JBI Natuurkunde

Om even op je vraag terug te komen; ik doe nu een staatsexamen HAVO 1 - oude stroming. Moet 1 mei een profielwerkstuk inleveren, heb dan in mei examen en in Juli ook nog een mondeling. Mondeling en schriftelijk examen tellen beide 50%. Krijg daarnaast nu privéles op mijn ex-middelbare school, 1x per week. Dit bevalt me veel beter en omdat het CITO is, is het veel beter voor te bereiden. Het is echter wel veel zelfstandigheid tonen, maar een motivatie voor mij is nu wel dat dit de bezemklas is (dus dit is het laatste jaar dat je ''oude stroming'' HAVO/VWO examens kan maken, volgend jaar is het allemaal vernieuwde 2e fase. En mijn privéles kost ook geld, en omdat het 1-on-1 les is...is het nogal stupide als je je werk niet gemaakt hebt omdat je dan je geld/tijd zit te verdoen. Daarnaast doe ik Wiskunde VWO op een ROC school. Als ik dat haal heb ik in ieder geval mijn VWO diploma in de pocket, mocht de pilotenopleiding dan alsnog niks worden...heb ik in ieder geval een VWO diploma waarmee ik verder kan. Begin, als alles lukt, in November 2010 bij de NLS. (misschien dat ik het verzet naar Januari om een wat langere vakantie te hebben, batterijen wat op te laden, laatste beetje vrijheid voordat ik 2 jaar nonstop 100% aan de bak moet)
Groeten!

Thanx voor je reply,

Was even benieuwd of je nog steeds bij de NLS ging beginnen. Dacht dat het misschien van de baan zou zijn omdat je bijv. door de selectie heen zou zijn op voorwaarde dat je binnen bepaalde tijd je Natuurkunde zou halen o.i.d. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn (gelukkig).

Ik doe zelf havo bij een ROC en heb het geluk dat de moeilijkste vakken erg goed worden uitgelegd tijdens de lessen. Dat scheelt al de helft. Heb vanmiddag mn laatste schoolexamen gemaakt. Vanaf nu examentraing en dan inderdaad half mei het centraal examen.

Succes dan de komende maanden met de laatste loodjes! Maar dat komt wel goed denk met 1 op 1 les.

gr
 
Ik heb helaas de cursus niet kunnen doen.

Na een week begonnen te zijn, ben ik in bepaalde privé omstandigheden beland, waardoor ik zorg moest dragen voor andere dingen en niet deel kon nemen aan de cursus.

Ik heb het JBI gevraagd of ik volgend jaar aan de zomercursus deel kon nemen (gezien ik komend jaar gewoon met een voltijd studie zit), maar dit hebben ze niet gehonoreerd, erg betreurenswaardig.

Ik heb alle boeken/werkboeken voor de cursus, slechts een week gebruikt, dus indien iemand ze tegen een goedkopere prijs wil hebben, stuur dan een PM.

Groet,
FP7
 
Ligt het nu aan mij of is "2 jaar natuurkunde en wiskunde" wel erg algemeen?

Toen ik mijn diploma ontving (Oud VWO) was er ook nog een onderscheid tussen Wis A1 of A1,2 / B1 of B1,2 en Natuurkunde 1 of 1,2.

Lijkt me wel zo handig om te weten, gezien Wis B2 betrekking had op bewijslast en Wis B1 op logaritmes, differentiëren, integreren en dergelijken.

Zelfde bij Natuurkunde, Na 1,2 ging er veel dieper op in dan Na 1.

Tevens vind ik het raar dat iemand hieronder vertelde geen stof te hebben gehad betreffende geluidsintensiviteit etc.. dit was volgens mij een onderdeel op mijn CSE (Zomer 2009)

Beetje late reactie misschien, ik was op vakantie :D
 
Ligt het nu aan mij of is "2 jaar natuurkunde en wiskunde" wel erg algemeen?

Toen ik mijn diploma ontving (Oud VWO) was er ook nog een onderscheid tussen Wis A1 of A1,2 / B1 of B1,2 en Natuurkunde 1 of 1,2.

Dat is nu dus niet meer zo. Je hebt gewoon natuurkunde/wiskunde of niet, er is geen 1 en 2 meer.
 
Maak je niet druk, in die 2 jaar tijd dat ik natuurkunde heb gedaan, zal ik vast en zeker er minder dan 9 weken effectief aan hebben gestudeerd en toch met een mooie cijfer eraan afgerond.
 
Dat klopt, Wis A,B,C of D heb je nog steeds maar dit was 'vroeger' ook al zo.

dat moet dan in de afgelopen 3 jaar gekomen zijn denk ik. Alle jaren na mij (of vanaf 2 jaar na mij, weet ik niet zeker) hadden A,B,C of D. Wij hadden alleen A & B.
 
Geloof dat de nieuwe tweede fase op HAVO ook met D kan worden gedaan.
Wiskunde C is altijd nog een combinatie van A en B op het VWO.
 
Wiskunde C is altijd nog een combinatie van A en B op het VWO.

Klopt niet, wiskunde C op het VWO is hetzelfde als Wiskunde A op het VWO met een aantal 'moeilijke' onderwerpen (zoals differentiëren etc.) weggelaten. Het is dus eigenlijk een makkelijkere vorm van wiskunde A.
 
Back
Top