Life as a Freight Dog.

Naud: Niemand kan in jou kop, portemonnee of agenda kijken hier op het forum, jij zult er vast goed over na hebben gedacht en het kunnen doen...dus laat je vooral niet uit het veld slaan door de opmerkingen hier. Iets met een kop en een maaiveld, ken het idee.

Hoop dat we toch wel weer een verhaal van je lezen binnenkort!

Greetz S.
 
Pfff, effe dimmen gasten. Die 'NLS-er' die met droge ogen beweert nooit te zullen betalen voor een job moet zichzelf even afvragen waarom hij ook alweer het drievoudige van de kostprijs heeft betaald aan zijn peperdure overrated vliegschool. Stelletje salonsocialisten.

'nough said.
Noudje, geniet ervan. We doen ALLEMAAL wat we denken dat nodig is.


Klopt! Dankzij die peperdure overrated vliegschool heb ik nooit hoeven te betalen voor werk, typeratings en zit in nu ondanks de crisis veilig bij de NLse mainline..

Koopje.. voor die 99500 E.. Een goedkope opleiding+typerating+uren op type kost evenveel maar had mij niet de mogelijkheid gegeven om te belanden bij mijn huidige werkgever..

Noem me salonsocialist.....
 
Naud kan in ieder geval starten en landen...

Ik geef het op!

Ga lekker betalen voor die baan... Prostitueer jezelf maar! Help dat beroep van ons maar naar de klote! Slik maar wat er te slikken valt! Maar hou dan ook op met mekkeren over hoe slecht het wel niet is als vlieger! Dat heb je te danken aan collega's die zich lenen voor dit soort praktijken!

Na 500+ landingen ( M cat / +5700 kg ) als PF denk ik dat ook wel redelijk onder die knie moet hebben....:wegkwijt:

Succes met je carriere! Vergeet je broodtrommel niet!;)
 
Dat heb je te danken aan collega's die zich lenen voor dit soort praktijken!

Hey Purno,

Sommige bedrijven geven nog zoiets als een gouden kans aan lowtimers. Daar zijn er niet zoveel meer van. Tijdens een interview zeggen deze lowtimers alles wat het bedrijf wil horen: "Ja meneer, natuuuuurlijk blijf ik voor langere tijd!"
Er wordt een hoop tijd en geld aan training besteed aan de bewuste persoon, maar zodra deze bewuste persoon 'm na 500 uur al peert is dat een hoop weggegooid geld geweest, en het bedrijf moet maar weer opnieuw op zoek naar een volgende welwillende (met de financiele gevolgen vandien).
Denk je niet dat het bedrijf zichzelf niet op de kop krabt en de volgende keer maar een borg gaat stellen of gewoon geen mensen meer aanneemt met een minimaal profiel?
Denk je niet dat deze lowtimers de markt meer verpesten voor de volgende enthousiasteling?

Ik denk dat de bovengenoemde situatie jou persoonlijk heeeeeel bekend voorkomt.
Ga niet de grote broek aantrekken Purno, het klinkt namelijk behoorlijk hypocriet.
Niet dankzij de peperdure school heb je niet hoeven te betalen, dan was door een truukje waar je geen vrienden mee maakt.

Een coco op een triple heeft geen typerating op een triple. Dat landen moet je dus nog leren.
 
Klopt! Dankzij die peperdure overrated vliegschool heb ik nooit hoeven te betalen voor werk, typeratings en zit in nu ondanks de crisis veilig bij de NLse mainline..

Koopje.. voor die 99500 E.. Een goedkope opleiding+typerating+uren op type kost evenveel maar had mij niet de mogelijkheid gegeven om te belanden bij mijn huidige werkgever..

Noem me salonsocialist.....

Vertel mij wat Purno. Ik heb meer dan jij betaald en mijn school is op z'n minst even overrated. En ook dat heeft mij doen belanden bij mijn werkgever. En nu? Keer op keer vlieg ik nu met kerels die het voor een fractie van dat geld hebben gedaan en even goed terecht zijn gekomen en wél die Breitling kunnen betalen omdat ze geen ABNAMRO achter hun reet aan hebben. Hun enige ergernis? Jochies zoals jij en ik die veel te veel betalen voor een opleiding om maar wat sneller aangenomen te worden, zodat zijzelf wat langer hebben moeten wachten op een welverdiende baan.

Kortom, we zijn allemaal op een bepaald moment marktverziekers. We doen allemaal wat we denken nodig te hebben om een stapje verder te komen. En bovenal: het heeft geen zin om lessen in moraal uit te delen als je zelf vieze handen hebt.
 
Pfff, effe dimmen gasten. Die 'NLS-er' die met droge ogen beweert nooit te zullen betalen voor een job moet zichzelf even afvragen waarom hij ook alweer het drievoudige van de kostprijs heeft betaald aan zijn peperdure overrated vliegschool. Stelletje salonsocialisten.

'nough said.
Noudje, geniet ervan. We doen ALLEMAAL wat we denken dat nodig is.

Ja dat was het punt waar ik een paar honderd woorden meer voor nodig had.
 
