Contract KLS vanaf 2010

...waarna zijn statement gelijk weerlegd is door de verantwoordelijke mensen binnen de KLM.
Ten tijde van deze uitspraak was hij namelijk al gepensioneerd.

Ik dacht dat hij met ingang van 1 april met pensioen ging.
Begrijp me niet verkeerd, ik neem je woorden niet in twijfel :)
 
Eigenlijk is het ook niet heel logisch, snap dat de KLM/KLS zich juridisch af willen dekken maar waarom klassen van 2010 en verder niet gewoon ook op de zgn. bufferlijst plaatsen? Nu bestaat er veel onduidelijkheid over het 'lot' van deze klassen.
En voor alle mensen die zeggen dat de KLM toch geen verse KLSers in dienst gaat nemen als de bufferlijst leeg is denk eens als volgt: wat zou jij doen als je eigen baas bent en je kan iemand aannemen die net van school komt of iemand die al 3 jaar thuis zit en bij de appie werkt om zijn schuld af te kunnen betalen? Voor iemand die puur zakelijk denkt is de keus helaas niet zo heel lastig...
 
Eigenlijk is het ook niet heel logisch, snap dat de KLM/KLS zich juridisch af willen dekken maar waarom klassen van 2010 en verder niet gewoon ook op de zgn. bufferlijst plaatsen? Nu bestaat er veel onduidelijkheid over het 'lot' van deze klassen.
En voor alle mensen die zeggen dat de KLM toch geen verse KLSers in dienst gaat nemen als de bufferlijst leeg is denk eens als volgt: wat zou jij doen als je eigen baas bent en je kan iemand aannemen die net van school komt of iemand die al 3 jaar thuis zit en bij de appie werkt om zijn schuld af te kunnen betalen? Voor iemand die puur zakelijk denkt is de keus helaas niet zo heel lastig...

Onduidelijkheid/onzekerheid heeft elke aspirant verkeersvlieger op dit moment. KLM zou de bufferlijst zo af kunnen schaffen en zelfs diegene die al zijn aangenomen hebben geen zekerheid tot ze voor het eerst in de cockpit zitten. Op dit moment is de stand van zaken voor de klassen die nu beginnen echter vrij duidelijk: Men mag er niet vanuit gaan dat men bij de KLM mag solliciteren. Natuurlijk hebben veel studenten de hoop dat de KLM dit aan gaat passen, maar daar mag je je keuze om al dan niet te beginnen absoluut niet door laten leiden.

Over het punt van het aannemen van "verse" vliegers. Wie zegt dat de student die 3 jaar geleden is afgestudeerd alleen maar bij de appie heeft gewerkt om maar aan zijn aflossing te kunnen voldoen. Misschien heeft hij wel bij 100 maatschappijen geprobeerd binnen te komen, regelmatig zijn skills op pijl gehouden door te vliegen (zowel kleine luchtvaart als simbeurten op een jet), enz. Is hij dan minder goed dan iemand die net van school af komt? Nee, misschien wel beter zelfs, afhankelijk van wat hij de afgelopen tijd gedaan heeft.
 
Even een vraagje: Is de bufferlijst alléén voor piloten in afwachting om te gaan werken voor de KLM, of ook voor bijv. Transavia, aangezien het een 100% dochteronderneming is van de KLM?

Weet iemand of de KLS ook een preferred supplier status heeft bij Transavia, weer aangezien het een 100% dochteronderneming van de KLM is? Want als minimumeisen heeft Transavia de vliegopleidingen: EPST, KLS, Martinair vliegschool, CAE, Stella of DFA.
 
Even een vraagje: Is de bufferlijst alléén voor piloten in afwachting om te gaan werken voor de KLM, of ook voor bijv. Transavia, aangezien het een 100% dochteronderneming is van de KLM?

Weet iemand of de KLS ook een preferred supplier status heeft bij Transavia, weer aangezien het een 100% dochteronderneming van de KLM is? Want als minimumeisen heeft Transavia de vliegopleidingen: EPST, KLS, Martinair vliegschool, CAE, Stella of DFA.

Voor zover ik weet heeft Transavia (HV) geen vliegers nodig. Wel kan je gewoon solliciteren, en mochten ze ineens plek hebben, zullen ze uit de gigantisch grote lijst met sollicitanten een paar uitzoeken. Welke, is afhankelijk van hun cijfers, vliegschool (de volgorde van jouw lijstje komt verdacht dichtbij danwel is het zelfde als ranglijst qua hoogst aangeschreven vliegscholen, ga er dus maar vanuit dat ze de EPST het liefst hebben en Stella / DFA het minst graag) en onder andere vooropleiding, extra HBO / WO opleiding maar ook leeftijd.

Het is een 100% dochteronderneming maar heeft geen "eigen" preffered supplier.
 
