Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Aan de eeuwige criticasters: Het is ook nooit goed he. Eindelijk iemand die zich níet te min vindt om bij Aircraft Cleaning te gaan werken waarbij je met meer vliegtuigtypes werkt dan menig vlieger. Bravo.

;-)
 
Last edited:
Aan de eeuwige criticasters: Het is ook nooit goed he. Eindelijk iemand die zich níet te min vindt om bij Aircraft Cleaning te gaan werken waarbij je met meer vliegtuigtypes werkt dan menig vlieger. Bravo.

En dan verbaast het jullie dat niet meer Stellers zich melden om hun ervaringen te delen.:duh:
 
vreemd of niet het is en blijft een mooi feit dat ze nu leerlingen weg kunnen zetten, en tsja dat je weinig tijd hebt om langs te gaan oid is jammer, maar ik zie het management nog niet zo snel naar leiden gaan om uitleg te geven.

En weer geef je geen antwoord.

Grtz Mike5

Ps Natuurlijk verwacht ik geen Stella management in Leiden. Daarom ook die gratis lunch slimmerik....
 
Even een vraag tussendoor.

Stella heeft een garantiefonds naar mijn weten. Zijn ze zichzelf dan niet ontzettend in de eigen vingers aan het snijden, wetende dat de 200 leerlingen die ze per jaar opleiden zeer waarschijnlijk toch geen baan vinden?
 
Hangt af van de voorwaarden van dat garantiefonds... waarschijnlijk dekt dat niet voor het geval je geen baan kan vinden.

Wellicht kan iemand de terms&conditions van het Stella Garantiefonds online zetten?
 
Wat kan een garantiefonds anders inhouden dan? :confused:

Wellicht de borg voor de bank in het geval de ouders niet borg kunnen staan... en dat staat los van de betalings-verplichtingen na afloop.
Maar goed ik ken de details van dit specifieke fonds niet, dus geen idee hoe het Stella-fonds werkt.

Nogmaals, wellicht een goed idee om hier wat meer informatie over te geven als het daadwerkelijk een goed georganiseerd vangnet is.

Edit; 'Garantiefonds' kan letterlijk betekenen dat dat fonds 'garant' staat voor jou bij de bank, zodat er een onderpand is en je ouders geen financiele risico's hoeven te lopen met bv een extra hypotheek op hun huis.
In die zin is het geen misleidende term.
Jaja de luchtvaart zit vol met dit soort valkuilen! :)
 
Last edited:
Zo kan het ook, lees vooral de laatste alinea.

Succesvolle samenwerking Jetairfly en KLM Flight Academy leidt tot de vervulling van tien FO vacatures

De Belgische luchtvaartmaatschappij Jetairfly, één van de maatschappijen van de Tui groep en de KLM Flight Academy werkten in december van het vorige jaar nauw samen om voor Jetairfly een tiental First Officers te recruteren uit het bestand van afgestudeerden van de KLM Flight Academy. Dit heeft uiteindelijk geleid tot het bezoek op 16 december van twee recruitment teams van Jetairfly die interviews hebben gehouden met een aantal kandidaten, waaruit uiteindelijk tien gelukkigen zijn geselecteerd. Begin augustus van dit jaar heeft de KLM Flight Academy de zg. Bridge Course, de laatste fase in de eindopleiding aan de KLM Flight Academy, vervangen door een typerating op de B 737 NG. Alle kandidaten zijn dus in het bezit van een deze Type rating. De samenwerking met de KLM Flight Academy in dit project was een bewuste keuze van Jetairfly. Zij heeft groot vertrouwen in de kwaliteit van de opleiding en van de afgestudeerden van de KLM Flight Academy en beperkte de sollicitatieprocedure tot uitsluitend het genoemde interview.

Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke arbeidsovereenkomst vanaf 1 februari a.s. tot medio november 2010. Het gaat hier om volwaardige FO functies met volledig marktconforme arbeidsvoorwaarden. M.a.w. van een door de afgestudeerde duurbetaalde Type rating of Line training is geen sprake.
 
Van een duurbetaalde type rating is geen sprake?

Die hebben ze toch al betaald?

Een zomercontractje noem ik nog steeds geen volwaardige FO functie.
 
Nee, maar de communicatie is wel eerlijk.

En correct me if i,m wrong. Maar heb je zoiezo niet een type rating als je van een NL vliegschool afkomt tegenwoordig. (Je kiest er tijdens je opleiding voor om intern te doen/niet te doen, dacht ik)

Als je dan ondanks je aanwezige type rating alsnog een TQ moet doen en zelf bekostigen is dat zuur, maar vaak wel de realiteit. Deze gasten kunnen wat uren maken in het drukke zomerseizoen en daar staan geen kosten tegenover. Ze verdienen er zelfs genoeg mee om de schuld een klein stukje af te lossen gedurende enkele maanden. Ik denk een mooie optie in deze barre tijden.

Dus ja ze hebben hem al betaald. Maar nee, ze hoeven hem niet nogmaals te betalen om wat uren te maken. Dat werd mij direct duidelijk uit dit stukje. Ze vertellen namelijk duidelijk dat de TR al via de KLS gedaan is. Ik denk niet dat er mensen zijn die de illusie hebben dat dat een cadeau is geweest.

Wat ik hiermee bedoel is dat er ook op een manier gecommuniceerd kan worden die eerlijk is.
 
Last edited:
Zoals de titel van dit draadje zegt!

*ploink*

Nederlands 'grootste' vliegschool en Nederlands 'actueelste' krant hebben elkaar weer gevonden via de mail.:eek!:
Waar zijn de kleine lettertjes?
*Join the club, baangarantie, op=op!*
 
Wanneer wordt de KLM flight acadamy
omgedoopt tot JETairfly acadamy!

Bizar om te lezen dat binnen een jaar de toon van kls ers volledig
is verandert! En nu genoegen nemen met een baan bij TUI
een jaar geleden ondenkbaar!!!!
 
Vind je dat bizar?

Ik vind het een gevolg van de financiële crisis die de luchtvaart heeft doen inkrimpen.
 
Kreeg zojuist de nieuwsbrief van Stella binnen:

"Stella aviation academy start Job Guarantee Programme

Stella aviation academy, de grootste Europese opleider van piloten, gaat haar opleidingsprogramma aanvullen met een Job Guarantee Programme. Met dit speciale programma komt Stella tegemoet aan de zekerheid die veel piloten in spé (en hun ouders) in de huidige economische situatie wensen.

Met het Job Guarantee Programme gaat de vliegschool nog een stap verder. Studenten krijgen de garantie dat zij na afloop van de opleiding een baan als piloot hebben. Stella biedt dit Job Guarantee Programme aan voor een bedrag van 10.000 euro bovenop de huidige opleidingskosten."
 
De "kleine lettertjes":

Wij gaan er vanuit dat wij wel een baan vinden. Maar indien één jaar na einde opleiding er nog geen baan is gevonden dan krijgt de student € 5.000 retour. Indien er na twee jaar einde opleiding nog geen baan is gevonden dan krijgt de student nogmaals € 5.000 retour. Bovendien krijgt de student een jaar na afstuderen een tijdelijke baan aangeboden bij Stella aviation jobs.

Kortom: de regel niet goed geld terug geldt alleen voor dit extra betaalde bedrag. Hierover kan Stella tevens rente vangen. Niet echt een harde garantie dus.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top