Vliegmedische keuring

vizion88

New member
Dag airworkers,

Ik ben nog niet zo lang actief op deze site en nu al heb ik een vraag ;)

Voor de selectie van de DFA moet uiteraard ook een medische keuring plaatsvinden. Ik heb ze gemaild over een voorkeur, maar nog niets mogen ontvangen. Na enig research(lees googlen) kwam ik op http://www.aeromedicalclinic.nl/ Zijn er mensen met ervaringen bij deze instelling?

Zijn er überhaupt nog belangrijke zaken waarop gelet moet worden tijdens het uitzoeken van een medische instelling?

Alvast bedankt!:biertje:
 
Ik heb zelf ook mijn medische keuring hier gedaan. Op het moment dat ik mijn afspraak had, waren er geen problemen. Iedereen was vriendelijk en het ging verder prima.

Toch zou het ergens anders doen als ik jou was. Op het moment zijn er een aantal problemen hier. Ze nemen de telefoon niet op en antwoorden op mailtjes doen ze ook niet. Ik heb meer dan 2 maanden moeten wachten op mijn certificaat. Binnen die tijd heb ik ze geen enkele keer kunnen ontvangen.

Uiteindelijk heeft iemand van mijn toekomstige school (AIS) contact kunnen krijgen. Niet lang hierna kreeg ik een mail van de IVW. Ze konden mijn certificaat niet opsturen omdat de clinic mijn adres niet op het formulier heeft gezet.

Conclusie: prima clinic alleen iets te veel problemen op het moment. Qua prijs maakt het niet uit, dus je kunt net zo goed een andere clinic in Nederland zoeken.
 
Volgens mij maakt het qua prijs juist wel uit. Deze instantie is naar mijn weten de goedkoopste van NL.
 
Volgens mij maakt het qua prijs juist wel uit. Deze instantie is naar mijn weten de goedkoopste van NL.

Voor zover ik weet liggen de prijzen overal tussen de 350 en 400. Dus echt verschil vind ik het niet. Die 50 euro valt weg tegen het enorme bedrag dat je, als het goed gaat, daarna gaat uitgeven. Dan betaal ik liever iets meer, voor betere service
 
Voor zover ik weet liggen de prijzen overal tussen de 350 en 400. Dus echt verschil vind ik het niet. Die 50 euro valt weg tegen het enorme bedrag dat je, als het goed gaat, daarna gaat uitgeven. Dan betaal ik liever iets meer, voor betere service

Excuus, ik was in de war met de herhalingskeuring; die is bij deze instantie wel aanzienlijk goedkoper.
 
Aeromed is een onderdeel van KLM toch? En ik kan er overheen hebben gekeken, maar waar staan de prijzen daar ;)
 
Goedkoop en vriendelijke mensen, ik had er oktober vorig jaar (initiële keuring) geen problemen. Heb het idee dat ze een beetje teveel hooi op de spreekwoordelijke vork hebben genomen.
 
Aeromed is een onderdeel van KLM toch? En ik kan er overheen hebben gekeken, maar waar staan de prijzen daar ;)

Prijzen zijn er inderdaad niet te vinden, daarvoor is telefoontje nodig. Klopt inderdaad dat het onderdeel is van KLM, geeft geen problemen, levert niks extra op. Bij mij ging alles lekker vlotjes, wat bij een medische instelling nogal uitzonderlijk is. Goede organisatie dus!
 
Back
Top