Simmen

Boeing747

New member
Als wannabe kan je bij het bedrijf Flyanairliner.com met maximaal drie personen een uurtje simmen voor € 549.- Keuze uit Airbus, Boeing of Dornier. Ook de route en de vliegomstandigheden kan je helemaal zelf bepalen, waarbij maar liefst 24.000 vliegvelden kunnen worden aangedaan. Voordat je in de simulator stapt is er een briefing met een instructeur, veelal een gepensioneerd vlieger. Deze gaat mee aan boord voor het echte werk.

In een artikel waarvan je handen beginnen te jeuken doet Frans van den Berg in het Noordhollands Dagblad verslag van zijn ervaring in de flightsimulator van een 737. Hij vloog met Arie Verdoes, een voormalig KLM-piloot. Die maakte er wel een heel spektakel van door koers te zetten op de A4 bij Hoofddorp, onder het brugrestaurant heen te vliegen, vervolgens snel op te trekken en alsnog op de Kaagbaan te landen. Ach ja, in een sim kan je van alles presteren zonder dat je staart of vleugels eraf komen te liggen.

Zie ook: http://www.flyanairliner.com/pages/english/home.php

Al airworkers van de onderste laag van Diana's piramide die uit eigen ervaring kunnen spreken???
 
Beetje duur? Voor dat geld kan je ook leuk op vakantie. Overigens is het niet "Uniek in Noord-Europa" zoals er op hun site staat. Hier kan dat ook (voor minder geld ook nog). En er zijn misschien nog wel meer bedrijven die dat doen.
 
En om nog een stapje goedkoper (en niet minder leuk te gaan) kan je ook nog simmen (binnenkort) op verenigingsniveau bij de KLM Aeroclub. Hier de foto's van de eerste Simtech dag waarbij er gesleuteld werd aan de A320 en 737NG sims:
http://www.klmaeroclub.com/nieuws/28/eerste-simtech-day-gehouden-op-16-januari-jl
Eind vorig jaar was de verhuizing van de 737NG sim naar de club:
http://www.klmaeroclub.com/nieuws/13/737-800-simulator-naar-lelystad

Tarieven: http://www.klmaeroclub.com/klm-aeroclub/lidmaatschap

707224446_C4WmK-M.jpg
 
offtopic: Nosig, sinds wanneer heeft de aeroclub een vernieuwde website? Ziet er fris en duidelijk uit! Compliment! Ik vond de oude niet echt om over naar huis te schrijven.. Kun je een nieuwe ook niet even regelen voor rotorandwings.nl? :)
 
Dat is nog eens bruikbare info, incl. het perspectief biedende off topic uitstapje van Dreamflyer ;)

Het prijskaartje van Flyanairliner.com is inderdaad niet mis in vergelijking met de door jullie genoemde opties. Hopelijk leest Frans van den Berg dit ook!

Ik ben overigens wel benieuwd naar het soort vakantie dat jij viert, Fish, en hoe lang dat het feestje duurt. :cool:
 
Ik ben overigens wel benieuwd naar het soort vakantie dat jij viert, Fish, en hoe lang dat het feestje duurt. :cool:

Voor dat geld kun je best een hoop plezier hebben hoor.
Ik ben geen Fish maar ben vorig jaar voor 550 euro op vakantie geweest naar de Algarve met TUI. Prachtig hotel op een steenworpafstand van het strand. Het feestje duurde maar liefst 8 dagen. Hier zou ik liever mijn geld aan besteden dan een uurtje simmen.

Desalniettemin lijkt het me wel supergaaf om ff onder het wegrestaurant door te knallen met een Boeing of Airbus. Zou de schiphol-tunnel ook lukken?(o nee, dan haal je de kaagbaan niet meer natuurlijk:airforce:)
 
Ik ben overigens wel benieuwd naar het soort vakantie dat jij viert, Fish, en hoe lang dat het feestje duurt. :cool:

Pff, dat hangt van zoveel af- maar een leuke vakantie hoeft echt niet altijd duur te zijn :) Laatste vakantie die ik heb gedaan was een week Malta, en dat was 600 euro p.p.
 
Goede vriend van mij had het maandag nog hier gedaan. Kreeg hij voor z'n verjaardag. Hele week jaloers geweest op hem :niet_bli:


Maar gaan we het over vakantie's hebben?!!

KRAKÓW!!!
Ik win :yeehaa:
 
Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat dit ook erug mooi gaat worden voor een goeie prijs. Eind deze maand moet de boel gaan draaien.
 
Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat dit ook erug mooi gaat worden voor een goeie prijs. Eind deze maand moet de boel gaan draaien.

Ja ze zijn hier goed mee bezig. Er staat straks ook een volledige mock up waar in geoefend kan worden.
En dat tegen een veel betere prijs dan genoemd in het eerste bericht.
 
offtopic: Nosig, sinds wanneer heeft de aeroclub een vernieuwde website? Ziet er fris en duidelijk uit! Compliment! Ik vond de oude niet echt om over naar huis te schrijven.. Kun je een nieuwe ook niet even regelen voor rotorandwings.nl? :)

offtopic: De oude had ik samen met een vriend gemaakt, bedankt ;). Maar inderdaad, daar waren wij ook wel uit, die begon veels te onoverzichtelijk te worden op een gegeven moment. Onze skills gingen ook niet ver genoeg om er echt wat van te maken. Klaas Runia, die we kennen van Avianoord, heeft vorig jaar voor ons de nieuwe website gemaakt, samen met een volledig door hem gemaakt content management systeem waardoor we vanuit elke browser de site kunnen aanpassen zelf. Zo had hij eerder ook al de site van cirrusflyers gemaakt ( www.cirrusflyers.com ) en die van avianoord zelf ( www.avianoord.nl ).

