PPL halen in UK

ufx

New member
Ik zit er al een tijdje aan te denken om m'n PPL te halen. Ik heb er een aantal zweefvlieguren op zitten maar zweefvliegen kost relatief veel tijd en heeft z'n beperkingen.

Nu kom ik zelf regelmatig in Engeland, vooral in Blackpool. Een leuke stad en nu zag ik dat daar ook een mogelijkheid bestaat om je PPL te halen:

http://www.flybpl.com

Het lijkt me zelf erg leuk om de PPL te halen in Engeland in een korte tijd. De vraag is echter welke gevolgen dit heeft als ik na het behalen van m'n PPL in Engeland in Nederland wil vliegen. Ik heb wat gezocht hier op 't forum maar kom er niet helemaal uit :wegkwijt:
 
:nicethread:Leuk en doen, nu helemaal met de pond euro verhouding!

ik heb ruim 3 jaar in Lancashire gewoont, en het is een goed vlieggebied, misschien het weer een beetje minder, maar that's character building hey?!
Het luchtruim daar is perfect, veel open space en ikzelf vindt VFRen in de UK echt heel leuk en misschien wel leuker dan in Holland (maar dit is een eigen mening).

niet ver down de road is ravenair.co.uk (Liverpool en Manchester Barton)
maar op Blackpool zitten er nog meer zoals fablackpool.com en even wat googlen dan kom je snel al achter meer.

succes,
 
Thanks voor de antwoorden! Duidelijk, dus gewoon halen in UK zorgt niet voor problemen. Is de theorie te doen in een korte tijd? Of is theorie in volledig Engels een stukje pittiger?
 
Megaschop: inmiddels ben ik terug van 3 weken UK en heb daar m'n PPL gehaald door in 2 weken en 3 dagen 45 uur te vliegen. Tussendoor de benodigde theorie-examens gehaald en het RT-praktijkexamen.

Het was een geweldige ervaring, hard werken, maar wel ideaal om in korte tijd je PPL te halen. Nu even uitrusten en wachten totdat de CAA m'n PPL opgestuurd heeft. Dan eens wat ervaring op gaan doen hier in Nederland :)
 
Well done! Waar heb je gevlogen? Nog mooie verhalen?

Uiteindelijk toch bij http://www.flybpl.com/ gebleven. Erg goed bevallen. Blackpool Airport was drukker dan ik verwacht had (toch wat charterspul van Jet2 en veel vliegscholen) maar da's goed voor de ervaring.

Verhalen, tja, genoeg uiteraard. De eerste keer solo is spannend en daardoor een fantastische ervaring. Ik heb overigens ook genoeg verhalen gehoord van m'n instructeur van 67 jaar. Met ruim 6000 vlieguren had hij altijd wel weer een nieuw verhaaltje te vertellen :haha:

De grootste moeite had ik overigens met de combinatie van vliegen en dat hele radio-gebeuren ;) Op het einde ging het al een heel stuk beter maar tijdens m'n praktijk-examen moest ik praten met Leeming radar. Daar zat iemand die voor mij compleet onverstaanbaar was :1855: 'Say again, slow, student pilot' waren de magische woorden voor mij :rt:

Ik ben benieuwd hoe dat hier in Nederland gaat uitpakken :)
 
De grootste moeite had ik overigens met de combinatie van vliegen en dat hele radio-gebeuren ;) Op het einde ging het al een heel stuk beter maar tijdens m'n praktijk-examen moest ik praten met Leeming radar. Daar zat iemand die voor mij compleet onverstaanbaar was :1855: 'Say again, slow, student pilot' waren de magische woorden voor mij :rt:

Ik ben benieuwd hoe dat hier in Nederland gaat uitpakken :)

Gelukkig willen ze in NL niet dat je met ze praat. :rt:
 
OT:

Hé Chaseplane, zat jij niet in Diest?

Klopt, ben ik ook een paar uurtjes geweest. Maar ik was weer op tijd naar huis terug. Meerdere forumleden daar tegengekomen: TD, Nazgul e.a. En de PH-KAX was er ook, dus ik heb zo'n vermoeden . . .

/OT
 
Klopt, ben ik ook een paar uurtjes geweest. Maar ik was weer op tijd naar huis terug. Meerdere forumleden daar tegengekomen: TD, Nazgul e.a. En de PH-KAX was er ook, dus ik heb zo'n vermoeden

Klopt, KAX was met mij mee of was ik nu met de KAX mee.. in iedergeval aanwezig geweest te Diest.
 
Back
Top