Hey Purno,

Sommige bedrijven geven nog zoiets als een gouden kans aan lowtimers. Daar zijn er niet zoveel meer van. Tijdens een interview zeggen deze lowtimers alles wat het bedrijf wil horen: "Ja meneer, natuuuuurlijk blijf ik voor langere tijd!"
Er wordt een hoop tijd en geld aan training besteed aan de bewuste persoon, maar zodra deze bewuste persoon 'm na 500 uur al peert is dat een hoop weggegooid geld geweest, en het bedrijf moet maar weer opnieuw op zoek naar een volgende welwillende (met de financiele gevolgen vandien).
Denk je niet dat het bedrijf zichzelf niet op de kop krabt en de volgende keer maar een borg gaat stellen of gewoon geen mensen meer aanneemt met een minimaal profiel?
Denk je niet dat deze lowtimers de markt meer verpesten voor de volgende enthousiasteling?

Ik denk dat de bovengenoemde situatie jou persoonlijk heeeeeel bekend voorkomt.
Ga niet de grote broek aantrekken Purno, het klinkt namelijk behoorlijk hypocriet.
Niet dankzij de peperdure school heb je niet hoeven te betalen, dan was door een truukje waar je geen vrienden mee maakt.

Shit onassis, dat is een schot in de goal, Koeman zelf had het niet mooier kunnen maken. Dat zal ze leren een collega af te branden.
 
Er wordt een hoop tijd en geld aan training besteed aan de bewuste persoon, maar zodra deze bewuste persoon 'm na 500 uur al peert is dat een hoop weggegooid geld geweest, en het bedrijf moet maar weer opnieuw op zoek naar een volgende welwillende (met de financiele gevolgen vandien).
Denk je niet dat het bedrijf zichzelf niet op de kop krabt en de volgende keer maar een borg gaat stellen of gewoon geen mensen meer aanneemt met een minimaal profiel?

Leuk en aardig dat je jongens verwijt dat ze na 500 doorschuiven naar een andere airline, maar dat is het risico van het vak voor de maatschappijen en daar heeft de maatschappij weer 'middelen' voor om dat tegen te gaan (o.a. bond, salaris, arbeidsomstandigheden, aannemen van eigen nationaliteit). En als er dan nog steeds 'leegloop' is, dan moet de maatschappij eerder kritisch naar haar eigen aannamebeleid/personeelsbeleid kijken dan een wijzend vingertje naar de Ab-Initio's geven...

Ik neem aan dat je het met mij eens bent dat de Ab-Initio niet degene is die ALLE risico's moet dragen toch? Lijkt mij schappelijker om de maatschappij voor de TR te laten betalen, en dmv van een binding hiermee haar financiële risico's afdekt.
 
Disclaimer: Ik heb geen ervaring op het gebied, maar gelukkig heb ik wel een idee over hoe bepaalde zaken economisch werken!

Even kort door de bocht: Ik heb begrip dat mensen in bepaalde situaties bepaalde beslissingen nemen en dus heb ik op niemand commentaar die hier postte.

Een situatie waar je moet betalen om te werken noem ik vrijwilligerswerk.

Constatering (geen waardeoordeel): De grens schuift steeds op en voor je het weet, werkt iedereen de eerste x uur voor niets. Er is altijd wel weer iemand te vinden die het voor nog minder doet om maar uren te maken.

Dat lijkt me niet de bedoeling. Al helemaal niet als je nog € 150.000 moet terugbetalen.

Maar voor de goede orde: Iedereen heeft recht op zijn eigen aanpak en daar heb ik geen mening over.
 
In de tijd dat HollandExel begon met je te laten betalen voor je eigen TR was er vrijwel dezelfde discussie. Toen was het hek niet van de bekende dam... Volgens Iz is dat nu gemeengoed want je bent dom om dat niet te doen...

Feit is nu wel dat Naudjuh géén plek inneemt van een betaalde job bij AMF (en dat schijnt al jaren zo te zijn), slechts ervaring opdoet en daar zijn beide happy mee.:yeehaa:
 
@Tampie:
Er zijn idd keuzes die je maakt gedurende je carriere. Heb ook lange tijd gewacht met de reactie hierboven, maar ik kon het betweterige, schijnheilige en hypocriete gezeik van Purno niet meer aanzien.
'dat doe je je collegae niet aan' als je zelf ervoor zorgt dat een van de betere bedrijven in Europa de aanname-eisen aanscherpt of uberhaupt het risico niet meer neemt.
Noem je dàt geen marktverzieking dan?!
Als je dat doet, ga niet iemand die een tq voor zichzelf bij elkaar schraapt afzagen en op een behoorlijk aggressieve manier afzeiken.
 
Waarom zou Purno schijnheilig of hypocriet zijn..

laten we wel wezen, het is van de fucking zotte dat je tegenwoordig moet betalen om te mogen werken. En wat nog veel erger is, is dat mensen dat hier de normaalste zaak van de wereld vinden. De hele markt is helaas verziekt en daaraan hebben we helaas bijna allemaal meegeholpen. Shit happens, maar laten we het aub niet gaan goedpraten.

