Deel pakket voldoende ?

Twanneke

New member
Goedendag Airworkers..

Ik ben op een aantal opendagen geweest van verschillende vliegscholen. Nu hebben ze allemaal als eis dat je minimaal HAVO moet hebben met de vakken wiskunde, natuurkunde en engels. Ik ben nu bezig met alleen de vakken wiskunde, natuurkunde en engels op HAVO niveau.. Is dit nu wel voldoende? Ik heb mijn MBO diploma ondernemer manager niv. 4..
Hierbij bedoel ik of het voldoende is wanneer ik klaar ben met de opleiding en ga solliciteren bij een maatschappij.

Groet.
 
Hi,

Ik ben bijna klaar met mijn vliegopleiding aan een van de grotere scholen.
Ik heb GEEN HAVO. Mijn wijsheid qua wis- en natuurkunde heb ik zelf moeten oppikken
tijdens de selectie.

Vooralsnog is deze ruim voldoende.
't Ligt dus aan de school die je kiest.

Groet,
 
Hi,

Ik ben bijna klaar met mijn vliegopleiding aan een van de grotere scholen.
Ik heb GEEN HAVO. Mijn wijsheid qua wis- en natuurkunde heb ik zelf moeten oppikken
tijdens de selectie.

Vooralsnog is deze ruim voldoende.
't Ligt dus aan de school die je kiest.

Groet,

Welke school als ik mag vragen? Sowieso in Lelystad zo te zien.

Mvg, DCP
 
Goedendag Airworkers..

Hierbij bedoel ik of het voldoende is wanneer ik klaar ben met de opleiding en ga solliciteren bij een maatschappij.

Groet.

Bel de maatschapijen zelf op en stel hun deze vraag. Zij moeten je namelijk een baan gaan leveren, niet een vliegschool. Wat BerrySpeijers zegt is dus niet relevant.

Je hebt namelijk niets aan je vliegbrevet als je vooropleiding niet aan het nivo voldoet om aangenomen te worden.

Een heel HAVO diploma zou ik persoonlijk echt minimaal vinden omdat je daardoor al niet bij alle gerenommeerde bedrijven mag solliciteren. Met een VWO diploma houdt je alle opties open. En ga er rustig vanuit dat je alle opties open wil hebben als je klaar bent in een overvolle vliegmarkt met €150.000,- schuld.
 
Hoi Twanneke,

Ik zou als ik jou was sowieso de volledige havo doen. Er zijn namelijk bijna geen maatschappijen die je zonder aannemen. Zoals barberpole al aangeeft moeten die jou toch de baan geven en in een overvolle markt kan je maar beter zorgen dat je iets op je cv hebt staan waar je wat aan hebt. Als je zeker wilt zijn dat je op je vooropleiding overal wordt aangenomen moet je er voor zorgen dat je een vwo diploma of een afgeronde Hbo diploma hebt.

Succes met studeren!

Gr
 
Tja, ik was al begonnen met wiskunde, natuurkunde en engels op HAVO niveau en in Mei zijn de examens al. Eigenlijk ben ik niet van plan om nog eens een jaar te doen voor de andere vakken.. Misschien dat ik ga proberen om de andere vakken tijdens de opleiding erbij te doen, geloof dat je in totaal 6 of 7 vakken moet doen ?
Ik heb al wel een MBO niveau 4 diploma. Nu weet ik niet of buitenlandse maatschapijen dit wel voldoende vinden.

Ik ga het nog is even uitzoeken hoe het zit met de maatschapijen wat ze precies vragen van je. Het probleem om bij een vliegschool aangenomen te worden zal het niet zijn. Alleen het vinden van een baan..

Gr. Twan
 
Twan, probeer nou gewoon die volledige HAVO te halen. De vakken erbij doen tijdens de opleiding kun je echt vergeten. Daarna zal het er ook niet meer van komen.

"Ik ga het nog is even uitzoeken hoe het zit met de maatschapijen wat ze precies vragen van je."

Ik denk dat je daar je prioriteiten moet leggen.

Wat is je backup plan. Wat ga je doen als je niet meteen een baan vindt? Wat als het, zoals in mijn geval, ongeveer 4 jaar duurt?
 
Twan,

Je kunt volgens mij het beste een E&M Profiel bij elkaar proberen te krijgen. Waarschijnlijk kost dit profiel je de minste moeite. Dit doe ik op het moment en het bevalt mij prima.

Je zegt dat je nu bezig bent met Wiskunde en Engels.
De vakken die je dan nog moet halen voor een compeet pakket E&M zijn Nederlands, Maatschappijleer, Economie, Geschiedenis en nog een vak naar keuze (bijv. een 2de vreemde taal).

