Gesprek Aanstellings Advies Commissie

Poyer

New member
Hallo,

Binnenkort moet ik voor de Aanstellings Advies Commissie (AAC) verschijnen voor een gesprek. Ik heb al een brief gekregen met data, routebeschrijving en de tip om aan mijn kleding te denken. Nu is mijn vraag: verwachten ze mij in een net pak? Of zijn ze tevreden met een nette spijkerbroek + overhemd?

Groeten,
 
Ik had zelf wel mn pak aan met blauw overhemd (uiteraard :p). Geen stropdas, dat vond ik beetje te. Maar heb al gouw mn jasje uitgedaan omdat ik het er best wel warm vond en natuurlijk klein beetje gespannen. Heb er verder niets meer over gehoord of het gewaardeerd werd ofso. Je moet gewoon zelf maar weten wat je het lekkerste vind. Mooie spijkerbroek met overhemd of toch een pak.
 
Pak is altijd het beste, tenzij je (of je ouders) het je echt niet kunt veroorloven. Jasje kun je maar 1x uitdoen.
 
Ik ben zelf gewoon in een nette spijkerbroek met blousje gegaan. Dit vond de AAC prima, en ik heb er geen commentaar op gehad. Ben ook door de aac gekomen...

Succes iig!
 
Ik ben 2 weken geleden in pak gegaan (met stropdas).
Er werd bij mij verder ook niks over gezegd maar het belangrijkste is gewoon dat je een verzorgde en zekere indruk maakt, als jij een pak aantrekt en je er vervolgens niet lekker in voelt en loopt te zweten enzo dan misschien beter een nette broek met overhemd.

Voor welke functie solliciteer je btw?
 
Okee, bedankt voor jullie reacties!
Ik wist me er eigenlijk niet zoveel raad mee, maar nu wel, bedankt.

Ik solliciteer voor de functie Officier Luchtverkeersleiding en heb alle 'echte' keuringen gehad.
Mijn veiligheidsonderzoek loopt nog werd mij verteld + het gesprek met de AAC moet nog plaatsvinden.

Hebben jullie verder nog tips voor het gesprek met de AAC? Jezelf zijn is natuurlijk vanzelfsprekend (vind ik), maar verder nog tips? Zou ik mij nog ergens op voor moeten bereiden betreft het gesprek?
 
Goed dat Redskull er goed doorheen is gekomen, maar zelf snap ik niet dat iemand het in zijn hoofd haalt in spijkerbroek naar een selectiegesprek te gaan. Bij twijfel is het altijd: geen spijkerbroek. Waarom zou je het risico lopen? Spijkerbroek is voor vrije tijd. Het is niet alsof er verder geen keus is.

Nette kleding is een teken van respect voor degenen bij wie je op gesprek of bezoek komt. Spijkerbroek komt over alsof je het je geen bal interesseert. Nonchalance, desinteresse, disrespect. Sommige mensen vinden het ook normaal om in "nette" spijkerbroek naar bruiloften en begrafenissen te gaan. Ik had een kennis die in spijkerbroek en jasje én ongeschoren naar sollicitatiegesprekken ging. Dat hij de baan nooit kreeg lag natuurlijk nooit aan hemzelf.

Maar goed, deze discussie is al meerdere keren gevoerd dus waar maak ik me eigenlijk druk om.
 
ah relaxt nog een Off. LVL. Goed dat je alle keuring heb doorlopen. Van wanneer tot wanneer ben jij gekeurd? (PO1 - FAM)

Ik heb geloof ik nooit iets van een veiligheids onderzoek heb gehoord? Zal wsl wel ff gecheckt zijn of ik geen strafblad had enzo maar verder? Gebeurt dit bij alle kandidaten?

Kan me in Diana's verhaal wel vinden. Zou idd toch maar voor een pak gaan.
 
Dat was dus mijn indirecte vraag Diana ;). Moet ik dit zien als een werkelijk sollicitatiegesprek. Uit jouw verhaal blijkt dat ik het zo moet opvatten. Dan is een pak inderdaad gepast.

Shooter, ik ben eerst voor Off. Vlieger gegaan (4 januari PO1 en 25 & 26 januari GVSS), maar bezweek bij de F-vlucht :(. Wel had ik al een tweede keus (Off. Lvl) opgegeven, omdat de kans dat ik daadwerkelijk Off. Vlieger zou worden gewoon klein was.
Daarna ben ik het traject van Off. Lvl ingegaan en heb eigenlijk in een tijdsbestek van nog geen maand alle keuringen doorlopen :). Begin maart tot en met 1 april.

Nog een vraag aan Shooter: ben jij al toegelaten tot de opleiding? Kan jij het eerstvolgende 'instapmoment' voor Off. Lvl's instappen bij de KMA?
Mij werd namelijk verteld dat er waarschijnlijk (sinds een maand) geen plek meer is voor nieuwe kandidaten :(, ik grijp er dus waarschijnlijk net naast :(.
 
Das lekker vlot gegaan dus met je keuringen. Over mijn toelating: Ik zit momenteel met nog een paar hier in het wachtkamertje nav de AAC :p. Alle AAC gesprekken van de luchtmacht voor Aug. 2010 vinden tussen maart en mei plaats. De mijne is al geweest, de jouwe moet dus binnekort nog komen. Met een beetje geluk word je nog meegenome als kandidaat (mits je natuurlijk geschikt bevonden word). Zo ver ik begrepen heb word er in Mei tijdens een vergadering van de mensen van de AAC etc. beslist welke "meest geschikte" kandidaten voor de MWO worden aangenomen en welke "geschikt maar net iets minder geschikt dan de meest geschikte" (snap je het nog :biertje:) voor de KOO worden aangenomen. Maar pin me er niet op vast, ik kan het fout hebben.
 
Tijdens mijn PO2 ben ik in een nette broek met net overhemd gegaan, dat is dus net geen pak, maar zeker geen vrijetijdskleding. Bij mij op de PO2 had iemand een spijkerbroek aan, en daar werd dus wel wat over gezegd. Bij de AAC zou ik geen risico nemen.
 
Goed dat Redskull er goed doorheen is gekomen, maar zelf snap ik niet dat iemand het in zijn hoofd haalt in spijkerbroek naar een selectiegesprek te gaan. Bij twijfel is het altijd: geen spijkerbroek. Waarom zou je het risico lopen? Spijkerbroek is voor vrije tijd. Het is niet alsof er verder geen keus is.

Nette kleding is een teken van respect voor degenen bij wie je op gesprek of bezoek komt. Spijkerbroek komt over alsof je het je geen bal interesseert. Nonchalance, desinteresse, disrespect. Sommige mensen vinden het ook normaal om in "nette" spijkerbroek naar bruiloften en begrafenissen te gaan. Ik had een kennis die in spijkerbroek en jasje én ongeschoren naar sollicitatiegesprekken ging. Dat hij de baan nooit kreeg lag natuurlijk nooit aan hemzelf.

Maar goed, deze discussie is al meerdere keren gevoerd dus waar maak ik me eigenlijk druk om.

Waar je je het beste in voelt. Echter: representatief kleden kan nooit kwaad..
 
Back
Top