typeratining + ervaring kopen

Zo, ik ben er uit, niet alleen met de argumenten van jullie, maar dit heeft wel meegeholpen met mijn beslissing. Ik ga het niet doen.
Maatschappijen die mensen zoeken zonder ervaring willen ook echt zonder ervaring zodat ze zelf de typerating kunnen geven en daar ook nog voordeel uit halen. Maatschappijen die mensen zoeken met ervaring willen dan ook gelijk een paar honderd uur op type.

Verder is het belangrijk als je op een baan aan het "wachten" bent, om niet stil te gaan zitten en bij de lokale kroeg te gaan werken. Blijf bezig met de luchtvaart, probeer rondvluchten te doen, misschien een keer een sim huren. Deze tip heeft iedereen wel vaker gehoord, en heb ik afgelopen week wederom vaak te horen gekregen. Dit is meer waard dan jezelf aantrekkelijk te maken door veel geld te betalen.

Wat betreft het her-posten van een topic die al vaker is langsgekomen, ben ik het als het om dit soort dingen gaat niet eens dat je moet zoeken terug in de tijd. Vaak kom ik dan topics tegen die niet meer van deze tijd zijn. Vaak ook wel, maar ik vond dit een waardig onderwerp om nog een keer met een frisse blik tegen aan te kijken. Gezien het aantal reacties vonden andere mensen het ook interessant om over te praten
Ik ben nu geloof ik 2 jaar actief met de zoekfunctie, maar deze keer dus niet.

Bedankt allen.
 
het punt over zoeken levert oude verhalen, die niet meer in deze tijd passen, klopt op zich wel, maar ik geloof dat er ook nog wel discussies zijn die wel redelijk recent zijn mbt dit onderwerp...

Maar goed, ze draaien ook allemaal uit op dezelfde scheldkanonnade...

Ik snap het wel een beetje, maar goed ik vraag me toch vaak af of deze discussie niet op een beetje meer niveau en met wat meer respect gevoerd zou kunnen worden.

Overigens denk ik ook dat de keus van de TS de juiste is. Ik zou als ik mensen aan moest nemen ook liever echte verse ab-inito's aannemen of mensen met echt wat ervaring.

Laat ik dat ook nog even toelichten:
Mensen met flink wat ervaring (of dat nu 500, 1000 of 1500 uur moet zijn, geen idee, daarvoor zit ik niet goed genoeg in die wereld) Maar dan wil ik mensen die ik op het gebied van vliegen bijna niets meer hoef te leren en die ik dus alleen nog mijn SOP door de strot moet duwen.

De Ab-Inito's wil ik het liefst vers van de pers. Iemand met een TR en 150 uur, heeft al wel een SOP geleerd, maar dat is geheid op details weer net anders dan mijn SOP. Het is gewoon best moeilijk om iets dat je nog net niet helemaal beheerst af te leren en iets dat daar heel sterk op lijkt aan te leren.
Kortom bij verse ab-inito's hoef ik veel minder moeite te doen om ze mijn SOP aan te leren. Dat ik er dan nog meer tijd in moet steken om ze goed te leren vliegen, is van minder belang.

(n.b. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat mensen die net hun brevet hebben een gevaar in de lucht zijn. Dan zou ik zelf ook niet meer moeten gaan vliegen, maar mijn ervaring is wel dat vliegen net zo iets is als autorijden... Als je je rijbewijs hebt, moet je eerst nog 10.000 km rijden, voordat je echt een beetje kan rijden. Dat is dus een uitspraak van mijn autorijleraar, die pas nog bevestigd is door de autorijleraar die mij heeft klaargestoomd voor het trailer rijbewijs. Die laatste was gelukkig wel te spreken over mijn rijstijl. Ze vond dat er niet veel mensen met meer dan 500.000 km (ik rijd de laatste jaren rond de 40-50.000 km per jaar) zo netjes en alert rijden.)
 
Back
Top