KLM 737 opgestegen van taxibaan

Q-nimbus

Active member
van Nu.nl:

Vliegtuig steeg op vanaf taxibaan

SCHIPHOL - Op Schiphol is woensdagavond een toestel van de KLM opgestegen vanaf een taxibaan parallel aan de startbaan in plaats vanaf de startbaan zelf.

Dat hebben de luchthaven, Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en de luchtvaartmaatschappij laten weten.
Het vliegtuig vertrok vervolgens zonder problemen ''maar niet volgens de procedures'', aldus de drie organisaties donderdag.

Zwanenburgbaan
Het ging om een Boeing 737 van de KLM die vanaf de Zwanenburgbaan richting het noorden had moeten opstijgen. In plaats daarvan gaf de gezagvoerder op de taxibaan gas en steeg het toestel van daar op. Wat er precies verkeerd is gegaan, is niet duidelijk.
De fout werd gemaakt aan het begin van de avond na zonsondergang. Het incident is aangemeld bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Het is nog niet bekend of deze organisatie het incident ook daadwerkelijk onder de loep neemt.
De drie betrokken organisaties doen verder geen mededelingen, zo lieten zij donderdag weten.

Er zijn wat heren die een paar niet zo leuke weken tegemoet gaan....
 
Ik heb eerlijk gezegd grote moeite om dit te geloven...
Kan het me gewoon absoluut niet voorstellen.
Misschien bij W10 de baan overgestoken en vervolgens via Z takeoff gegaan?
Zou inderdaad niet in hun schoenen willen staan nu :eek!:
 
Een erg vroege 1 april grap?

Ik ga er maar vanuit dat het LOVIS was, dus maar goed dat er niemand voor ze uit aan het taxiën was... waar kennen we dat ook al weer van.
 
Geen 1 april grap..

Inmiddels achter gekomen dat het indedaad ECHT gebeurd is. Het lijkt me niet echt een vreemd veld voor onze vrinden van de KLM... toch?

Ik probeer me voor te stellen hoe de stemming in de flightdeck was toen "ze" er achter kwamen...

:nicethread:

Kan dit gemoved worden naar KLM? Ere wie ere toekomt...
 
Inmiddels achter gekomen dat het indedaad ECHT gebeurd is. Het lijkt me niet echt een vreemd veld voor onze vrinden van de KLM... toch?

Ik probeer me voor te stellen hoe de stemming in de flightdeck was toen "ze" er achter kwamen...

:nicethread:

Misschien het equivalent van alle AF aandeelhouders die long zitten (-11,2% vandaag).
 
Ik denk dat iedereen wel snapt wat er allemaal fout had kunnen gaan. Gelukkig is dat niet gebeurt. Wat uitgezocht moet worden is hoe de twee mensen voorin deze vergissing hebben kunnen maken. Wat ging er om in de koppies? Dit zou nog wel eens een hele interessante CRM case kunnen worden..
 
Ik denk dat iedereen wel snapt wat er allemaal fout had kunnen gaan. Gelukkig is dat niet gebeurt. Wat uitgezocht moet worden is hoe de twee mensen voorin deze vergissing hebben kunnen maken. Wat ging er om in de koppies? Dit zou nog wel eens een hele interessante CRM case kunnen worden..


Sja, Visibility was wel >10Km...

Hoe breed zijn de taxiways eigenlijk op Schiphol? Er staat bovendien dat het na zonsondergang is gebeurd, dus als je naar buiten kijkt (helemaal tot het einde van de baan) moet het 'plaatje' toch niet geklopt hebben?

38675_1125458346.jpg


Gelukkig is er nog niemand die geroepen heeft dat we niet mogen speculeren ;)
 
Ik heb Morning Glory net gebeld, hij zit even te poepen maar hij komt zo.
 
Hoe kan dat nu gebeuren ???

Er worden toch alleen maar aces aangenomen bij de KLM ??
Kijk ons had het kunnen gebeuren... Maar deze heren van de KLM ??

Sorry kon het niet laten...
 
Back
Top