Het mag duidelijk zijn dat het meenemen van dat boek in de cockpit de kans op natte voeten doet toenemen, dus ik vat zijn post op als een waarschuwing om dat boek thuis te laten...Wat heeft dat er nou mee te maken?
Het mag duidelijk zijn dat het meenemen van dat boek in de cockpit de kans op natte voeten doet toenemen, dus ik vat zijn post op als een waarschuwing om dat boek thuis te laten...Wat heeft dat er nou mee te maken?
Het mag duidelijk zijn dat het meenemen van dat boek in de cockpit de kans op natte voeten doet toenemen, dus ik vat zijn post op als een waarschuwing om dat boek thuis te laten...
... en de flight control software zorgt er wel voor dat je niet stalled. Vraag me af of 't em in een ouwe good ol' 737 ook was gelukt. Anyway, we dwalen af...Hoe dan ook. Het is handig om een exemplaar mee te nemen voor als je moet ditchen. Houdt de neus ook lang omhoog als de snelheid eruit loopt...
... en de flight control software zorgt er wel voor dat je niet stalled. Vraag me af of 't em in een ouwe good ol' 737 ook was gelukt. Anyway, we dwalen af...
't Is hier al laat en ik moet nodig naar bed... maar... is 't bovenstaande serieus bedoeld?
Bedoel je hiermee of de toren checkt of het vliegtuig al daadwerkelijk op de (juiste) baan staat alvorens een takeoff clearance te geven? Heb niet het idee dat dat een gevestigde procedure is, krijg regelmatig een clearance terwijl ik nog vrolijk op de taxibaan ronddwarrel. (en niet alleen op SPL overigens).Maar hoe zit het met de TWR controller?
Zit er geen visual check meer voorafgaand aan de 'KL1234 RW 36C, clear for take-off?'
Of het daadwerkelijk wordt geimplementeerd is natuurlijk de vraag. Maar ze zijn in ieder geval wel met een haalbaarheidsonderzoek bezig.
Op sommige velden krijg je niet de clearance 'Cleared for take-off ...' als je nog op de taxiway bent maar iets van 'Cleared for line up and cleared for take-off ...'
Ideetje?
Bedoel je hiermee of de toren checkt of het vliegtuig al daadwerkelijk op de (juiste) baan staat alvorens een takeoff clearance te geven? Heb niet het idee dat dat een gevestigde procedure is, krijg regelmatig een clearance terwijl ik nog vrolijk op de taxibaan ronddwarrel. (en niet alleen op SPL overigens).
Dat bedoelde ik inderdaad...
Vind ik wel zorgelijk als dat niet meer gebeurt.
Volgens mij is het namelijk de ook de bedoeling dat de controller bij de cleared-to-land klaring visual checkt(indien mogelijk) of mijn gear down is...
Of ben ik echt pre-historisch voorgelicht en blijven hangen in de tijd