bedrijven die commercieel vliegen met N-kisten in Europa

Mooneyman

New member
Airworkers,..zijn er naar jullie weten bedrijven die commerciele aktiviteiten uitoefenen in NL en dus Europa en die dat doen met N reg kisten en zo ja, welke bedrijven zijn dat dan en wat doen ze bijvoorbeeld? Zijn het charters of vrachtvervoerders of misschien zelfs pax...Hebben deze jongens hun hoofdkantoren gevestigd in de USA of is er een speciale constructie..Wie weet hier meer over? Ik vraag me namelijk af of ik hier in NL een N kist kan laten vliegen op commerciele basis die opdrachten krijgt van het moeder bedrijf gevestigd in de USA...
Ik ben benieuwd..thx
 
Airworkers,..zijn er naar jullie weten bedrijven die commerciele aktiviteiten uitoefenen in NL en dus Europa en die dat doen met N reg kisten en zo ja, welke bedrijven zijn dat dan en wat doen ze bijvoorbeeld?

Ik heb op Lelystad les gehad op een N-geregistreerde kist voor een Nederlands RPL-brevet. Dat kan kennelijk gewoon.

P.
 
Dat weet ik al welke vliegschool het was. Jammer dat je daar zoveel problemen hebt gehad (begreep ik uit je eerdere posts in een andere thread). Heb er zelf vroeger goede ervaringen gehad, maar begrijp dat de school inmiddels in andere handen is (de contact persoon op hun webpage komt mij in elk geval niet bekend voor).
Maar ja, mijn ervaring is al meer dan vijf jaar geleden, kan veel veranderen in die tijd.
Groet,

Leon
 
Okay..begrijp ik het goed dat mits de kist op een FTO geregistreerd staat dat er dan commerciele aktiviteiten mee mogen worden gedaan? Dus lesgeven op een N-reg kist kan voor JAA RPL..maar mag je dan mits je FAA CFI bevoegd bent dan ook op diezelfde kist volgens de FAA regs les geven voor bv een FAA PPL of IR?
En kan dit dan alleen als je ook je JAA FI hebt of maakt dat niet uit? Food for thought..
 
Welke Tomahawk was dit? Heb je hier aub wat details over?
Vlieg nu op een N-reg Arow ex EHRD maar dat is mij net ff te ver rijden elke keer vanuit Amsterdam. Dank alvast!
 
Back
Top