DutchMil wijzigingen

Die kaarten kregen we ook in de UK. Kansloos, kwartiertje vouwen en met je liniaal strijken helpt wel.
 
Moet er erg aan wennen, vind die nieuwe kaart erg druk ogen.
Ik zal blij zijn als de Jeppesen er is.
 
Die kaarten kregen we ook in de UK. Kansloos, kwartiertje vouwen en met je liniaal strijken helpt wel.

Vreemd, zal wel aan de gelamineerde versie liggen. Op de DFS Webshop staan ze toch gewoon in de gevouwen versie te koop (voor EUR 13,90)

Als je met een lineaal vouwt, worden dan de vouwen niet erg scherp ? Bij het openklappen van de kaart staat 'ie op de vouwen omhoog waardoor het moeilijk is om een fatsoenlijke lijn op de kaart te krijgen... Heb je daar last van (of trekken we tegenwoordig geen lijnen meer)..??
 
Wellicht kan je hem nog ruilen? Zo niet hebben we op de club wellicht nog een muurtje over voor die gelamineerde versie. Ik geloof dat we ook nog een paar normale versies van de nieuwe kaart hebben (niet gelamineerd gevouwen dus).
 
Maar is er nu iemand die me kan vertellen of de Jeppesen kaart de nieuwe structuur ook bevat? Of is hij nog niet uit?
 
Heb de Jeppesen vorige week besteld, maar heb hem nog niet gekregen. Anders is Jeppesen spul er altijd binnen twee dagen, denk dat hij nog niet verzendklaar is of zo.
 
Heb de Jeppesen vorige week besteld, maar heb hem nog niet gekregen. Anders is Jeppesen spul er altijd binnen twee dagen, denk dat hij nog niet verzendklaar is of zo.

Hoi LHU,

heb je de kaart inmiddels binnen? Staan de nieuwe gebieden erop?
 
Ik was op 22 maart in de pilot shop op Lelystad en heb daar de nieuwe EB/EH Jeppesen gekocht (Eur 14,40).. De nieuwe gebieden staan erop, ze zijn alleen de randmeren bij Harderwijk vergeten. Het lijkt nu alsof deze niet bestaan, beetje slordig. Verder ziet de kaart er prima uit.

Ook ED2, ED3, ED4, EG3, EG4 en EG5 waren beschikbaar in de 2010 editie.
EG5 sluit nu aan op EBEH en LF3 zodat die rare tussenkaart EG/LF niet meer nodig is en dus ook niet meer wordt uitgegeven !
 
Ik heb de kaart nog steeds niet. Zal ze maar eens emailen. Wel jammer dat het blijkbaar niet helemaal klopt.
 
Moet er erg aan wennen, vind die nieuwe kaart erg druk ogen.
Ik zal blij zijn als de Jeppesen er is.

Mee eens, heb de oude en de nieuwe ICAO kaart naast elkaar gelegd, ben ik nog niet over uit of ik de nieuwe een verbetering vind.
 
Deze week heb ik gevlogen op de nieuwe ICAO kaart. De gronddetails zijn minder uitgewerkt dan op de voormalige 2009 versie. In de oude kaart werden oppervlakte structuren conform de wekelijke geografische omvang weergeven, nu worden meer de posities vermeld. Ook worden veel plaatsen niet meer weergegeven.

De exacte loop van rivieren, kanalen, spoorlijnen en stations zijn minder of niet meer weergegeven. Op de oude kaart kon ik een positie uitzetten van of naar een brug of station, op de nieuwe kaart wordt dit moeilijker.

Ik vind de orientatie op basis van de nieuwe kaart een stuk lastiger. Ik red me wel met vanwege een gps aan boord, echter persoonlijk vind ik de nieuwe kaart geen vooruitgang.
 
Ik red me wel met vanwege een gps aan boord
Totdat de GPS uitvalt.

Dan wordt het 'ineens' lastig navigeren (zeker in poor VIS of laag staande zon) met een kaart waar nog amper 'kant-en klare', I Follow Railroads (IFR) en I Follow Rivers (IFR) tracks op staan.
 
Wat me ook opvalt, is dat op de kaart aan de oostkant van de Flevopolder allemaal windmolentjes zijn getekend, maar in het laagvlieggebied (waar het vol staat) staan er op de kaart geen? :confused:
 
Hoe zit het met de Natura 2000 vogelverklikker gebieden (ENR 6-5-3)?
 
Op de achterzijde van de ICAO kaart van DFS staat een luchtruimclassificatie indeling. Gebieden boven CTR's zijn volgens deze indeling klasse A of D, oftewel, ook boven een CTR klaring vereist.

Deze wijziging kan ik nergens terugvinden, niet in de AIP, niet op de site van AOPA en de KNVvL.

Is dit een drukfoutje, of interpreteer ik het plaatje verkeerd?
 
Op de achterzijde van de ICAO kaart van DFS staat een luchtruimclassificatie indeling. Gebieden boven CTR's zijn volgens deze indeling klasse A of D, oftewel, ook boven een CTR klaring vereist.

Deze wijziging kan ik nergens terugvinden, niet in de AIP, niet op de site van AOPA en de KNVvL.

Is dit een drukfoutje, of interpreteer ik het plaatje verkeerd?
1.1 Controlled VFR flights

VFR flights shall be executed in accordance with the general flight rules for controlled flights when the flight is:

1. Forming part of aerodrome traffic at controlled aerodromes.
2. Operated as a special VFR flight.
3. Operated within ATC airspace class B, C and D.

Bron ENR 1.2 VISUAL FLIGHT RULES ;)

KAARTJE (ENR 6-2.1)
 
Bron ENR 1.2 VISUAL FLIGHT RULES ;)

KAARTJE (ENR 6-2.1)

Die ken ik.....

gaat mij om de afdruk op de nieuwe kaart:

kaartje.jpg


Dit kaartje suggereert volgens mij dat boven een CTR (klasse C luchtruim in NL) er altijd klasse A of D is....
 
Back
Top