Dus ja, ik denk dat hij ook wel een nieuwe kan regelen voor rotorandwings (ziet er inderdaad ook wel erg retro uit nu), zie www.sennik.nl / info@sennik.nl / 050-2019606 .
 
Goede vriend van mij had het maandag nog hier gedaan. Kreeg hij voor z'n verjaardag. Hele week jaloers geweest op hem :niet_bli:

Ik ben dus al jáááren jaloers op al die gelukkingen die hun ATPL op zak hebben en in hun Boeing, Airbus, Fokker of Embrio het wijde luchtruim kiezen. Uiteraard zonder dat hen te misgunnen. :)

Oei, dit is toch wel komisch... Er zijn dus mensen die WEL €500,- neerleggen voor een uurtje vliegen in een Boeing of Airbus-simulator, maar vervolgens betaald willen worden om een half dagje te komen vliegen in een Citation-simulator aan de uni. Zullen wel niet dezelfde zijn lijkt me.... ;)

Spijker op de kop, chill! :D

Vliegen is natuurlijk altijd leuk maar toch.. als ik dit filmpje bekijk
http://www.youtube.com/watch?v=zMidifdJZbA&NR=1
of dit....
http://www.youtube.com/watch?v=LTVXrvIR7X4&feature=related
dan tast ik met veel genoegen toch liever een keer een stukje dieper in de geldbuidel om voor één keer iets te beleven van dat wat voor mij altijd een droom is gebleven. :yeehaa:

@ San'85 en @ Fish
In de Algarve en op Malta kan je natuurlijk heel veel plezier hebben. … Op dit moment heb ik vakantiebestemmingen op mijn lijstje staan die verder weg liggen (zoals Mexico, Guatemala, Indonesië, India, Noord Thailand) en waar helaas een heel ander prijskaartje aan hangt.

Maar het hoogst op mijn verlanglijstje staat op dit moment van leven een 'jetsimavontuur' genoteerd.
 
Offtopic: Nosig, ik zal ze weer eens proberen lekker te maken, ik geloof zeker in goede marketing ook via internet, maar ja, wie ben ik.. ;)

Ai, als ik je dan maar niet tegenkom op EHLE, straks krijg ik klappen.. Maar dat mag niet, want we moeten weer ontopic, dus zand erover.. :p
 
Last edited:
Na lang wachten is het dan eindelijk zover. Simsensation Krijgt de Boeing 737-800 sim geleverd.
Op zaterdag 12 juni is het open dag en mag iedereen die geïnteresseerd is komen kijken.

Tot dan!
 
Om mijn IFR vaardigheden op peil te houden, heb ik vandaag een aantal aanbieders van fixed based simulator naast elkaar gezet. Het volledig krijgen van locatie, mogelijkheden en prijzen in binnen en buitenland blijkt toch nog meer werk dan dat ik vanmiddag dacht.

Weet iemand of er een website/database bestaat waar deze informatie verzameld is? Zo niet dan zit ik er over te denken om zelf een website op te zetten waar gebruikers zelf deze informatie kunnen verrijken.
 
Is het niet handiger om een eens met Diana te overleggen of je een dergelijk overzicht hier (enigzins interactief) toe kan voegen? Ik kan me voorstellen dat er hier zat mensen rondlopen die daar in geïnteresseerd zijn.
De opzet moet je wel even goed doordenken, want anders staat het binnen de kortste keren vol met gegevens met betrekking tot sims waar FSX vliegers zich graag mee willen vermaken en ik neem aan dat je doelgroep de sims voor het "echte" werk zijn.

(Begrijp me niet verkeerd overigens, ik gun iedereen zijn plezier en wil zeker niet zeggen dat FSX vliegers minderwaardig zijn, maar het is in mijn ogen wel een geheel andere doelgroep dan de mensen die hun vliegvaardigheden op peil willen houden.)
 
Had voor een vriendin van me die 737 van Simsensation op Lelystad gehuurd als een verassing, best leuk ding. Als je zelf 737 vliegt zie je direct dat het niet 100% klopt - de ND bijvoorbeeld is niet zoals hij hoort en het vlieg ook niet bepaald als een "echte" 737 (nu vind ik zelfs dat de meest dure full flight sims dat nog niet doen, maar goed).

Maar voor iemand die er nooit in gevlogen heeft is het een tof ding en die zal de details toch ook niet weten.
 
Ik heb er zelf ook in gevlogen
En ondanks dat ik geen echt vliegtuig vlieg, zie ik wel duidelijk de verschillen
Ik moet zeggen, bij een dure CAE simulator zag ik de verschillen niet.

Wel leuk cadeau dat je gaf haha
Vond ze het leuk? Ja zeker?
 
Back
Top