Tweede opleiding

gliderpilot

New member
Inmiddels vlieg ik al een aantal jaartjes en heb ik mijn opleidingskosten & een typerating middels een persoonsgebondenaftrek kunnen verrekenen met de belastingdienst. Nu wil ik graag nóg een opleiding gaan volgen. Een vrij kostbare opleiding. Maar alle kosten zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting omdat deze opleidt tot een beroep. Met andere woorden: ik zal 2 beroepen gaan uitoefenen.

Mijn vraag is nu wat de belastingdienst er van vindt dat ik dit trucje nog eens uithaal. Ik kan bij hun informatie niks vinden over een limiet op het aantal opleidingen dat je mag volgen. linkje

any thoughts?
 
nope, hoopte op een gemakkelijk antwoord zonder tig telefonische keuze menutjes en van kastje naar de muur situaties. (a)

Bellen kan altijd nog!
 
Zover ik weet mag aftrek van een 2e opleiding wel, zolang het doel van de opleiding inkomstenverhoging is. Ik kan me voorstellen dat de belastingdienst hier minder snel mee akkoord gaat in het geval van een baan als verkeersvlieger. Je zou ze moeten bellen hierover, maar volgens mij is het wel mogelijk hier vooraf uitsluitsel over te krijgen van de belastingdienst, of dit in jouw geval van toepassing is...
 
@ flyinggirl: bedankt voor de genuanceerde info:) zal er eens achteraan gaan!

@ RTO: tja jij boft dat je niet meer in HUY of NWI komt;)
 
Back
Top