Films en boeken

iWannabe

New member
Hoi iedereen

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar goede films en boeken over militair vlieger maar het schiet nog niet echt op. Ik heb nu een redelijk oud boek van mijn opa en heb de films top gun, fighter pilot en speed and angels gezien. De eerste twee vond ik niet geweldig maar speed and angels raad ik zeker aan.

Mijn vraag; weten jullie nog andere goede films of een interesant boek over militair vliegen. Het zou helemaal mooi zijn als het over de nederlandse luchtmacht ging. Iemand tips?

Groetjes Ik
 
75 jaar luchtmacht: is een goed boek. Zeer veel informatie en gewoon leuke feitjes e.d. Leer je de historie van het bedrijf ook beetje kennen.
 
Klu 75 vlucht door de tijd is idd een mooi boek. Als het qua films puur en alleen om het vliegen gaat zou je eens moeten zoeken naar Chevaliers du Ciel. Bevat mooi mirage shots.
 
Ook nog een boek over de belgische luchtmacht genaamd "De luchtmacht" (big shocker), dat wel aardig is om een keer te lezen.
 
Ik kan jou en iedereen hier op dit forum Ed Macy's "Apache" en de opvolger "Hellfire" aanraden! Gaat over een apache piloot (Ed Macy) over zijn tijd bij het Britse leger en zijn uitzending in Afghanistan.

Het zijn echt geweldige boeken, zeker aanraders. Heb ze hier thuis staan, maar je kan ze zo bij Bol.com bestellen.

Hij is trouwens wel in het engels;)
 
Ik kan jou en iedereen hier op dit forum Ed Macy's "Apache" en de opvolger "Hellfire" aanraden! Gaat over een apache piloot (Ed Macy) over zijn tijd bij het Britse leger en zijn uitzending in Afghanistan.

Het zijn echt geweldige boeken, zeker aanraders. Heb ze hier thuis staan, maar je kan ze zo bij Bol.com bestellen.

Hij is trouwens wel in het engels;)

Bedankt voor de tips! ik ga ze zeker uit proberen. Heb vandaag toevallig nog wat oude studie en logboeken van mijn opa terug gevonden uit 1950. Het is echt super mooi om al die oude dingen terug te lezen.

Vraagje aan zero Mass, is het een soort verhaal of is het meer een informatief boek?

groetjes iWannabe

Edit: Ik las net de beschrijving op bol.com en daar leek het een erg goed boek maar wel een beetje over the top en overdreven. Klopt dat of geeft het echt een goed beeld over het leven en vliegen daar.
 
Voor de literaire tijgers onder ons;

The First and the Last (Die Ersten und die Letzten) - Adolf Galland
Johnson, J.E. Full Circle: The Story of Air Fighting - Johnnie Johnson
The Air Campaign - John Warden
For your Freedom and Ours - Olson & Cloud
Fighting Firsts - Jon Gutman

En natuurlijk de gezonde hoeveelheid erotische literatuur -http://www.playboy.nl!

Ongenuanceerd en banaal!
 
Edit: Ik las net de beschrijving op bol.com en daar leek het een erg goed boek maar wel een beetje over the top en overdreven. Klopt dat of geeft het echt een goed beeld over het leven en vliegen daar.[/QUOTE]

Het is een verhaal, maar daarbij ook zeker heel erg informatief.
Het is zeker niet over de top, het wordt echter wel heel goed verhalend verteld, zodat je je goed in kan leven.

Hellfire is zijn tweede boek, maar die gaat meer over opleidingstijd, ook zeer informatief en leuk om te lezen.
Apache daarin tegen 'gaat' sneller naar Afghanistan.

Sorry voor de beetje warrige uitleg, is nogal laat:boring:

Zero

P.S.: Voor onze liefhebbers: Jetstream is ook zeker een aanrader! Jetstream is een docu over Aspirant vliegers van de Canadese Luchtmacht voor de F-18 Hornet
 
Stranger to the ground is inderdaad een top boek, zeker een aanrader! Ik zal mijn boekenkast even doorlopen en wat titels plaatsen.. to be continued.
 
nogmaals bedankt iedereen. Ga denk ik beginnen met 75 jaar Klu en ed macy en dan kijk ik verder maar ik kan voorlopig vooruit!:nicethread:
 
Back
Top