AMS base

sandertje

Member
Heren en dames,

De 23ste komen de heren uit LTN weer naar AMS om te praten over het basen van 7 kisten in de eerste 3jr, om uiteindelijk uit te breiden naar 18.

Groetjes
 
Ik hoor nu juist Nederlanders zeggen dat ze liever in MXP part time blijven dan fulltime voor de belastingdienst in AMS :D.
 
En gelijk hebben ze! Ik word ook niet echt warm van AMS base. haha. Maar leuk dat de optie er evt. gaat komen.
 
Maar dat neemt nog niet weg dat er nu cockpits vol bemanningen zitten die zich afvragen of jij dit bericht uit je duim hebt gezogen (daar sta je nou niet bepaald om bekend!), of waar je het op baseert? Een reliable source? Binnen easy, of juist AMS? Of heb je zelf een statistische analyse gedaan en kwam dit als enige mogelijkheid uit de bus? ;)
 
Bedankt voor het vertrouwen. haha
Een source in AMS. Iets in de trant van: Een crewroom komt er zeker zeg maar.......
Maar het is niet de eerste keer dat het zover is gekomen als nu en later toch wordt afgeblazen.
 
Hola Tronco en de anderen,

Laatste nieuws is als volgt: ezy gaat voor einde van de maand beslissen, Schiphol gaat een nieuwe aanbieding indienen.
Hoop dat ik niet te veel mensen slapeloze nachten bezorg. Nogmaals: ik geloof het pas als ik het zie.

Groetjes

Sander
 
Zitten in MAD dan nog veel mensen te wachten op een AMS base? Hier in MXP is de belangstelling een beetje tanende. Buiten de huidige life style maakt in AMS zitten op een (initieel) UK contract wat huiverig, alhoewel er altijd wel wat mensen zijn die pér se in AMS willen zitten.

Ik zelf denk dat het zomaar zou kunnen dat renumeratie op een UK contract de helft is van MXP doordat je NI in de UK en inkomstenbelasting in NL moet gaan betalen, je TFR en Vondo Vole wegvalt en als er ooit een NL contract komt het beste wat je kan hopen is een benchmark tegen KLM, maar waarschijnlijker tegen Trans, Arke, etc. Je hebt dan wel geen dubbele kosten meer maar toch, het SXF gedoe is wat dat betreft niet hoopgevend.

In MAD zullen jullie wel soortgelijke overwegingen hebben qua performance bonus, 36 days leave, ouderschapsverlof e.d.

IMHO is het eigenlijk alleen een vooruitgang voor de laatste paar NL'ers in de UK, tenzij je graag in AMS wil zitten met het besef dat je er waarschijnlijk nooit meer wegkomt...

To each his own I guess. Mocht het allemaal doorgaan dan denk ik dat ik deze maar oversla, of i.i.g. op de lijst zet als Frozen voor de komende paar jaar.

Gaat BCN niet door dan trouwens?
 
Gaat BCN niet door dan trouwens?

En de molen draait door..... :boring: En Lissabon dan? Elk jaar weer hetzelfde bij EZY met die geruchten.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat EZY weer de fout maakt te beginnen met een UK contract. Daar hebben ze na MAD wel van geleerd denk ik. Gewoon meteen een NL contract; zeker aangezien ze weten dat er veel animo voor zal zijn kunnen ze het schrijven zoals ze willen, take it or leave it.

Als ze eerst UK doen, dan moeten ze daarna weer een overgangsproces in, en dat is bij het starten van een nieuwe base in een nieuw land makkelijk te voorkomen lijkt me?
 
Tja, ik denk dat het inderdaad voor de meesten wel iets anders ligt in Madrid. Ik heb het idee dat mensen rond Milaan toch net even wat lekkerder wonen en daar tevreden mee zijn. Madrid is best fijn, leuke stad, goed contract enzo maar op een gegeven moment is het klaar.

Alles zal inderdaad wel afhangen van het contract, mocht het zo ver komen.
Het dilemma zal voor velen de keuze zijn tussen altijd of nooit meer naar AMS.

Ik ben benieuwd!
 
Na 9 jaar easyjet geloof ik pas als ik iets zie. Ik heb al deze geruchten al zooooo lang gehoord. Ik vraag me af hoeveel mensen hun hele goede pay en pensioen in malpensa gaan opgeven voor een transfer naar nederland als het een UK contract wordt. Lekker NI betalen in UK en dan nog ff belasting in nederland. Je zou dan nog beter part time 50% in MXP kunnen gaan.

Maar laten we eerst maar een afwachten wat de nieuwe base gaat worden. Onze HR director zei namelijk op de CRM course dat ze liever ergens een base openen met al een bestaand contract!

Mzzl
 
Elk jaar mei gaat AMS toch open? Dat weten we allemaal :).

Maar goed, als het dan zou gebeuren, waarom een UK contract? Gewoon een lokaal contract, in euro's, vergeleken met de lokale airlines (uiteraard de laagste CAO scales). Random rostering, waarom niet. Veel voordeliger dan een UK contract.

En tja, als te weinig mensen het willen, dan gewoon de new joiners en new commands erheen. Anders zoek je maar een andere baan.

Zo, genoeg advocaat van de duivel gespeeld ;).
 
Genoeg kisten over om AMS base te maken. Nu de crew nog. Alhoewel ik denk dat er genoeg mensen zijn die AMS base willen. Maar ja, dan blijven er elders gaten achter. Ik denk de meesten in LGW en MXP? Wie wil?
 
Ik heb begrepen dat men in SXF binnenkort lokale contracten krijgt, hopelijk biedt dat voor de ex-EZY collega's die per se terug naar NL willen wat meer perspectief voor een AMS base.

9 jaar easyjet??? pfff dat je dat zolang volhoudt. Respect!;)
Zo, inderdaad! Respect! :cool:
 
Back
Top