Air China 981 at JFK

Ja kan je je voorstellen dat al die idioten een Class 6 English Proficiency hebben? Het zou loss-of-face zijn als ze een class 4 zouden krijgen zoals de rest van de wereld
 
Wellicht zou het geholpen hebben als die Amerikaan zich aan standaard ICAO RT had gehouden.....? :biertje:
 
@ fokkerkoning: klopt dat echt? Wat voor nut heeft zo'n language proficiency dan nog als al die lui met een r/t spraakgebrek een level 6 krijgen?
 
@ fokkerkoning: klopt dat echt? Wat voor nut heeft zo'n language proficiency dan nog als al die lui met een r/t spraakgebrek een level 6 krijgen?
Nee, je ziet het verkeerd. Als jij in je vliegtuig boven Frans gebied vliegt en jij kan hun niet verstaan over de R/T, dan ligt het probleem toch echt bij jou. Jouw proviciency is dan simpelweg te laag... Onderling kunnen ze elkaar namelijk prima verstaan, dus moet het aan jou liggen...
 
Tja... Ik kan de Fransen altijd vrij goed verstaan eigenlijk, 't is volgens mij niet hun Engels dat het probleem is.

Het probleem is meer dat ze het Engels gebruiken om zo ongelooooovelijk te zeuren op de R/T.
 
Ik: Is area 37D active?
Hij: Yes sir, ze are 84A is active..
Ik: Thank you but is are 37D active. (84A aan andere kant van het land dus had ik nodig)
Hij: Yes sir 33E is active...

Waargebeurd, getallen kloppen niet, ben geen olifant die dat onthoudt.
 
Wellicht zou het geholpen hebben als die Amerikaan zich aan standaard ICAO RT had gehouden.....? :biertje:


Wat de yanks ervan bakken is een ander verhaal, daarom raken ze altijd de weg kwijt!
2 weken geleden nog:
controller: "delta 123, cleared direct Victor Tango Bravo"
delta: "erm, can you spell that ma'am?!"
 
Hoe zij om de haverklap een direct weten te versieren vind ik altijd geweldig.

Maastricht: Delta 85 fly Diekirch - Olno - Costa
Delta 85: aarwhh roger we'll take her direct to Costa
Maastricht: Negative Delta 85 the routing is Diekirch - Olno - Costa
Delta 85: yeah we got that direct Costa
Maastricht: ..... :dozey:

3 minuten later

Maastricht: Delta 85 turn left 10 degrees.
 
Wat de yanks ervan bakken is een ander verhaal, daarom raken ze altijd de weg kwijt!
2 weken geleden nog:
controller: "delta 123, cleared direct Victor Tango Bravo"
delta: "erm, can you spell that ma'am?!"

Hence my question...als je 4 keer dezelfde vraag stelt en hij snapt het nog niet, dan ligt het toch echt aan jou! Dit filmpje is volgens mij ver voor de LPE's opgenomen. Heb überhaupt niet zo'n hele hoge pet op van Amerikanen over de freq. duurt alleen maar langer als je er een tussen hebt zitten, laat staan een inboundpiek met alleen Yank's.
 
Kom op jongens, die Chinees moet gewoon zijn Engels kennen!
Je zou maar in een noodsituatie terecht komen met zo iemand.
 
Kom op jongens, die Yank moet gewoon standaard ICAO rt kennen!
Je zult maar als Nederlander met je level 4 voor de eerste keer op JFK komen!
 
Sprak gisteren nog een Zuid Koreaanse FO, sprak barslecht engels maar hij kon wel GOES HIDDIIIINK over de ramp roepen :grijns:.
 
Even lekker zuigen nu; Lekker he dat concullega's bashen. Dit zal ons natuurlijk NOOIT gebeuren... :confused:

Don't judge the person, judge the system
 
Back
Top