Ik weet het, er zijn al een behoorlijk aantal threads met de vraag naar vliegschool iemand het best kan gaan, en heb ook redelijk wat doorgelezen maar wordt er niet veel wijzer van, dus sorry weer een.
Ik werk momenteel als programmeur bij een internet bureau. Mijn plan was om daar te blijven werken tot eind april (wanner mijn derde tijdelijke contract afloopt). En vervolgens bij Martinair Flight Academy een beroeps opleiding te beginnen. Maar wegens de economische crisis heeft MFA geen garantie fonds meer. Aangezien ik geen rijke ouders heb, is dat wel nodig voor mij. De ING bank heeft geroepen "geen uitstroom van leerlingen dan ook geen instroom". Nu is MFA wel bezig met ABN Amro, en dat zal in augustus klaar moeten zijn. Maar niks is 100% zeker natuurlijk. En april - augustus kan ik met en beetje geluk wel opvullen met uitzend baantjes, maar dat is ook niet alles.
Afgelopen zaterdag ben ik naar AIS Flight Academy geweest. Het ziet er uit als een goed alternatieve, goede sfeer, mooie vloot etc. En daar zal ik ook wat sneller kunnen beginnen. Het enigen wat mij daar tegen staat is, doordat het nog een jong bedrijf zijn er niet nog niet zo veel ex-studenten te vinden bij (grote) Airlines, wat het volgens mij mogelijker maakt om een baan te vinden. AIS Airlines biedt wel wat extra hoop daar voor, met name multi-crew, turboprop vlieguren.
Ik vind het een hele lastige beslissing. Wat denken jullie?
Ik voel de vraag "waarom niet vliegschool x?" al aankomen, dus:
Stella Aviation Accadamy
Wordt elders op het forum wel de pilotenfabriek genoemd, lijkt me geen prettige omgeving.
NLS / CAE
Een van de mooiweervliegers (Evora, Portugal)
eerste maand hotel in Portugal word voor je geregeld en is inbegrepen in de prijs,
de rest van de tijd zoek je zelf maar uit vind ik en beetje oneerlijk.
EPST
Ook een van de mooiweervliegers (San Diego, USA)
KLS
Deels een mooiweervlieger(Phoenix).
wil ik op zich nog wel is wat beter naar kijken, even de sfeer proeven bij een informatiedag.
Alvast bedankt voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Daniel
Ik werk momenteel als programmeur bij een internet bureau. Mijn plan was om daar te blijven werken tot eind april (wanner mijn derde tijdelijke contract afloopt). En vervolgens bij Martinair Flight Academy een beroeps opleiding te beginnen. Maar wegens de economische crisis heeft MFA geen garantie fonds meer. Aangezien ik geen rijke ouders heb, is dat wel nodig voor mij. De ING bank heeft geroepen "geen uitstroom van leerlingen dan ook geen instroom". Nu is MFA wel bezig met ABN Amro, en dat zal in augustus klaar moeten zijn. Maar niks is 100% zeker natuurlijk. En april - augustus kan ik met en beetje geluk wel opvullen met uitzend baantjes, maar dat is ook niet alles.
Afgelopen zaterdag ben ik naar AIS Flight Academy geweest. Het ziet er uit als een goed alternatieve, goede sfeer, mooie vloot etc. En daar zal ik ook wat sneller kunnen beginnen. Het enigen wat mij daar tegen staat is, doordat het nog een jong bedrijf zijn er niet nog niet zo veel ex-studenten te vinden bij (grote) Airlines, wat het volgens mij mogelijker maakt om een baan te vinden. AIS Airlines biedt wel wat extra hoop daar voor, met name multi-crew, turboprop vlieguren.
Ik vind het een hele lastige beslissing. Wat denken jullie?
Ik voel de vraag "waarom niet vliegschool x?" al aankomen, dus:
Stella Aviation Accadamy
Wordt elders op het forum wel de pilotenfabriek genoemd, lijkt me geen prettige omgeving.
NLS / CAE
Een van de mooiweervliegers (Evora, Portugal)
eerste maand hotel in Portugal word voor je geregeld en is inbegrepen in de prijs,
de rest van de tijd zoek je zelf maar uit vind ik en beetje oneerlijk.
EPST
Ook een van de mooiweervliegers (San Diego, USA)
KLS
Deels een mooiweervlieger(Phoenix).
wil ik op zich nog wel is wat beter naar kijken, even de sfeer proeven bij een informatiedag.
Alvast bedankt voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Daniel