Je kunt natuurlijk ook een ander profiel kiezen, maar dan krijg je of scheikunde of biologie erbij en dat moet je maar net liggen.

Als je wilt kan ik je een overzichtje versturen van de verschillende havo profielen waaruit je kunt kiezen en welke vakken daarbij horen.
Edit: Ik heb een overzichtje geplaatst in de Kennisbank:http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?p=216066#post216066

grt Sander
 
Last edited:
Tja, ik was al begonnen met wiskunde, natuurkunde en engels op HAVO niveau en in Mei zijn de examens al. Eigenlijk ben ik niet van plan om nog eens een jaar te doen voor de andere vakken.. Misschien dat ik ga proberen om de andere vakken tijdens de opleiding erbij te doen, geloof dat je in totaal 6 of 7 vakken moet doen ?
Ik heb al wel een MBO niveau 4 diploma. Nu weet ik niet of buitenlandse maatschapijen dit wel voldoende vinden.

Ik ga het nog is even uitzoeken hoe het zit met de maatschapijen wat ze precies vragen van je. Het probleem om bij een vliegschool aangenomen te worden zal het niet zijn. Alleen het vinden van een baan..

Gr. Twan

Je kan voor andere vakken zelfstudie eventueel doen en staatsexamen doen voor die vakken a 80 euro per vak.
 
Tja, ik was al begonnen met wiskunde, natuurkunde en engels op HAVO niveau en in Mei zijn de examens al. Eigenlijk ben ik niet van plan om nog eens een jaar te doen voor de andere vakken.. Misschien dat ik ga proberen om de andere vakken tijdens de opleiding erbij te doen, geloof dat je in totaal 6 of 7 vakken moet doen ?
Ik heb al wel een MBO niveau 4 diploma. Nu weet ik niet of buitenlandse maatschapijen dit wel voldoende vinden.

Ik ga het nog is even uitzoeken hoe het zit met de maatschapijen wat ze precies vragen van je. Het probleem om bij een vliegschool aangenomen te worden zal het niet zijn. Alleen het vinden van een baan..

Gr. Twan

Volgens mij voldoet wat je nu doet niet helemaal. Je kan sowieso niet terecht bij de KLS, want die neemt niemand van HAVO aan met deelcertificaten tenzij je AP&M gaat doen. Of denk ik nu verkeerd?
Hoe het precies zit bij de andere vliegscholen weet ik eerlijk gezegd niet..

DCP
 
Twan,

Je kunt volgens mij het beste een E&M Profiel bij elkaar proberen te krijgen. Waarschijnlijk kost dit profiel je de minste moeite. Dit doe ik op het moment en het bevalt mij prima.

Je zegt dat je nu bezig bent met Wiskunde en Engels.
De vakken die je dan nog moet halen voor een compeet pakket E&M zijn Nederlands, Maatschappijleer, Economie, Geschiedenis en nog een vak naar keuze (bijv. een 2de vreemde taal).

Je kunt natuurlijk ook een ander profiel kiezen, maar dan krijg je of scheikunde of biologie erbij en dat moet je maar net liggen.

Als je wilt kan ik je een overzichtje versturen van de verschillende havo profielen waaruit je kunt kiezen en welke vakken daarbij horen.

grt Sander
Waarom is het het beste om met een E&M profiel je havo te halen?
Ja, je heb je havo diploma, maar nee maatschappijleer komt echt niet terug in de opleiding.. Lijkt mij dat, als je toch nog je havo moet halen, dat je dan het beste kan investeren in een profiel waar de vliegopleiding (meer) op aansluit.

Maar, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden;)
 
Ik zei het beste maar ik bedoelde eigenlijk het eenvoudigste. Dit omdat Twanneke zelf aangaf dat hij de resterende vakken misschien tijdens zijn opleiding wilde gaan doen(wat mij overigens ook onmogelijk lijkt). In mijn ogen is E&M dan het profiel wat je er het gemakkelijkst bij doet.

Maatschappijleer zit in alle profielen en is een verplicht vak voor havo. Het zit dus in het vaste deel.(dat het niet terugkomt in een vliegopleiding is een ander verhaal)

Wat is volgens jou het profiel waar een vliegopleiding het beste op aansluit en waarom? Naar mijn weten zijn Natuurkunde en Wiskunde het belangrijkste(en engels natuurlijk, maar ook dit is een vak uit het vaste gedeelte).

gr
 
Back
Top