Welke, is afhankelijk van hun cijfers, vliegschool (de volgorde van jouw lijstje komt verdacht dichtbij danwel is het zelfde als ranglijst qua hoogst aangeschreven vliegscholen, ga er dus maar vanuit dat ze de EPST het liefst hebben en Stella / DFA het minst graag) en onder andere vooropleiding, extra HBO / WO opleiding maar ook leeftijd.

Hoe kom je hierbij?
 
elke maatschappij selecteert zo haar vliegers. Er zullen meer dingen meespelen, maar wel weet ik zeker dat ze hier naar kijken.

Zegt meneer zonder brevet... Er is een topic aan jou gewijd.

Mensen mét ervaring kom er maar in. Ik ben ook benieuwd!
 
Zegt meneer zonder brevet... Er is een topic aan jou gewijd.

Mensen mét ervaring kom er maar in. Ik ben ook benieuwd!

Dus iemand met een brevet heeft direct de kennis in huis? WOLF, Het maakt het wel makkelijker als je er bij verteld hoe je aan de info komt. Ik vindt overigens dat dat ook geldt voor iemand MET brevet.
 
Dus iemand met een brevet heeft direct de kennis in huis? WOLF, Het maakt het wel makkelijker als je er bij verteld hoe je aan de info komt. Ik vindt overigens dat dat ook geldt voor iemand MET brevet.

Nee, maar het is in ieder geval een begin :)
 
W0LF, de dingen die je hier op het forum zet zijn aannames. Ooit gehoord van het volgende spreekwoord? ''Assumption is the mother of all fuck-ups''. Ga geen dingen zelf verzinnen op basis van ''algemene kennis''. Als we onze ''algemene kennis'' los zouden laten op de wachtlijst voor de KLM, zouden er heel wat verschuivingen plaats gaan vinden. Daarnaast zijn een aantal dingen die jij brengt als waarheid, helemaal niet waar. Kijk aub een beetje uit wat je allemaal op het forum gooit.

Scraemble, om even terug te komen op je vraag: De bufferlijst is er alleen voor de KLM. Solliciteren voor HV staat daar helemaal los van en moet men dus ook zelf doen. Vooralsnog is dat echter niet meer dan wat info opsturen en een automatisch mailtje terug krijgen dat je in het bestand bent opgenomen.
 
@ W0LF, sorry maar ik moet heel eerlijk zijn, ben meer van het tegenwicht bieden aan de grote woorden des brevethouders, maar toen ik het las moest ik me inhouden.

Ben persoonlijk echt meer van het beargumenteren, en hardop durven zeggen dat je het zeker weet... dan kan ik ook de frustraties onder de piloten zien aankomen.

Dan liever 20 keer ''ik denk'' of ''just my 2 cents'', non?
 
Last edited:
Weet je waarom het zo handig is een forum te hebben?
Dat Onwetenden leren van de Wetenden.
Gebrevetteerden en mensen met uren hebben gegarandeerd meer ervaring dan diegenen zonder.
Derhalve zou het de Onwetenden Zonder Uren sieren naar de Wetenden Met Uren te luisteren.
Ben je eigenwijs en wil je als OZU het wiel opnieuw uitvinden, eigen risico.
Tip voor de OZU's: ben zuinig op de MWU's..je kan er misschien wat van leren.

Thats all, a dime's worth of advice..
 
Nou kunnen sommige mensen hun uren ook ontzettend overschatten en er verschrikkelijk arrogante eikels van worden maar dat is weer een ander verhaal.
 
Suggestie?
Ik ga er in ieder geval vanuit van niet, want dat is niet het geval.
Net als niet elke OZU eigenwijs is, of elke KLS-er een arrogante Roderick-Jan
-uit-Laren-met-Pa-bij-de-ABN is..
Maar vaak verpesten de uitzonderingen het.
 
Bedankt maar weer.


goed, misschien dat het niet heel handig was om te zeggen: ,,Ik weet zeker." ,,Mij is verzekerd dat." had misschien beter geweest. Mijn bronnen:

hoogleraren (HvA aviation), oud-vliegers (HV) en vliegers (KLM)

Thanks MD-11, zoals hierboven, misschien was ik weet zeker toch wat onhandig.

't Is trouwens ook de KLS zelve die het daar over heeft.
 
Ik lees alweer verscheidene drogredenen;

Ad verecundiam: "Ik heb meer uren gevlogen, DUS ik weet het beter"

Altijd fijn in zulke topics; Mensen die elkaar de hersenen inslaan om iets stoms als een KLS contract. Ongelofelijk...

Laat iedereen lekker in zijn waarde, W0LF dacht behulpzaam te zijn maar werd meteen alweer afgemaakt. Of hij nou juiste of onjuist informatie verstrekte is compleet irrelevant, het gaat om de wijze waarop sommigen reageren. En dan niet weer met die BS argumenten aankomen dat desbetreffend persoon (of personen) daar recht toe heeft vanwege een enkeling die zich zo onwetend gedraagt, want met een functie als vlieger behoor je je voorbeeldig te gedragen, niet arrogant.

Just my 0.0001 cent (moet oppassen hoe ik dingen fraseer hier).
 
Back
Top