Dure opleidingen en betalen voor je TQ was al erg genoeg, maar door dit soort urenprogramma's gaan mensen hun baan verliezen en worden bestaande T&C's drastisch ondermijnd. Volgens mij hebben dat een aantal airworkers hier al aan de levende lijve ondervonden.

Ik heb helaas ook niet de oplossing en begrijp dat AI's alles aangrijpen om aan een baan te komen, zij zijn ook slachtoffer van deze klotemarkt en ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Het zou de taak van de ALPA's moeten zijn om paal en perk aan te stellen aan deze verziekte urenprogramma's.
 
Ik heb 20K betaald voor een TQ, uren gesprokkeld bij een Loco en ben daardoor bij een Legacy terecht gekomen. Liever ''onethisch'' betalen, dan dat ik nu nog bij de Praxis zou werken met mijn F/ATPL omdat ik een statement wil maken door niet te betalen voor die eerste baan...

Allemaal leuk en aardig, maar als je een offer moet maken door hogerop te komen en je kop boven het maaiveld te steken, dan doe ik dat. Zakenmensen maken ook deals door gecalculeerde risico's te nemen, mogelijkheden te zien en deze te benutten. Denk je dat een Venture capitalist ergens niet in zal investeren omdat het onethisch is tegenover zijn collega's?
 
Dure opleidingen en betalen voor je TQ was al erg genoeg, maar door dit soort urenprogramma's gaan mensen hun baan verliezen en worden bestaande T&C's drastisch ondermijnd. Volgens mij hebben dat een aantal airworkers hier al aan de levende lijve ondervonden..

Tenzij ik iets mis gaat het hier over een programma waarbij je betaalt om op een lege stoel te gaan zitten. Wie verliest daardoor zijn baan?
 
@Tampie:
Er zijn idd keuzes die je maakt gedurende je carriere. Heb ook lange tijd gewacht met de reactie hierboven, maar ik kon het betweterige, schijnheilige en hypocriete gezeik van Purno niet meer aanzien.
'dat doe je je collegae niet aan' als je zelf ervoor zorgt dat een van de betere bedrijven in Europa de aanname-eisen aanscherpt of uberhaupt het risico niet meer neemt.
Noem je dàt geen marktverzieking dan?!
Als je dat doet, ga niet iemand die een tq voor zichzelf bij elkaar schraapt afzagen en op een behoorlijk aggressieve manier afzeiken.

Onassis, ik mis even de link waarom Purno debet zou zijn aan verscherpte aanname-eisen van een van de betere bedrijven... Binnen de spelregels tussen werknemer en werkgever is hij overgestapt naar een andere airline en heeft hij zijn carrière bij een andere airline voortgezet. It's all in the game!

Moet hij zich dan ineens onthouden van commentaar? Ongeacht school, ervaring, leeftijd enz. enz. zouden we het toch allemaal eens moeten zijn dat je betaald dient te worden voor arbeid. En dat er soms voorbeelden worden bijgehaald van ondernemers die ook moeten 'investeren', ONZIN, een piloot zit in loondienst en zijn bankrekening moet gewoon bijgevuld worden ipv te worden leeggetrokken...
 
Heren, waar hebben we het plotseling over? De helft van dit bulletin board (IAC, EAA noem maar op) is z'n carriere begonnen met een pay to fly urenprogramma. Elf jaar geleden woedde deze discussie al op wat toen heette het Piloten Bulletin Board: Over het feit dat mensen tweehonderdduizend guldens uitgaven terwijl het voor een kleine vijftigduizend ook kon en wat nou precies het nut was van het kopen van SIC uren. Deze discussie is zo vorige eeuw!
 
Onassis, ik mis even de link waarom Purno debet zou zijn aan verscherpte aanname-eisen van een van de betere bedrijven... Binnen de spelregels tussen werknemer en werkgever is hij overgestapt naar een andere airline en heeft hij zijn carrière bij een andere airline voortgezet. It's all in the game!

Precies dezelfde 'spelregel' die een piloot 'breekt' door te betalen voor SIC uren I guess, of door een premium te betalen voor zijn opleiding. Dat is toch logisch? Zoals je zegt, it's all in the game. Ik wou dat het anders was, maar we doen er helaas allemaal aan mee, zeker hier in Nederland waar de banen schaars zijn.
 
Onetisch wordt het pas echt in mijn ogen als er aan de ene kant mensen worden ontslagen terwijl er aan de andere kant nieuwe vliegers worden "aangenomen" (betaald 500uur mogen vliegen) Lees Thomsonfly /Jetairfly.
 
Ik wou dat het anders was, maar we doen er helaas allemaal aan mee, zeker hier in Nederland waar de banen schaars zijn.

En daarom hebben we hier gelukkig een vakbond die dit soort praktijken voorkomt. Hulde overigens aan Transavia waar je gelukkig nog steeds zonder te betalen aan een TQ kan beginnen. Om te solliciteren heb je niet eens die SIC uren nodig...

Het verbaast me trouwens dat banken dit maar blijven sponsoren..
 
Back
Top