen met stylus, handschoenen en lange nagels.
Niet helemaal waar. Wat je steeds meer ziet zijn de capacitieve touchscreens. Die werken door spanning dat via je vingers wegvloeit zoals bij de iPhone. Resistieve touchscreens zijn de schermen waar je met een pen of vingernagel moet drukken.

Vanaf Windows Mobile 6,5 worden capacitieve schermen door MS ondersteunt en Symbian van Nokia en Palm schijnen het ook te ondersteunen. De software is er dus al klaar voor.

Overigens zou ik er niet meer aan moeten denken om terug te moeten naar een resistief touchscreen.
 
Air control : 133 stuks is nu m'n highscore :)

Ik heb een custom made android die boot via Linus (Harret). Helaas werkt niet alles naar wens.
Google sky vannacht op de terug weg van een ver oord geprobeerd, werkt super!
 
Air control : 133 stuks is nu m'n highscore :)

133 maar, amateur! :biertje: (geintje he!)
Vreselijk verslavend spelletje. Misschien maar eens een apart topic voor aanmaken en wat scores onder elkaar zetten. De iPhone app heeft volgens mij alleen een andere naam maar is verders hetzelfde spelletje.
 
@ nosig

ja die werkt offline!

Gewoon manueel ff de pos van de irs er in knallen en je hebt het juiste beeld voor je! :D
 
Hoe zijn jullie te spreken over Android?? Ben aan het twijfelen tussen een Blackberry of een Android toestel. Voor mij geen iPhone meer, heb het speeltje wel weer gezien en heb toch liever open source zoals Android, of een compleet ander toestel zoals de blackberry.
 
Ik ben er erg blij met mijn Android (Samsung Galaxy Spica). Hij heeft alles wat je van een telefoontje anno 2010 mag verwachten. GPS, Layar, allemaal superhandig.

Heb diverse GPS tooltjes gedownload uit de Market. Nog niet alles uitgeprobeerd, maar zoiets als dit: tracken overlandvluchtje, lijkt me een supertool. Dan kan iemand mijn overlandje (afhankelijk van contact met telefoonpalen) live meekijken via een webpagina.

Mijn GPS apps:
- Compass;
- Open GPS: logt je gevolgde route.
- Google Maps: navigatie met satellietplaatje, errug handig op bijv. vliegvelden, daar kan geen TomTom tegenop.
- New Horizon: vliegtuighorizon, nog niet in vliegtuig uitgeprobeerd, kan volgens kenners niet werken
- GPS Tracker: hoort bij bovengenoemde Instamapper en is dus gekoppeld aan een website
- Here I Am: handig om snel je coördinaten naar iemand te sms'en of mailen

Verder nog:
- Switchers: snel GPS, WiFi, Bluetooth of Auto sync uit- of inschakelen
- Unit Converter: nog niet gebruikt, maar is handig voor je weet nooit
- Shazam: moet muziek in bijv. restaurant herkennen. Lukt mij echter (nog) niet.
- Barcode scanner: het woord zegt het al, een barcode scannen en hij weet welk product je voor je hebt en geeft een link naar prijsvergelijkingsites e.d. Hiermee maak je indruk op mensen, het ziet er erg cool uit.
- Het door Steph genoemde Task Killer. Onmisbaar.
- Calvin and Hobbes :). Superstrip.
 
Hoe zit dat in europa? Moet je extra betalen voor een dataplan? Hoe gaat het internationaal?

Ik zit zelf naar een andere telefoon te kijken. Als je hier in de states een smart phone koopt dan gaat de abbonnementsprijs met $30 dollar per maand per telefoon omhoog voor een dataplan (= internettoegang). De grote vraag die niemand mij heeft kunnen beantwoorden is of de internettoegang ook in het buitenland werkt. Sommigen zeggen dat ik dan voor roaming moet betalen (0.99/minuut europa, tot 3.99/minuut in andere werelddelen, anderen hebben geen idee.

Als je de skype functie download, betaal je dan nog steeds de roaming charges?

Ik weet het, de VS werken anders dan europa. Zit me gewoon af te vragen hoe het omgekeerd werkt.
 
Hoe zit dat in europa? Moet je extra betalen voor een dataplan? Hoe gaat het internationaal?

Ik zit zelf naar een andere telefoon te kijken. Als je hier in de states een smart phone koopt dan gaat de abbonnementsprijs met $30 dollar per maand per telefoon omhoog voor een dataplan (= internettoegang). De grote vraag die niemand mij heeft kunnen beantwoorden is of de internettoegang ook in het buitenland werkt. Sommigen zeggen dat ik dan voor roaming moet betalen (0.99/minuut europa, tot 3.99/minuut in andere werelddelen, anderen hebben geen idee.

Als je de skype functie download, betaal je dan nog steeds de roaming charges?

Ik weet het, de VS werken anders dan europa. Zit me gewoon af te vragen hoe het omgekeerd werkt.

Als je hier in NL een databundel hebt en je komt in het buitenland betaal je gewoon extra data-kosten, omdat je aan het roamen bent.
Je hebt wel een speciaal Vodafone abonnement volgens mij, waarmee je een stuk goedkoper uit bent in het buitenland, maar daar blijft het bij.
 
Last edited:
Back
Top