Stand van Zaken Deel 30

Status
Not open for further replies.
Even een update van de novemberlichting 2009:

7 jongens ALO 1 gehaald
2 jongens blessure
1 jongen uitgeboekt

Aankomende donderdag bevordering en daarna of TTW of ALO 2.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat ik het ongelofelijk storend vind dat er hier mensen op het forum hangen die afraden aan de selecties te beginnen, en in plaats daarvan je back up in moet schakelen. Als je dit doet wordt je het sowieso niet natuurlijk.....

En het enige wat ik tot nu toe heb meegekregen over de augustus 2010 lichting is dat er een vrouwelijke aspirant vlieger opkomt... dus daar schieten jullie ook niet zoveel mee op :p

Groetjes,

Jordy
 
....

En het enige wat ik tot nu toe heb meegekregen over de augustus 2010 lichting is dat er een vrouwelijke aspirant vlieger opkomt... dus daar schieten jullie ook niet zoveel mee op :p

Groetjes,

Jordy

Pics!
 
Misschien niet helemaal relevant om het hier te vragen, maar ik zou geen beter topic weten:

Wat ik me afvraag: je hebt gesolliciteerd op een functie bij de KLu, b.v. vlieger of LVL/LGL, en je hebt een 2e keus ingevuld. Stel, je valt dan af voor die 1e keus, en wil die 2e keus 'in werking laten treden', maar die vacature is al van de site..

Kan je daar dan toch nog voor die 2e keus de keuring e.d. doen, of ben je dan gewoon te laat?
 
Ik ben het met je eens Jordy. Solliciteren voor vlieger is altijd een onzekerheid, met de selecties. Als het dan even nog onzekerder is, probeer je het dan niet eens? Je verliest niks met de selecties doen, en je kan er een hoop mee winnen!

Kortom: wil jij vlieger worden? Just do it!

Even een update van de novemberlichting 2009:

7 jongens ALO 1 gehaald
2 jongens blessure
1 jongen uitgeboekt

Aankomende donderdag bevordering en daarna of TTW of ALO 2.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat ik het ongelofelijk storend vind dat er hier mensen op het forum hangen die afraden aan de selecties te beginnen, en in plaats daarvan je back up in moet schakelen. Als je dit doet wordt je het sowieso niet natuurlijk.....

En het enige wat ik tot nu toe heb meegekregen over de augustus 2010 lichting is dat er een vrouwelijke aspirant vlieger opkomt... dus daar schieten jullie ook niet zoveel mee op :p

Groetjes,

Jordy
 
Last edited:
Ik ben het met je eens Jordy. Solliciteren voor vlieger is altijd een onzekerheid, met de selecties. Als het kan dan even nog onzekerder is, probeer je het dan niet eens? Je verliest niks met de selecties doen, en je kan er een hoop mee winnen!

Kortom: wil jij vlieger worden? Just do it!

Natuurlijk moet je de selecties doen, en als je dat doet helemaal voor gaan en nu meer dan ooit. Volgens mij beweert ook niemand hier iets anders.

Wat alleen de realiteit is dat er mensen zijn die nu al bijna een jaar wachten op een aanstelling, of straks het doen van de PVS en dan duurt het nog een hele tijd voordat ze geplaatst kunnen worden.

In de tussentijd heb je een boel onzekerheid en pas wanneer aan het einde het telefoontje komt dat je mag komen begint het pas echt.

Wat in de tussentijd? Klotebaantjes in een heel belangrijke fase van je leven? Of alvast beginnen met een alternatief? -- Dat is wat ik bedoel.
 
@Shooter: Ik denk dat we het sowieso goed gedaan hebben als we geschikt zijn bevonden! Alleen jammer dat het zo duimendraaien is tot eind mei. Hadden ze bij jou ook iets van cijfers opgeschreven? Rechtbank klikt tof! Beter dan het studeren+werken wat ik op dit moment doe. (Heb mijn vwo ook vorig jaar afgerond) Welke MWO wil je doen? Ik ga voor MS&T.

Good luck met MS&T.. Hoop dat je technisch aangelegd bent, want het is blijkbaar een pain in the ass + naar het afgelegen/depressieve Den Helder!
 
@ Kazimierz: ontzettende pa, begin gewoon je eigen studie te fixen ipv onzin uitkramen over MS&T...:kiss:

Dan maar een serieus bericht van een aspirant vlieger vanuit Den Helder, helaas de enige momenteel...:(

De bachelor Militaire Systemen & Technologie is een, laten we zeggen, uitdagende studie. Een technisch aanleg komt zeker goed van pas, er komt veel wiskunde en natuurkunde bij kijken. Maar als je dat ligt is deze studie zeker aan te raden! De situatie in Den Helder wordt met de lichtingen beter (ik zit momenteel in de 5e lichting op het KIM). Nee klopt, in Den Helder is inderdaad niets te beleven, maar dat komt voor de studie goed van pas. En ja, DH ligt ver weg. Maar de legering is hier zelfs beter dan in Breda (eigen wasbak, koelkast, etc.), je kan bijvoorbeeld je auto wel op het terrein parkeren enzovoorts.

Maar het belangrijkste van de studie is wel dat jij zometeen, na je vliegcarrière, de vlieger bent met zowel pratische vliegervaring als technische kennis! Ik heb me laten vertellen dat je met MS&T straks toegang hebt tot de hoogste testvliegopleiding in Amerika, niet slecht toch?;) Daarnaast lijkt mij persoonlijk een functie in een projectgroep voor een vervanging of verbetering van een bepaalde kist interessant (zoals men nu bezig is met de JSF). Juist omdat je zowel praktisch als technisch veel ervaring hebt ben je veel waard is zo'n project.

Voor meer informatie over MS&T, maar ook over MBW en KW, zie de website van de NLDA. Daar zijn alle studiegidsen te vinden.

Dan ga ik weer verder studeren:dozey:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top