Herstart Fokker-productie stap dichterbij dankzij krediet

Tss... winglets... dat is zooo 2009. Voor de E190 wordt gekeken of ze er niet beter af kunnen. Scheelt weer gewicht en zo.
 
Ja hoor, er is weer eens een "deskundige" die het niet ziet zitten, man man, als ondernemers ergens geld in zien en bereid zijn te investeren dan mag dat best wel een beetje onder steund worden.

Maar goed, het zal wel van "zijn" budget afgaan, en ja, dan kan het niet wat zijn.
 
Als ik de reacties hier op het forum lees is die Heerkens niet de enige die er vraagtekens bij heeft of er nog markt is voor een opgepimpte F100.

Ik behoor tot de velen die ze graag nog heel lang ziet vliegen ;) maar dat betekent niets voor een succesvolle doorstart.

Aangezien het een van de vliegtuigtypes betreft die extra gevoelig blijken voor rook- en stankoverlast, zal Rekkof ook zijn stinkende best moeten doen om wat dat betreft met een adequate oplossing te komen, zie http://www.rnw.nl/nederlands/article/technisch-probleem-fokkers-kwelt-piloten
 
Ik denk wel dat dit probleem wordt opgelost met de nieuwe motoren, aangezien daar het probleem schijnt te liggen.
 
Wishful thinking...

Probleem in performance wordt opgelost met nieuwe motoren ja. Maar met die nieuwe motoren en fancy winglets (met dezelfde vleugel uit 1989) krijg je niet ineens 18 % minder uitstoot dan de E-190.

Probleem is dat Fokker een te grote achterstand heeft op Embraer, Canadair en Sukhoi om deze met een oud product in 5 jaar in te lopen...
 
Goed nieuws, de Nederlandse staatsteun voor Fokker NG is ook gelegaliseerd door de EU. Het gaat toch wel steeds serieuzer worden hoor.
 
Back
Top